Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauvat nukkuvat pyllypystyssä?

Vierailija
12.10.2007 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vaan on mukava asento. Meillä tyttäret nukkuivat mahallaan ja mahd leveästi.

Vierailija
2/7 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpoiten ulos näin, eivät sitten kierrä siellä vatsassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa nukuttaa mahallaan vaikka se pyllyasento näyttää ylisöpöltä.. Siis pieniä vauvoja n.0-6kk..

Vierailija
4/7 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ainakin neuvolassa sanottiin että voi nukuttaa mahallaan. Kätkytkuolemariski on häviävän pieni, jos vaan patja on kova! Eli vanhempien pehmeässä sängyssä ei mahalleen mutta omassa sängyssä/vaunuissa kyllä. Kyllähän toisisa synnytyssairaaloissakin nukutetaan mahallaan. Itse nukutin vauvaani mahallaan sen jälkeen kun osasi kunnolla kääntää päätään eli noin kuukauden ikäisestä. Ilma tulee hyvin ulos ja vauvan on turvallinen olo patjaa vasten, nukkuu paljon paremmin kun ei raajat pääse sätkimään. Omani alkoi samantien nukkua " yöt läpi" eli 6-9 tunnin jaksoja.

Vierailija
5/7 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan minulla vähän vanhentunutta tietoa tuosta ettei saa nukuttaa mahallaan.. Itse nukun edelleen mahallaan ja unikin tulee helpommin näin... ihmekkös että vaaverotkin nukkuu paremmin;)

Vierailija
6/7 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei välttämättä vanhentunutta tietoa, kyllä nykyään monissa neuvoloissa edelleen ohjeistetaan, että ei mahallaan... Mulle terkka sanoi vaan että se kätkytkuolema tulee jos on tullakseen, ei asento vaikuta. Tutkittu tietohan on että jostain aivojen välittäjäaineista tms. se on kiinni. Tukehtuminen on sitten eri juttu, jos vauva painaa kasvonsa patjaan. Tätä ei terveellä vauvalla varmastikaan tapahdu, jos vaan vauva osaa kääntää päänsä itse! Meillä oli koko vauvaiän pelastus tämä mahallaan nukkuminen. Nyt kun vauva alkoi vähän alle vuoden ikäisenä nukkua kyljellään, on uni paljon levottomampaa, itkeskelee ja heräilee useammin.

Muistan aina, kun vauva kahden kuukauden iässä nukkui 9 h pätkän hiiskahtamatta ja heräämättä kertaakaan... Vähän oltiin ihmeissään kun se ekan kerran tapahtui!

Vierailija
7/7 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva kun osaa kääntyä alle 6kk niin ei sitä voi olla kokoajan kääntämässäkään. Silloin kun osaa itse liikkua niin olkoon miten päin haluaa.