Jos hoitajat uhkaavat joukkoirtisanoutumisella niin toivottavasti hallitus vastaa hätätilajulistuksella
Kommentit (23)
Sais tehy kunnolla nenilleen kun jäsenet haettais tarpeen tullen poliisikyytillä töihin. :)
minkäälaisen pakkokeinolain säätäminen tässä tilanteessa on erittäin epätodennäköistä sillä se ravistelisi koko demokratian perustuksia. Tämä työtaistelu on laillinen eikä ole kysymys siitäetteikö valtiolla olisi rahaa- budjetti oli yli 2 miljardia ylijäämäinen.
Mutta koska velkaa on yli 10-kertainen määrä, minulla ei ole rahaa yhtään ylimääräistä.
On nimittäin ilman muuta selvää, että muut julkisen sektorin työntekijät eivät tule tuota rohmuamista hyväksymään.
Muistutttaisin myös, että Kokoomus on kuitenkin Suomen Thacherilaisin puolue ja taipuiko rautarouva kun hiilkaivoksissa lakkoiltiin, vaikka asia järisyttikin demkratian perusteita.
kun joku on noin naiivi.
Suomi ei voi pakottaa ketään irtisanoutumisen jälkeen töihin. . Siinä menisi demokraattisen tasavallan maine ja arvostus. Valtio ja Jyrki on meidät saattanut tähän tilanteeseen. On suorastaan yksinkertaista, että hoitajille edes puhutaan mitään tästä aiheesta, menkää valittamaan päättäjille, jos olette ameeboja korkeammalla älyasteella.
Ymmärrän pelkonne, mutta koska olen uuden polven sh, niin en ole kutsumuksen vuoksi töissä vaan rahan, joten irtisanon mielelläni itseni, potilaiden kustannuksella.
Kyse ei ole kiristämisestä vaan LAILLISESTA TYÖTAISTELUTOIMEPITEESTÄ.
OIkeasti, älä hyvä ihminen nolaa itseäsi enempää kirjoittamalla jostain, jota et ymmärrä.
vaikka kuinka olisi irtisanoutunut. Tosin en tiedä, voiko näillä perusteilla sellaista julistaa. Mutta ajatus on kyllä hauska.
Olinkohan 3
täällä av:lla näitä " hauskoja" idioottijen juttuja riittää..
Ajatuksena joo hauska, mutta ei vain toimiva. Ja koska ihmiset täällä eivät välttämättä tajua tälläisista asioista, he luulevat, että on mahdollista tuosta noin vain napsauttamalla toteuttaa.
Ajatuksena tosin sillä tavoin hauska, että rakastaisin nähdä sitä, kun maailmalla reagoidaan. Suomalaisethan tunnetusti itkevät katkerasti, jos joku maailmalla ajattelee meistä pahasti.
=D=D=D
Mikä hätätila? Hoitajan ammattihan on tämän palstan mukaan Suomen turhin, eikä lakko vaikuta kenenkään elämään millään tapaa.
Sinänsä huvittavaa, kun sairaanhoitajat yhtäkkiä luulevat olevansa yhteiskuntasopimuksen asiantuntijoita.
Mä veikkaan että tulevat vielä yllättymään kun leikkivät tulella.
on nykyään hyvin vähän. Virat on muutettu toimiksi.
lainaus yhdestä kommentista tältä palstalta. Ja hoitsuthan vaan tekee mitä lääkärit käskee, lakon aikana vaan lääkärit tekee ihan ite.
Ja hoitut istuu vaan kansliassa kahvilla, minkä ihmeen takia ne pitäs pakottaa töihin kun niitä ilmankin kuulostaa pärjäävän???
hyvä ettei pissat tulleet housuun..juu, vaihda kuule itse paskavaipat papallesi ja hoida mummosi lääkitys kuntoon, verinäytteet jne, mihin te sairaanhoitajaa tarvitte kun eihän ne mitään tee.. ai niin..jos nico-petterillä on hätä, niin hoida itse, älä kiikuta päivystykseen, meillä on liian kiire juoda kahvia..
lappu kourassa työnantajan luo ja lopettavat hommat saman tien. Irtisanoutumisen jälkeen pitä olla duunissa irtisanomisaika, työnanatjalla on oikeus vaatia tämä. Jos sitä rikkoo, siitä voidaan vetää työoikeuteen.
Ja kun nämä irtisanomisajat vaihtelevat riippuen työsuhteen kstosta ja sen muodosta niin on aika hauska nähdä että miten asia saadaan järjestymään niin, että sillä on vaikutusta ja joukkovoima kantaa niin että rivit eivät repeile.
Joo ja vielä, jos on määräaikainen sopimus ilman irtisanoutumispykälää niin se sitoo työntekijää niin että se määräaika on oltava siellä töissä.
Paitsi, että minä osaan kyllä vaihtaa ne vaipat papalle mutta muksut pitää kyllä viedä päivystykseen..
- luuletteko tosiaan, että sh:t ovat aivan itse kahvikupposen äärellä tämän kaiken pähkäilleet? Kyllä ne on ehkä lakiasiantuntijoitakin hyödyntäneet.
- mikään hallitus ei tällaiseen suostuisi? Suostuipas Ruotsissa ja nousihan Turun anelääkäreilläkin palkka joukkoirtisanoutumisen myötä.
- eripituiset irtisanomisajathan ne varmasti kaataa koko homman, kun ei ne samaiset sh:t siellä kahvikupin äärellä ole sitä ajatelleet... Kyllä juttu on pikkasen syvemmin mietitty, eikä tänä aamuna keksitty.
- oikeasti surkuhupaisaa lukea näitä eri keskustelujen kommentteja, olisi etujälkiviisasta olla ihan hiljaa asiasta, josta ei näköjään sen syvemmin mitään tiedä eikä erota metsää puilta.
Valtio ja kunnat ehtivät sinä aikana houkutella esimerkiksi virolaisia hoitajia tänne aika hyvin.
EI MEITÄ TARVITA MIHINKÄÄN! Joten älkää rutisko, vaan näyttäkää miten se hoitotyö teiltä, av-mammat sujuukaan!
Me hoitajathan oltiin niitä tyhmiä, turhia ja rahanahneita paskoja, joiden palveluksia ei kukaan av-lainen käytä, remember..????