Huvittaa, kun hesarin eilisessä gallupissa joku Minttu sanoi:
" hyvä vaan, että rahanahneet hoitsut irtisanoutuvat ja jäljelle jäävät ne, joille itse työ on myös tärkeää"
Eipä taida tyttö tietää, että rahan perässä tässä ollaan 95% kaikki. Moni on eronnut liitosta vain lakon pelon vuoksi. Koska monella on kuitenkin paljon velkaa, eikä olisi varaa jäädä lakkoon. Varmaan aika harvalla hoitajalla olisi varaa jäädä lakkoon. Minullakaan ei olisi varaa, mutta haluan katsoa tämän nyt kuitenkin loppuun asti.
Mutta ei se todellakaan tarkoita sitä, että vain kunnolliset jää töihin.
Kommentit (8)
sairaanhoidon tilasta. Jos tämä nyt ryssitään, se murskaa lopullisesti sairaanhoitajien työmotivaation ja viihtymisen töissä. Tämä sairaanhoitajien työmotivaation nujertaminen on jo tehty tehokkaasti vuosia jatkuneella halveksunnalla ja alimiehityksellä. Ja ketkähän tästä kärsivät, no ne potilaat tietysti. Mutta ihmiset eivät vain tajua sitä, että tyytyväinen työntekijä on hyvä työntekijä, niinkuin tyytyväinen äitikin on hyvä äiti.
- Lakossa oleva liiton jäsen
- Suojelutyössä oleva liiton jäsen
- Lakossa oleva ei liiton jäsen
- Rikkurityössä oleva ei liiton jäsen
- Työtaistelun vuoksi irtisanoutuva
Hienotunteisuutta tarvitaan työpaikoilla, että työrauha säilyy lakon aikana ja varsinkin sen jälkeen.
Ei samasta työstä voi maksaa eri palkkaa sen mukaan, kuuluuko liittoon vai ei.
mitä palkkaa tahansa. Kuka oikeasti tietää, mitä kollega saa samasta työstä palkkaa..? En ainakaan minä. Olisi pelkästään työntekijöiden etu tuoda palkta julkiseen keskusteluun. Nyt tällaisesta salamyhkäisyydestä ei hyödy muuta kuin työnantaja. Jos se maksaa jollekin huonompaa palkkaa, niin ei kai se ole työntekijän häpeä vaan maksajan. Suomessa vain kuvitellaan, että palkka on ihmisen mitta. Kun kaikki kokoontuisivat yhteen ja sanoisivat mitä kuulekin maksetaan, voisi paljastua suuriaki eroja. Ihan riippuen siitä, mitä kukin on uskaltanut ja osannut itselleen vaatia.
onko meillä kohta ylipäätään sairaanhoitajia. Jos palkalla ei elä, sillä ei elä ja ihmiset siirtyvät muualle. Kyse on kuitenkin ammattikorkeakoulun tutkintoon kykenevästä ahkerasta ihmisjoukosta.
Vain tehyläisenä varmistat korotukset
Palkankorotusvaatimustemme toteutumisen kannalta ratkaisevan tärkeää on korkea järjestäytymisaste Tehyyn ja tätä kautta tuleva joukkovoima. Koulutetun hoitohenkilöstön palkkatason parantaminen on kaikkien alalla työskentelevien asia!
Muiden järjestöjen jäsenet eivät voi lähteä siitä, että Tehyn hankkimat korotukset automaattisesti tulisivat myös heille, mutta olemalla Tehyn jäsen, varmistaa korotusten saamisen!
Oikeasti, liittoon kuuluminen ei voi olla mikään palkankorotuksen ehto.
Vierailija:
Nythän siis tehy ajaa TYÖEHTOSOPIMUKSEEN palkankorotusta. Työehtosopimus koskee KAIKKIA, alalla työssä olevia, liitosta riippumatta. Näin sanoo meillä Suomessa laki. Jos samasta työstä voitaisin maksaa mitä tahansa palkkaa, koko hommasta menisi järki tyystin. Tehykään ei voisi tietää, saako kukaan mitään korotuksia.
Minä olen ihan koko ajan ollut sitä mieltä että kyllä hoitajien (juu, ja opettajien ja päiväkodintätien) palkkoja pitäisi korottaa ja nytkin olen ihan työtaistelun kannalla, vaikka itse en alalla olekaan. Mutta oikeasti, kun ihmiset ymmärtävät näin vähän yhteiskunnan toiminnasta edes omissa asioissaan, kuin nämä asiaa täällä käsitelleet ketjut (ja aika monet tehyläisten kommentit telkkarissa) antavat ymmärtää, se ON aika huolestuttavaa. Jos työ on vastuullista ja vaativaa ja raskasta niin miten sitä voivat tehdä ihmiset, jotka ovat näin pihalla ihan perusasioista ja kansalaistaidoista? (ja tämä ei nyt liity tässä siteerattuun lainaukseen mitenkään erityisesti, vaan aika moniin kirjoituksiin, joista tämän kirjoituksen alku on vain esimerkki ja tämänkin kirjoituksen loppuosan kanss aolen ihan samaa mieltä)