mikä ikaisellä lapsella aletaan purentavirheitä kprjaamaan? alapurenta esim.
Kommentit (6)
Ja nyt 7v ja odotellaan tiettyjen hampaiden puhkeamista, ennen kuin hoitoja jatketaan. Seurannassa käy usein.
rautahampaat kasvaa suoraan sit oikeaan asentoon eikä niitä tarvitse enää oikoa. Päästään paljon vähemmällä vaivalla, ja mitä pienempi lapsi, sitä helpommin hän sopeutuu noihin laitteisiin.
Minua kiinnostaisi tietää. Itse olen ihmetellyt, kun omien lasteni hoito on aloitettu niin myöhään. Kuntakohtaistahan tämä tietenkin on.
Oman lapseni oikomislääkäri sanoi, että koska lapseni purentavirhe oli niin selvä, se vain pahenisi ajan myötä, ja nyt se taas olisi tosi helppo hoitaa. Aloitettiin oikomishoito 5-vuotiaana, nyt on laite ollut n. puoli vuotta, hammaslääkäri sanoi, että todennäköisesti ei tarvitse enää vuottakaan pitää. Ja ne tulevat rautahampaat tosiaan kasvaa sitten suoraan oikeaan paikkaan, eikä niitä tarvitse enää todennäköisesti oikoa. Joskus voi käydä niin, että se purentavirhe palaa takaisin, kun ikää tulee, ja myöhemminkin jotain laitetta joutuu käyttämään, mutta näin ei todennäköisesti tapahdu. Näin siis meidän oikomislääkäri sanoi. Kunta hoitaa vain ns. selvät tapaukset, jos on vähänkin lievä purentavirhe, usein odotellaan ja pitkitetään sitä oikomishoidon alkua. Mutta jos on selvä purentavirhe jo pienenä, siinä kunta todennäköisesti säästää hurjasti rahaa, kun se hoidetaan jo pienenä, eikä tarvitse sitten isompana vuosikausia hoitaa.
aikaisintaan 7-v:ltä voidaan todeta sanoi oma oikojani ja sitten varmaan pitää olla lähes kaikki rautahampaat ennen kuin on järkeä alottaa.