Mä ainakin sylkäisen päin naamaa kun seuraavan kerran käyn terveyskeskuksessa ja näen hoitsun!
Minusta se on pöyristyttävää vaatia tuollaista korotusta, vaikuttaa niin moneen muuhun asiaan!
Mutta oma napahan on aina lähinnä.
Kommentit (47)
Pitäis saada lisää hoitajia työpaikoille myös että ei joka työpaivän jälkeen jäisi huono omatunto siitä kun ei ole työtä kerennyt kunnolla tehdä. Mummot pestään suunnilleen liukuhihnalla, painepesuri vain puuttuu. Makuuhaavoja ei keretä hoitaa kunnolla ja ruoka pitää syödä kylmänä niiden jotka eivät itse enää syömään kykene.
Sitten on päälle ne omaiset joilla ois paljon huolia ja juteltavaa. Niitä jotka valittaa joka asiasta, eivätkä ymmärrä että kaikkeen emme mekään pysty ja ehdi. JA jos omainen tulee raportti aikaa niin puhuvat " siellä ne hoitsut vaa istuu eikä tee mitää" jne.
Kun työpäivä on pulkassa, oot niin väsyny ettet jaksa enää illala mitää. Eihän se niin pitäsi mennä? Täytyisihän sitä vielä kotonakin jotain jaksaa.
Tämä siis kokemus mulla Suomessa töissä ollessa.
Nyt kun olen Ruotsissa ollut niin kaiken noista voisi kääntää toisin päin.
Minulla on aikaa vanhuksille, kerkeän rauhassa suihkutella, rasvata, hoitaa makuu haavat, jutella, vanhus tuntee itsensä ihmiseksi!!
Vanhukset ovat tyytyväisiä ja omaiset myös.
Apuvälineitäkin löytyy ettei tarvi selkää särkeä, ei tarvi käsin nostella 100kg mummoja, vaan nosturit on olemassa sitä varten.
JA kun tulen kotiin niin jaksan vielä illan kotona hommia tehdä ja lasten kanssa olla.
JA muuten meillä on työpaikalla taukohuone, missä on sängyt, siellä kävimme ruokailun jälkeen sen puolen tunnin tauolla lukemassa tai nukkumassa. Osa kävi lenkillä.
Ja voin sanoa että nautin työnteosta. Työkaveritkin on iloisempia kun ei tarvitse ressata koko ajan.
Kyllä se paljon kertoo valtiosta miten ne arvostaa vanhuksia ja sairaita ja heitä auttavia sairaanhoitajia ja lähihoitajia!!
Nettotuloni ovat siis päivähoitomaksujen jälkeen n. 1020¿. Kotona ollessa saan 350¿. Tästä tuleva erotus on 670¿. Tästä 670 eurosta täytyy maksaa toisen auton hankinnasta aiheutuneet kulut (juoksevia kuluja on vakuutukset, bensa, autovero, huollot ja kertakuluja on auton hankintahinta sekä lisäksi auton arvon aleneminen). Noihin kuluihin olemme laskeneet 270¿/kk. Joten käteen saatava summa per kuukausi on 400¿ enemmän kuin kotona ollessa. Kokopäivätyön tuntipalkaksi tulee siis noin 2,5¿.
Moni hoitaja ei suostuisi irtisanomisiin. Ja mistä erotat meidät superilaiset ja tehyläiset? :))
Totean vain omasta puolestani että ihan turha päivitellä että kuka ne vanhukset ja sairaat hoitaa, voivoi sentään, kyllä on sydämettömiä nuo hoitajat... Ja pah sanon minä. Ei ole meidän hoitajien asia enää miettiä että kuka ne potilaat hoitaa jos ja kun lakko (tms toimenpide) tulee. Olisi ehkä päättäjien kannattanut miettiä sitä asiaa jo jokin aika sitten. Hoitajilla aivan kuten kaikilla muillakin ammattikunnilla on oikeus työtaisteluun ja ihmettelen että mikä helvetti se sellainen ammatti on josta ei saa irtisanoutua? Ihan turha vedota enää mihinkän kutsumukseen tms. Mimä ainakin käyn työssä jotta saan palkkaa.
Jos siis lähtisin töihin, aamulla raahaisin kitisevät lapset hoitoon. Tekisin 8 tuntia töitä ja katselisin ap:n kaltaisten ihmisten kuolaamisongelmia ja vittuilua. Sitten lähtisin väsyneenä hakemaan lapsia hoidosta ja kaupan kautta kotiin valmistautumaan nukkumaan käyntiin. Voisin kuitenkin aina lohduttautua ajatuksella, että ansaitsin tämänkin työpäivän aikana KOKONAISET 20¿!
Ei kiitos! Teen mielummin vaikka vapaaehtoistyötä, jota saan tehdä sen verran kuin itse haluan, silloin kun itse haluan!
käy sit sylkemässä lääkäreitä ja paperimiehiä samalla reissulla
Olet varmasti tosi aikuismainen ja koulutettu ihminen, joka on perillä maaimanmenosta (kuten politiikasta) sekä omaa hyvät sosiaaliset taidot.
Mitä sitä turhia miettimään, että miksi sadat saman alan työntekijät ovat ehkä valmiita sanoutumaan irti vakituisista työpaikoistaan mitan tultua täyteen? Tietysti vika on enemmän työntekijöissä eikä varmasti ollenkaan työnantajissa.
Haluatko että väännän asian sinulle rautalangasta?
Jaa, jatkanpa akateemisen tutkintoni suorittamista vaikka politiikan käsittelemisellä-
ts. en palaa enää vastaamaan syytteisiin.