Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokarahaa 200 euroa kuussa.

Vierailija
29.10.2008 |

Keksikää kahdelle aikuiselle ja yhdelle päivähoidossa olevalle lapselle ruokalistaa, esim. viikoksi, voisi sitten toistella.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee itse alusta alkaen. Voihan ranskalaisetkin viipaloida ja paistaa perunasta itse ja lihapullat myös pyöräytellä itse. Halvempi vaihtoehto jauhelihalle soijarouhe taikka sekoite. Myös linssit ja pavut valkuaisen lähteenä edullisia ja hyviä korvaten osittain tai kokonaan lihan/kalan.

Vierailija
22/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kokonainen lohi oli 3,90 kilo. Osaako sellaisen fileoida? Jääkö paljon "jämiä"? Voiko ruodot sun muut keittää vaikka kalakeiton liemeksi?

Voi keittää kalaliemeksi. Me tehdään aina niin: kalanjämät keitetään ja liemi siivilöidään ja sit vaikka pakkaseen seuraavaa tarvetta odottamaan. Ruodoissahan on erittäin paljon hivenaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies samoin, ollaan samalla töissä mut palkat on pieniä, ehkä osin siksi kun tutkinnot ei oo valmiit eikä olla ihan koulutusta vastaavissa töissäkään.

Meidän 200 euroa sisältää myös kaiken ruokakaupasta ostettavan.

Vierailija
24/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole tällä työpaikkakunnalla ns. turvaverkkoa. Lasten isä ei välitä vähääkään lapsistaan ja tarvitsen omia sukulaisiani avuksi jos lapset sairastuu.

Läheiset ja yhteydet heihin ovat tärkeämpiä kuin raha

Vierailija
25/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauheliha!

Kasviksia pitää olla, vaikka olisikin tiukka budjetti. Iso säkki porkkanoita ja siitä raastetta. Voi myöskin pakastaa ihan hyvin. Samoin kaali- ja lantturaasteet, niihin vaikka purkki ananasmurkaa mukaan.

pienelläkään budjetilla ei kaikkea tarvitse tehdä itse. Osta esim lidlistä laatikollinen karjalanpiirakoita (pakaste). Siinä on ilta- ja välipaloja pitkäksi aikaa.

sulle lild on varmaan tuttu jo ennestäänkin.

Keitot on halpoja, niitä usein. Samoin puurot.

Hillot ja mehut sulla on varmaan itse poimituista marjoista säilöttynä? Ellei, tsot tsot ;)

Vierailija
26/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

einekset on hirveän kalliita.

Osta iso pussi porkkanoita, perunoita ym. Tee yhtenä päivänä kasvissosekeittoa, toisena päivänä kinkkukiusausta (kinkkua ei tarvita kovinkaan paljon).

Keitot on yleisesti ottaenkin hyviä ja edullisia ruokia (jauhelihakeitto, kalakeitto pakasteseistä ym)

Helposti saat perheelle ruokaa 200e/kk kun et tuhlaa eineksiin.

heittää hyvästit terveelliselle ruualle... tuntuu, että olen mieluummin syömättä kuin syön ranskalaisia ja eineksiä. No, sitten jää miehelle ja lapselle enempi ruokarahaa.

Vierailija
27/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitan kokonaisen lohen uuniin, väliin mausteita ja sipulia. Siis en poista edes päätä, pyyhin vain limat kalasta pois. Kypsänä pää ja ruodot lähtee helposti pois!

Helppoa!

Niin on helppoa ja halpaa ja superhyvää!

Itse tehty hernari on myös hyvää, kannattaa tehdä kerralla paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi