Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
katsokaas tätä irtisanoutujat
13.10.2007 |
http: //www. iltalehti. fi/uutiset/200710126712550_uu. shtml
Kommentit (3)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ruotsissa on huomattavasti parempi palkka, jonka seurauksena myös tarvittava määrä henkilökuntaa ->hyvät työolosuhteet. Ja lisäksi palkka on neuvoteltavissa työnantajan kanssa, hoitajia arvostetaan ja monet pystyvät itse vaikuttamaan esim. siihen, mitä vuoroja tekevät.
Lyhyesti sanottuna lähes vastakohta tälle Suomen hierarkiselle sairaalamaailmalle, jossa hoitajat ovat pohjasakkaa ja heidän työnsä arvotonta.
Alue: Aihe vapaa
Salli mun nauraa :)) Ruotsissa on ihan erilainen palkkausjärjestelmä, hoitja voi neuvotella palkkaansa korotuksia vaikka joka vuosi...joten turha kai mainita, että siellä palkat ovat paremmat. Ja samanlainen hoitajapula siellä on kuin täällä jo on isoissa kaupungeissa.