Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon vauvan " kuuluisi" liikkua loppuraskaudessa? Eilisillan jälkeen

Vierailija
10.10.2007 |

en ole kuin satunnaisia liikkeitä tuntenut eikä vauva aina " vastaa" mun tökkimisiin, kuten on tähän asti tehnyt.

Alkaako olemaan niin suuri, että liikkeet vähenee?

Neuvola on onneksi tänään, mutta halusin kysellä teidänkin kokemuksia. Onko jotain keinoa, jolla vauvan saisi liikkumaan?

rv 36+3

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan " herätelleeni" vauvaa, jos oli liian hiljaista.

Vierailija
2/5 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vauva vietti jonkin verran liikkumattomuuspäiviä ja kävin pari kertaa synnärillä tsekkaan tilanteen. Sitte kun tuli vähän ennen laskettua aikaa liikkumattomuuspäivä, en menny tsekkaan, ku ajattelin, että on varmaan ok. Synnytys sitte käynnisty seuraavana tai sitä seuraavana päivänä (ennen laskettua aikaa) ja vauva olikin kakannu lapsiveteen ja vetäny sitä keuhkoihinsa ja oli aika tokkurassa. Joutu hengityskoneeseen vähäksi aikaa ja viikoksi lasten teholle ja antibiootit päälle. Happiarvot ja apgarit ei ollu kovin huippulukemia, mutta säikähdyksellä onneksi selvittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerilla voi saada liikettä. Kyllä se vähenee liikkuminen kun alkaa olla niin ahdasta. Mulla nyt 38.viikko ja tuolloin 36 oli jo havaittavissa muutoksia. Laiska tämä minun vauvani on enää liikkumaan, mutta eilen ultrassa oli kaikki hyvin.

Jos huolettaa niin se 10liikettä/1h tarkkailu kannattaa tehdä. Edes jotain pitää päivittäin tuntua vaikkei niin aktiivisesti kun aikaisemmin.

Vierailija
4/5 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaitpa ne lepää ja kerää voimia tulevaan rutistukseen.

Vierailija
5/5 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienellä on suuret liikkeet jääneet pois melkein kokonaan kun ei mahdu enää. Käyrässä näkyy kuitenkin aktiivista liikehdintää joita minäkään en aina tunne. Makealla ja tietyillä asennoilla sen saa kyllä liikeelle pontevamminkin.

Mulle terkka sanoi että kunhan päivittäin tuntuu jotakin ja suht säännöllisesti niin ei huolta. Nukkuminenkin lisääntyy vauvalla syntymää odotellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi