Valmistuin 10v sitten KTM:ksi. Onko palkkani sopiva?
Valmistuin 3,5 vuodessa, joten kauaa ei nokkani noissa opinnoissa tuhissut.
Asiaan. Palkkani on tätä nykyä 9870 euroa/kk normaalilla työajalla. Lisäksi tulee ulkomaanpäivärahoja ja korvauksia esim seminaareista joihin olen laatinut esityksen. Onnekseni joudun matkustamaan max 20 päivänä vuodessa, sillä nuo ulkomaanpäivärahat eivät kyllä ole kummoisia ottaen huomioon, että joudun silloin olemaan erossa perheestäni. Palkkani on noussut 10 vuodessa yli nelinkertaiseksi.
Kommentit (24)
palkka oli 10.000 mk ;-).
Palkkasi kuulostaa ihan ok:lta, mutta et maininnut alaa???
Itse olen markkinoinnissa ja silloin palkka olisi ihan ok-hyvä, mutta jos taas olet pankkipuolella esim, on palkkasi huono.
t. eräs jonka miehellä yli 2,5 kertainen palkka tuohon nähden, vaikka meillä sama koulutus ja " vuodet"
Vierailija:
Valmistuin 3,5 vuodessa, joten kauaa ei nokkani noissa opinnoissa tuhissut.Asiaan. Palkkani on tätä nykyä 9870 euroa/kk normaalilla työajalla. Lisäksi tulee ulkomaanpäivärahoja ja korvauksia esim seminaareista joihin olen laatinut esityksen. Onnekseni joudun matkustamaan max 20 päivänä vuodessa, sillä nuo ulkomaanpäivärahat eivät kyllä ole kummoisia ottaen huomioon, että joudun silloin olemaan erossa perheestäni. Palkkani on noussut 10 vuodessa yli nelinkertaiseksi.
sinänsä. Oletko kenties Nokian toimitusjohtaja?
Vierailija:
Jotta tähän pääsin olen tietenkin tehnyt työni kunnolla, pyytänyt perustellusti palkankorotuksia ja vaihtanut työpaikkaanikin kaksi kertaa, kun ura ei ole edennyt toivomallani tavalla edellisessä paikassa.Ap
Mun mies valmistui 9 vuotta sitten DI:ksi ja on mielestäni alalla, jolla maksetaan suht hyviä palkkoja ja tällä hetkellä hänen palkkansa on n. 8000 e+ autoetu+bonuksia 0-6 kk palkka.
mieltä, että hoitajatkin ansaitsisivat saada parempaa palkkaa. Heidän koulutuksensahan kestää samat 3,5 vuotta kuin minullakin aikoinaan ja työ on vastuullista ja vaativaa. Ihan sama minulle, että onko koulutus AMK:sta vai yliopistosta hankittua. Opintoviikkojen määrässäkään ei ole suurensuurta eroa. Mielestäni KTM:ksi valmistuu helposti vastaavassa ajassa kuin sairaanhoitajaksikin.
Ap
KTM:n koulutus ja valmistunut 12 vuotta sitten. Palkka on pari tuhatta euroa parempi kuin sulla, mutta hänellä on HUONO palkka, jos ottaa huomioon sen, että työskentelee rahoituspuolella. Alan tietäminen on siis tärkeää, jotta voisi kommentoida palkkaasi.
Itse olen väitellyt tohtoriksi ja palkka on vähän yli 4.000 ¿. Mies on siis opiskellut kolme kertaa vähemmän ja tienaa kolme kertaa enemmän! Reiluako? Mielestäni tämä on enemmän alanvalintakysymys eli en valita. Olen mieluummin opettaja pienellä palkalla kuin mieheni hommissa.
Ainakin Nokialla. Insinöörit tienaavat siellä joku 4-5000 ¿. Näin ainakin ko. firmassa työskentelevä kaverini on kertonut. Ihmettelenkin suuresti, kun täällä näkyy välillä DI:ksi opiskelleita, jotka tienaavat vain joku reilu 3000 ¿. No, ehkä heidän suuntautumisvaihtoehtonsa on ollut joku ihan muu...
Vierailija:
Mun mies valmistui 9 vuotta sitten DI:ksi ja on mielestäni alalla, jolla maksetaan suht hyviä palkkoja ja tällä hetkellä hänen palkkansa on n. 8000 e+ autoetu+bonuksia 0-6 kk palkka.
Opiskellut 3,5 vuotta ja palkka on melkein 9900.
Juu ja mä olen Kiinan keisari...=)=)
mutta näinkin ehdin vallan mainiosti. Mielestäni hoitoalan palkankorotusvaatimus on ihan aiheellinen.
Ap
ja myös alle 4 vuoden valmistun. Mies opiskelee kauppa kuten sinä. Voisitko neuvoa meille mihin kannattaisi suuntautua tai paremminkin yrittää mennä töihin, jotta tienaisi hyvin? Minulle joku 3000e ja ylöspäin palkka on valtava, koska tähän asti kituuteltu opiskelijoina noin 300 e kk-tuloilla...
Kiitos vastauksestasi.
Vierailija:
Ainakin Nokialla. Insinöörit tienaavat siellä joku 4-5000 ¿. Näin ainakin ko. firmassa työskentelevä kaverini on kertonut. Ihmettelenkin suuresti, kun täällä näkyy välillä DI:ksi opiskelleita, jotka tienaavat vain joku reilu 3000 ¿. No, ehkä heidän suuntautumisvaihtoehtonsa on ollut joku ihan muu...Vierailija:
Vierailija:
Ainakin Nokialla. Insinöörit tienaavat siellä joku 4-5000 ¿. Näin ainakin ko. firmassa työskentelevä kaverini on kertonut. Ihmettelenkin suuresti, kun täällä näkyy välillä DI:ksi opiskelleita, jotka tienaavat vain joku reilu 3000 ¿. No, ehkä heidän suuntautumisvaihtoehtonsa on ollut joku ihan muu...Vierailija:
Vrt. vaikka missi- ja runoilija- kansanedustajat.
KTM voi käsittääkseni tienata kivasti moneen saman pituiseen koulutukseen nähden, sallittakoon se heille.
Jotta tähän pääsin olen tietenkin tehnyt työni kunnolla, pyytänyt perustellusti palkankorotuksia ja vaihtanut työpaikkaanikin kaksi kertaa, kun ura ei ole edennyt toivomallani tavalla edellisessä paikassa.
Ap