MItä tuhatta varten te työnnätte koululaisen iltapäiväkerhoon kun olette itse kotona?
Täällä on ongelma siitä että iltapäiväkerhossa on liikaa lapsia ja kaikki tarvitsevat ei tahdo saada paikkoja. Yllätys yllätys sinne joutuvat tulemaan sellaisetkin lapset joiden äiti tai isä makaa kotona.
Lapsi raukka on väsynyt jo koulupäivän jälkeen ja ihan turhaan työnnetään iltapäiväkerhoon vielä ja vain sentakia että äiti / isä ei jaksa olla lasen kanssa kotona. Lapsi häiritsee vanhempien omaa rauhaa.
Törkeää yhteiskunnan rahojen tuhlaamista tuollainen se kerhopaikka on nimittäin vanhemmille halpa mutta kunnalle tosi kallis.
Kommentit (70)
Poika on hyvin sosiaalinen, mutta viihtyy silti hyvin yksinkin. Nyt kun koulua on käyty vasta pari kuukautta, poika kyselee jatkuvasti, koska saisi tulla yksin kotiin suoraan koulusta. Mutta kun koulupäivä loppuu välillä jo puolilta päivin ja mä tulen töistä vasta neljältä, olen ehdottomasti sitä mieltä, että hänen paikkansa on vielä ip-kerhossa.
Ehkä teilläpäin ip-kerhot ovat viihtyisiä, mutta meillä on aivan liian suuri ryhmä niin onnettomissa tiloissa, että siellä ei todellakaan mahdu ihmeitä harrastamaan. Niin kauan kun säät sallii, on mahdollista aina ulkoilla, mutta kauhulla poikakin odottaa sitä kun alkavat olemaan enemmän sisällä. Meteli on kauhea vielä silloinkin kun mä hen poikaa neljän aikaan, jolloin osa lapsista on jo kotona.
Kaikki ovat samassa ryhmässä pienissä tiloissa. Väsyneet lapset riehuvat, kinastelevat ja jopa tappelevat. Kukaan ei pysty keskittymään mihinkään kun meteli on niin hirveä. Ainoa mitä kunnolla voi tehdä on ulkoilu.
Tuohon kerhoon en vähällä lastani laittaisi ja ei kyllä mielellään menisikään. Keskustelin vähän aikaa sitten ohjaajan kanssa ja hän kertoi että useita lapsia on kerhossa vaikka vanhemmat kotona.
haluamaansa ip-paikkaa. Lapsia oli siis liikaa jonossa. Huomenna taidan antaa ilmi yhden mamman jonka tiedän hoitavan 1-vuotiasta sisarusta kotona, kun vanhempi lapsi vie suositun kerhopaikan muilta. Itse en raaskisi lastani laittaa kerhoon, jos olisin kotona. Harrastuksia on meillä muutenkin vapaa-ajalla missä tapaa kavereita. kaverit saa myös tulla meille leikkimään.
Mun lapsi oli ekalla tunnin jonakin päivänä siellä mikä johtui siitä että koulukyyti tuli hakemaan vasta tunnin koulun loppumisen jälkeen. Itse " makasin kotona" , hain töitä joten en uskaltanut kyseisen päivän koulukyytiä perua kun se on vaikea saada takaisin jos sen peruu.
Lapsellesi tuo taksin odotustunti on vain järjestetty koulun puolesta tuollatavoin. Ekaluokkalaista kun ei oikein voi jättää yksin koululle odottamaan taksia.
Kyllä se kerho maksaa kaikille muille lapsille jotka siellä ovat.
En sitten tarkoittanut sinua henkilökohtaisesti. Lähinnä ajattelin että ei ole lainkaan ihme jos kerhoon on tungosta.
Iltapäivätoimintaan voivat osallistua 1-2 ¿luokkalaiset sekä erityisopetuksessa olevat oppilaat. Iltapäiväkerhot toimivat koulun tiloissa, paitsi Linikkalan koulun iltapäiväkerho toimii ns. vanhassa pappilassa. Toimintaa järjestetään koulupäivisin koulutuntien päätyttyä kello 16.00 asti. Iltapäivätoimintaan osallistuminen on maksutonta ja oppilaat saavat kerhoissa välipalan.
T:74 / 76
Paljonko ne sit muualla maksaa?
Siellä kun saa tuon välipalankin.
Mulla nimittäin kahden vuoden päästä tilanne että olen töissä ja yksi lapsi on toisella luokalla ja kaksi ekalla eli tuo 60¿x3 on jo aika paljon kuukaudessa... Ja verraten siihen että nyt maksan päivähoitomaksuja noista kolmesta alle 120¿, ovat osapäivähoidossa.
T: 74 / 76 /78
Meilläkin on aina puhuttu että lapset joutuvat menemään iltapäiväkerhoon kun vanhemmat eivät ole kotona. Samoin olen kuullut monien sanovan että en laita lastani iltapäiväkerhoon.
Meillä on aina iloittu siitä että kerhoon ei ole pakko mennä vaan saa tulla kotiin äidin luo.