Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuha vastasyntyneellä ?!

13.10.2007 |

Meidän 2,5 viikkoisella tytöllä nenä tursuaa räkää ja maitoa ja pulauttelee myös kovasti selvää maitoa.. Onko kokemusta miten on parasta hoitaa? Keittosuolatippoja olen laittanut nenään ja pikkuniistäjällä saa räkää pois, jos hyvin sattuu.. Imee kuitenkin hyvin, räkäisyys ei siinä haittaa. Sängyn pääty on kohotettu reilusti, mutta uni on tosi katkonaista ja tuhina ja rohina häiritsee selvästi vauvaa :(

Kauankohan voi hoitaa kotona vai pitääkö käydä lääkärissä? Tietysti jos vointi huononee, mutta huolestuttaa niin kovasti pikkuinen !

Ite vielä väsyneenä miettii ja murehtii enemmän, yöllä ei tohdi ite nukkua ja aamulla esikoinen 2 v herää täysillä uuteen päivään..

Huolestuneena Peppiina

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen pariviikkoisenkin nuhanenän hoitanut ihan kotona - samoin kuin sinä: keittosuolatippoja ja sängyn päätyä ylös. Jos vauva tuntuu kuitenkin jäntevältä - saa syödyksi eikä tunnu menevän veltoksi - ei siis ole kuivumisen vaaraa -- eikä kuume nouse korkealle/kestä pitkään - kotihoitokin riittää.

Toki sitten, jos itku menee kipuitkuksi --- voi miettiä esim. mahdollista korviin menemistä - sitten veisin lääkäriin samantien.

Meillä ei kummallakaan ollut ihan pienenä korvien kanssa ongelmaa - pojalla eka tulehdus vähän yli 3 v (pari kuukautta sitten) ja nyt tytöllä eka antibiootti, kun ikää vähän päälle 1 v.

Vierailija
2/2 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terve

Jos hengittämisessä on rohinaa tms erikoista niin kannattaa ehdottomasti viedä lääkäriin. Itse oltiin juuri sairaalassa muutama päivä 2 kk ikäisen kanssa, kun se oli flunssassa. Noiden pienten hengitysjärjestelmä on vielä sen verran kehittymätön, että se on huono juttu jos niiden hengitys vaikeutuu nuhan takia. Hengittävät vain nenän kautta. Nämä ei olleet omia diagnooseja vaan lastenklinikan lääkärin kertomaa. Eli kannattaa olla varovainen noin pienen kanssa. Sinuna menisin varmuuden vuoksi lääkäriin. Minunkin mies sanoi että turhaan menete kun sillä on vaan tavallinen flunssa, mutta niin ne vaan ottivat klinikalle sisään. Pikaista paranemista pienelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla