MItä tuhatta varten te työnnätte koululaisen iltapäiväkerhoon kun olette itse kotona?
Täällä on ongelma siitä että iltapäiväkerhossa on liikaa lapsia ja kaikki tarvitsevat ei tahdo saada paikkoja. Yllätys yllätys sinne joutuvat tulemaan sellaisetkin lapset joiden äiti tai isä makaa kotona.
Lapsi raukka on väsynyt jo koulupäivän jälkeen ja ihan turhaan työnnetään iltapäiväkerhoon vielä ja vain sentakia että äiti / isä ei jaksa olla lasen kanssa kotona. Lapsi häiritsee vanhempien omaa rauhaa.
Törkeää yhteiskunnan rahojen tuhlaamista tuollainen se kerhopaikka on nimittäin vanhemmille halpa mutta kunnalle tosi kallis.
Kommentit (70)
Itse olen kotona, eikä ole koskaan tullut mieleenkään laittaa koululaista ip-kerhoon! Ja nyt pyörrytte: hän on pyytänyt monesti päästä sinne ja jopa kiukutellut, kun kavereilla on siellä kivaa ja hän ei pääse. Mutta minäpä tein jotain kamalaa, en suostunut lapsen vaatimuksiin!
Paikat ovat TODELLA tarpeen työssäkäyvien lapsille, nykyään kun on paljon vuorotyötä ja iltavuorojen aikaan on lapsilla pitkä aika tulla toimeen ilman mitään kerhoa tms.
Meillä syödään, tehdään läksyt kaikessa rauhassa, ja sitten lähdetään ulos joko yksin tai sitten kavereiden kanssa jos joku on kotona. Kukaan ei ole vielä kuollut, vaikka lasta en ole kerhoon ilmoittanut.
Suurimmaksi osaksi syynä näille " turhapaikkalaisille" on taatusti se, että vanhemmat eivät jaksa niiden lastensa kanssa olla, sanokaa mitä sanotte!
oppii helposti tuntemaan omien koululaisten luokkakaverien vanhemmat ja muidenkin koululaisten vanhempia.
Lisäksi satun kuulumaan kunnan päätöksien tekijöihin.
Mutta meille ilmoitettiin että se on eskareille ja ekaluokkalaisille, muut ei mahdu vaikka kuinka olis tarvetta.
Olen itse viettänyt pitkät iltapäivät 8-vuotiaasta yksin kotona ja muistan millaista on pelätä joka rasausta, vaikka periaatteessa yksinviihtyvä tyyppi olenkin. Sitä en lapselleni halunnut. Onneksi anoppi pystyi muuttamaan meille ja huolehtii nyt lapsista iltapäivisin.
Totta kai harmittaisi jos tietäisin että oman yksityisyyden uhrasin sen takia että joku eskari tai ekaluokkalainen siellä nauttii iltaisin kavereiden seurasta vaikka vanhemmat ois kotona... mutta kukin tavallaan.
Näkeehän se lapsi niitä kavereita koulussa!
t. ei 41, vaan se aiempi, jonka ekaluokkalainen on ilman kavereita joka päivä, kun kaikki muut on kerhossa
Pitää osata olla myös vanhempien kanssa tai yksin.
Kerhopaikkaa ei tarvita sentakia että lapsi saa kavereita ja ei syrjäydy. Vie lapsi harrastuksiin saamaan kavereita ja koulukavereita näkee päivät pitkät koulussa.
ilman hoidontarvetta, ilmoitan siitä kerhon vastaavalle. Eli Joensuussa se on seurakunnan lapsityöntekijä.
vaan käytin tuppukylää esimerkkinä siitä, että täällä se liikenne EI ole ongelma, vaan joku muu selittää iltapäiväkerhot. Jossain muualla liikenne saattaa toki olla selittävä tekijä. Olen pahoillani, jos otit viestini hyökkäyksenä. Olen pahoillani myös, jos ilmaisin itseäni epäselvästi. Tästä kai on turha nyt hakemalla hakea mitään vänkäämistä, vai kuinka =)
töpinä72:
Jos parina päivänä viikossa muutaman tunnin koulun jälkeen, jotta saa olla kavereiden kanssa vapaa-ajalla. Kun kotona ei oo sisaruksia.Pienet ne on sun murheet.
Hoitopaikkaa ei voida keneltäkään ottaa pois vaikka vanhempi olisi kotona.
Vanhempien pitäisi itse osata ajatella lapsen parasta ja antaa lapsen tulla kotiin koulun jälkeen.
Mihin te työnnätte lapsen hoitoon viikonlopuksi jos aika ei kulu kotona.
Minun lapseni tulee riemumielin kotiin suoraan koulusta. Toisinaan tulee kavereita mutta ei jokapäivä.
trallallaaa, trallaallaa
Käykö kateeksi
kahdestaan aikaa.
Meille parisuhdeneuvoja sanoi, että parisuhde on lapsen koti ja äidin täytyy olla terveen itsekäs, eikä saa uhrautua lapsen puolesta.
Tyhmää syyllistää vanhempia. Taidat olla kade.
kyllä kai kaikki lapset osaa olla yksin tai vanhempien kanssa, mutta kivaa se ei totisesti ole aina olla ilman kavereita. Eikä niitä kavereita harrastukset mitenkään korvaa, meidän ekaluokkalaisella on kolme harrastusta, mutta ne on tietenkin ilta-aikaan, eihän niihin lapset muuten pääsisi, kun kaikki ovat niissä iltapäiväkerhoissa, kun vanhemmat on töissä.
Vierailija:
kahdestaan aikaa.
Meille parisuhdeneuvoja sanoi, että parisuhde on lapsen koti ja äidin täytyy olla terveen itsekäs, eikä saa uhrautua lapsen puolesta.
Tyhmää syyllistää vanhempia. Taidat olla kade.
Jos yksi jää pois niin ei ole ketään kavereita. Missähän te asutte.
Kyllä täällä ainakin on useita perheitä joiden lapset tulevat kotiin koulusta eivätkä mene kansoittamaan turhaan kerhopaikkoja.
Jokainen vain ajattelee että lapsi on saatava kerhoo kavereiden takia.
mamman Petteri viemässä jonkun paikkaa
tarvinnut mennä iltapäivähoitoon.
Yks iltapäivähoitaja muuten sanoi, että on tosi raskas ammatti. Nykyvanhemmat odottaa, että iltapäivähoidossa tehdään läksyt, harrastetaan liikuntaa ja tehdään kaikkea kivaa ja jännää, ettei vanhempien enää tarvitse illalla tehdä mitään. Eli odotetaan, että talvella lapsia käytetään luistelemassa ja hiihtämässä ja läksyt on tehty jne....
Itse asiassa kun se on vain paikka, missä lapset saa olla, kunnes vanhemmat tulee kotiin. Ohjaajat on työllistämistuella hommattuja nuoria. Kerhoissa on paljon kiusaamista ja hakkaamista ja lapset on tosi väsyneitä koulupäivän jälkeen. Kotiin tullessa ikävä vanhempia on kova, mutta läksyt odottaa ja sitten ne hienot harrastukset. Illalla sitten vietetään perheen laatuaikaa ja katsotaan vanhempien kanssa lostit ja kolmosen myöhäiselokuvat. Ja tätä tapahtuu 1 ja 2 luokkalaisilla.
Noista tulee ainoastaan esille se mikä teille on TÄRKEINTÄ!