Mä ainakin sylkäisen päin naamaa kun seuraavan kerran käyn terveyskeskuksessa ja näen hoitsun!
Minusta se on pöyristyttävää vaatia tuollaista korotusta, vaikuttaa niin moneen muuhun asiaan!
Mutta oma napahan on aina lähinnä.
Kommentit (47)
Vierailija:
Minusta se on pöyristyttävää vaatia tuollaista korotusta, vaikuttaa niin moneen muuhun asiaan!
Voi vittu mikä urpo!!
Syljetkö jokaisessa ahdistavassa tilanteessa jotain naamalle, kannattaisiko käydä tapaamassa terapeuttia jotta oppisit käsittelemään noita negatiivisia tunteitasi hieman aikuisemmalla tavalla.
Eli kaikki me irtisanoutuvat hoitajat, toivotaan ettei saada vanhoja työpaikkoja ja sit lähdetään Ruotsiin saamaan parempaa palkkaa ja myös niitä parempia työoloja! Hoitakoot av-mammat ite ittesä, muksunsa, äitinsä....
täyttäkää Ruotsi. Tänne tulee virolaiset hoitsut. Tervetuloa.
Vierailija:
Eli kaikki me irtisanoutuvat hoitajat, toivotaan ettei saada vanhoja työpaikkoja ja sit lähdetään Ruotsiin saamaan parempaa palkkaa ja myös niitä parempia työoloja! Hoitakoot av-mammat ite ittesä, muksunsa, äitinsä....
Mut lähtekää vaan, kyllä teidän paikalle on tulijoita!
Ennen olin vastaan näitä suuria korotuksia, mutta kun ajattelee, niin niissä taitaa olla järkeä.
Järkevämmältä se kuulostaa kuin pieni korotus. Pienen korotuksen syö helposti progressiivinen verotus. Lisäksi lapsellisilla yhden tulonsaajan perheillä pienen korotuksen syö myös lasten päivähoitomaksut ja asumistuki. Käytännössä pieni korotus ei vaikuta yhtään minnekään. Se vain suututtaa sen saajan.
Tämän lisäksi puhutaan työvoimapulasta hoitoalalla. Alkaisipahan tulla hoitajia hoitamaan, kun saisivat kunnon palkan.
Tämän lisäksi, mitä itse olen joutunut sairaaloissa käymään, hoitajien käytös on töykeää. Jos hyvän palkan jälkeen löytyy vielä joku töykeä hoitsu, niin sitten minä menen valittamaan hänen esimiehelleen ja vaadin sellaiselle hoitajalle potkut. Kyllä hyvän palkan eteen on töitäkin tehtävä ja yksi työtehtävä on ystävällinen palvelu.
Tietysti on näitä veroseuraamuksia, mutta toisaalta tottahan se on, että kaikkeen muuhun löytyy rahaa. Minä olen " köyhä" suomalainen ja olen oppinut, että meidän elämä on valintoja täynnä. Täytyy valita sellaisista asioista, mitä joku toinen ostaisi helposti. Siten kuntaa voi verrata suomalaiseen, jolla ei ole liian paljon rahaa. Kyllä kunnat voivat aivan hyvin säästää siinä muussa ja antaa palkan hoitotyöhön.
lasten kanssa eikä aikomustakaan mennä töihin ennenkuin pakko. Eikö hoitaja ole muka palkkakuopassa jos saan saman kotona lasten kanssa (kelan kotihoidontuki ja kuntalisä tulona ja tarhamaksuja/työmatkoja ei tarvi maksaa) kuin mitä saisin palkkaa käteen kuussa?
Olen ollut alalla 12 vuotta ja ihan ammattitaitoa löytyy ja osastonhoitajat soitelleet koska tulisi töihin. Mutta kun ei ole mitään porkkanaa lähteä töihin niin olen todellakin kotona niinkauan kun pystyn.
Ja minunkaltaisina löytyy muitakin. Eli kotona tai jossain muualla on lukemattomia sairaanhoitajia jotka lähtisivät kyllä töihin jos palkka edes hieman houkuttaisi. Ja osastoille saataisiin hoitajapulaan lisään hoitajia täältä kotoa jolloin potilaiden hoitokin parantuisi.
Ja ärsyttää nämä puheet kutsumusammatissa. hei halooo!!!! Kuka oikeasti tekee töitä nykyaikana vain ollakseen kutsumusammatissa. Vai onko kutsumusammatti vain joku hoitajien pakkopulla? Kyllä niitä töitä tehdään ihan ja vain siksi että saadaan rahaa elämiseen.
Vierailija:
Ja ärsyttää nämä puheet kutsumusammatissa. hei halooo!!!! Kuka oikeasti tekee töitä nykyaikana vain ollakseen kutsumusammatissa. Vai onko kutsumusammatti vain joku hoitajien pakkopulla? Kyllä niitä töitä tehdään ihan ja vain siksi että saadaan rahaa elämiseen.
En ole hoitaja, mutta omassa työelämässäni olen huomannut, että monesti tukien kanssa voi elää jopa paremmin kuin työtä tehden. Olen yrittänyt kertoa ihmisille (ja poliitikoille), että eivät ihmiset töitä tee huvin vuoksi. Kyllä se työnteko täytyy kannattaa enemmän kuin tuilla elämisen. Ei kukaan - olipa hoitaja tai sitten jonkun muun alan työntekijä - tee töitä huvin vuoksi vaan siksi, että sillä ansaitsee elantonsa. Jos sen elannon ansaitsee paremmin muulla laillisella tavalla, niin silloin ihminen käyttää sitä muuta tapaa elinkeinonaan.
Tuttavani pelkän peruskoulun jälkeen meni varastotöihin ja sai saman 1800e/kk kuten minä. Olemme laittaneet hakemukset ko varastohommiin yhdessä toisen sh ystäväni kanssa. Jos paketti menee väärään kasaan, ei lopputulos ole yhtä harmillinen kuin että et ehdi hoitamaan ihmistä ja tämä saa vakavia komplikaatioita, tms. Kysymys on siitä että vastuu ja ammattitaito ei ole yhteydessä palkkaukseen. Siksi vaihdan alaa.
Korotuksilla pyritään estämään kaltaisieni rahanahneiden hoitajien siirtyminen muihin tehtäviin jotta pystytään turvaamaan kunnallinen puoli edes minimissään.
P. S varo ärsyttämästä väsyneitä hoitajia. Ties vaikka sylkäisisivät takaisin. Ei me olla niin kilttejä kuin luulette ;)
en minä ainakaan tuhansia euroa ole sossusta saanut.
puhunutkaan. Joten älähän mene sivuraiteille.
Mitä se on muuta kuin yhteiskunnan elättinä olemista.
tai sitten on teidän kunnassa ylisuuret kuntalisät.
Minä saan kelan kotihoidontuen, vähän hoitolisää, kaupunki maksaa sairaanlapsen eritiskuntalisää 550¿ ja saan vielä Kelasta korotettua hoitotukea ja käteen jää alle 1000¿. Jos hoitomaksu on 220¿ ja työmatkat saa vähentää verotuksessa, niin kyllä mulle ainakin jäisi vähän enemmän työstä käteen. Ja harva saa näin kovia kuntalisiä.
Minun brutto olisi n. 1800¿ ja netto 1400¿. Kahden lapsen hoitomaksut olisivat 380¿. Lisäksi joutuisimme ostamaan toisen auton, jos lähtisin töihin (maksamaan siitä hankintahinnan, huollot, vakuutukset, verot ja bensat). Kotihoidontukea saan netto 350¿. Tästä seuraa, että kokopäivätyössä nettotuntipalkkani on kokonaiset 2,5¿. EI KUULE KIINNOSTA LÄHTEÄ TÖIHIN 2,5¿ TUNTIPALKALLA!
Kuinka te kehtaatte edes kirjoittaa tuollaista?
Tietysti hoitsut vaativat palkankorotusta, koska kokoomus heille sellaisen lupasi. Ei tietenkään tarkoituksella, mutta sitä ne raukat eivät tajunneet.
Minun puolestani saisi nostaa palkkoja.
omaa napaa vaan tuijottavat.. terv. työtön!;)
Vierailija:
Et sitten tajua, että nuo " vaatimukset" kuuluukin olla paljon korkeammalla kuin mitä oikeasti edes kuvitellaan saatavan. Että nimittäin olisi jotain neuvotteluvaraa vastapuoleen nähden...
Vierailija:
Vierailija:
Mutta oma napahan on aina lähinnä.Et sitten tajua, että nuo " vaatimukset" kuuluukin olla paljon korkeammalla kuin mitä oikeasti edes kuvitellaan saatavan. Että nimittäin olisi jotain neuvotteluvaraa vastapuoleen nähden...
Vierailija:
Minun brutto olisi n. 1800¿ ja netto 1400¿. Kahden lapsen hoitomaksut olisivat 380¿. Lisäksi joutuisimme ostamaan toisen auton, jos lähtisin töihin (maksamaan siitä hankintahinnan, huollot, vakuutukset, verot ja bensat). Kotihoidontukea saan netto 350¿. Tästä seuraa, että kokopäivätyössä nettotuntipalkkani on kokonaiset 2,5¿. EI KUULE KIINNOSTA LÄHTEÄ TÖIHIN 2,5¿ TUNTIPALKALLA!
vaan ihan jotain muuta!!!
Vierailija:
Syljetkö jokaisessa ahdistavassa tilanteessa jotain naamalle, kannattaisiko käydä tapaamassa terapeuttia jotta oppisit käsittelemään noita negatiivisia tunteitasi hieman aikuisemmalla tavalla.