Pk-seutulaiset: saisiko maalainen kommenttia seuraavista alueista?
-Espoo: Latokaski
-Helsinki: Tapulikaupunki, Vesala
-Järvenpää: Isokytö, Kinnari, Kyrölä, Tanhuniitty, Sorto
-Kerava: Kaleva
-Kirkkonummi: Masala
-Vantaa: Vaarala, Leppäkorpi, Askisto, Nissas Päiväkumpu
Liittyy kohtuuhintaisen rivitalonpätkän hankkimiseen perhekäyttöön pk-seudulta hyvien liikenneyhteyksien varrelta.
Kommentit (31)
Latokaski on kiva lapsiystävällinen paikka--ihan rivari omakotialuetta,ei palveluja lähellä.
Masala:riippuu alueesta,junanvarsi asunnot ei niin mukavia--rata menee joissakin kohdissa todella läheltä,melkein takapihalta--en niihin muuttaisi lasten kanssa.
En itse muuttaisi. Etsikää kerrostalo paremmalta alueelta!
Ja vaikka niissäkin on ne rauhallisemmat osansa, niin lapset joutuu kuitenkin samaan kouluun niiden alkoholistiperheiden lasten kanssa.
Järvenpäässä asun ja mukava paikka lapsi perheille, lisäksi kunta maksaa lapsiperheille 200,- kuntalisää. Luksusta!
Puistomainen, rauhallinen, hyvät ulkoilu- ja urheilumaastot, todella mukavaa ja arvostettua aluetta! Kannattaisi tutkia ennen kuin alkaa hutkia. Muista alueista en valitettavasti tiedäkään mitään.
Mites olis Lauttasaari? kallis mutta ihana.
Ihana alue lapsiperheelle. Tosin julkiset yhteydet eivät ole kummoiset.
Vierailija:
-Espoo: Latokaski
-Helsinki: Tapulikaupunki, Vesala
-Järvenpää: Isokytö, Kinnari, Kyrölä, Tanhuniitty, Sorto
-Kerava: Kaleva
-Kirkkonummi: Masala
-Vantaa: Vaarala, Leppäkorpi, Askisto, Nissas PäiväkumpuLiittyy kohtuuhintaisen rivitalonpätkän hankkimiseen perhekäyttöön pk-seudulta hyvien liikenneyhteyksien varrelta.
Latokaski, Kinnari, Isokytö, Sorto (muista Järvenpään alueista en tiedä), Kaleva, Vaarala, Leppäkorpi, Askisto, Päiväkumpu.
Tunnen parhaiten Vantaan alueita.
Askistossa aika huonot palvelut, pieni kauppa on mutta auto on välttämätön että pääsee liikkumaan.
Leppäkorvessa ei taida olla edes kauppaakaan mutta on rauhallista aluetta. Ala-asteen koulu siellä on.
Päiväkummusta paikoitellen kävelymatka juna-asemalle (Rekola).
Päiväkummustakin löytyy koulu.
Tapulikaupunkiin en mistään hinnasta muuttaisi mutta radan toisella puolen oleva Puistola on kivaa pientaloaluetta.
Kirkkonummen Masalassa asuu yksi tuttavaperhe, ovat viihtyneet hyvin.
Ainoa ongelma on tosiaan se, että palvelut (koulua ja päiväkotia lukuunottamatta) ovat aika kaukana. Finnoontien lähellä olevilta alueilta kulkuyhteydet ovat tosi hyvät, mutta kauempana Finnoontiestä selvästi huonommat (tai ainakin matka-ajat selvästi pidemmät).
Toinen alueen alakouluista (Kantokasken koulu) on todennäköisesti pääkaupunkiseudun parhaimpia.
Terv. Latokasken lähellä asuva
Vierailija:
-Espoo: Latokaski: EI tietoa.
-Helsinki: Tapulikaupunki, Vesala: Tapulikaupunki ei ole kiva paikka. En ole mikään snobi, mutta sinne en muuttaisi koskaan. Enkä myöskään lastani veisi kouluun sinne. Olemme asunee suht lähellä Tapulikaupunkia ja muutimme pois siksi, että meille syntyi lapsi. Vesala on vähän samaa sarjaa.-Järvenpää: Isokytö, Kinnari, Kyrölä, Tanhuniitty, Sorto: En tiedä näistä mitään.
-Kerava: Kaleva: Kamala.
-Kirkkonummi: Masala: En tiedä.
-Vantaa: Vaarala, Leppäkorpi, Askisto, Nissas Päiväkumpu: Askisto on ihanan maalla, jos sellaista kaipaa. Todella rauhallinen omakotitaloalue. Nissas ja Päiväkumpu ok. Vaarala ollut rauhatonta, mutta rauhoittumaan päin, ei nyt mikään paras vaihtoehto, mutta ei huonokaan. Leppäkorpi on tosi kaukana. Ihan rauhallista, mutta huonoja alueita lähellä.
Suosittelen Pohjois-Helsingistä Suutarilaa, Tapanilaa, Tapaninkylää ja Tapaninvainiota. Nämä ovat sellaisia lapsiperheiden alueita. Normaalia porukkaa, paljon puistoja ja niissä aktiivista toimintaa. Juna kulkee ja busseilla 30 minsaa keskustaan.
Haluttaisiin pärjätä yhdellä autolla.
ap
Sijoittuu lähelle Länsimäkeä, Kontulaa, Jakomäkeä ja Mellunmäkeä, mutta on tosi rauhallinen paikka ja ns. arvoalue. Omistusrivareita ja omakotitaloja. Hyvä neuvola ruokakauppoja lähellä ja suht lyhyt matka metrolle ja muihin palveluihin esim. Itäkeskukselle n. 6 km. Bussitkin kulkevat mihin vaan. Meidän perhe on asustellut täällä 4 vuotta ja viihtynyt, mutta nyt ollaan muuttamassa pois pk-seudulta omakotitaloon, koska omakotitalot halvempia muualla.
Useampi koulu ja pk lähellä, junalle lyhyt matka, jos tarvitsette junaa. Kerava on muutenkin nykyään mukava ja lapsiystävällinen kaupunki, myös palvelut pelaavat. Itse asun Kurkelassa, joka on ihan Kalevan vieressä ja myös kiva kaupunginosa. Keravalla välttäisin Ahjoa ja Saviota.
Busseja kulkee ruuhka-aikoina alle 10 minuutin välein. Esimerkiksi Isoon Omenaan (iso ostoskeskus) pääsee alle 15 minuutissa.
Mutta jos asunto on liian kaukana Finnoontiestä, matkoihin kuluu selvästi enemmän aikaa.
Siellä sitten muiden köyhimysten seassa eletään penniä venytellen ja lapsista kasvaa ties mitä sosiaalitapauksia.
Metrolla pääsee keskustaan, löytyy suht edullisesti perheasuntoja, Palvelt kaikki lähellä. Jos molemmilla työpaikat keskustassa/tuntumassa, ei tarvii välttämättä ollenkaan autoa.
Maine ei ole hyvä, mutta se on perua vuosikymmenien takaa. Nykyään kiva paikka asua. Itse olen asunut pienia jaksuja lukuunottamatta koko elämäni. Lapsena ihanassa vanhassa omakotitalossa Vesalassa ja nyt rivitalossa Kontulassa. Ja kyllä ei olla sosiaalitapauksia vaan keskivertoa paremmin toimeentulevia, jotka haluavat käyttää rahansa muuhun kuin osoitteeseen.
Tule tutustumaan; kiertele ja katse ympäristöä ja miltä vaikuttaa. Voin tulla opastamaan ja kertomaan tarkemmin alueesta jos haluat.
Kontulalaiset ja ympäristössä asuvat ovat tutkimuksen mukaan kaikkein tyytyväisimpiä asuinympäristöönsä.
Mieheni on valmistunut hyvään ammattiin ja niin valmistun kohta minäkin. Tulot eivät vain toisen kotona ollessa ole mitään huippuluokkaa. Juuri nyt rivitalo on meille sopivalta tuntuva ratkaisu ja muutto pk-seudulle välttämätön, koska haluamme itse perheemme elättää.
ap
Vierailija:
Siellä sitten muiden köyhimysten seassa eletään penniä venytellen ja lapsista kasvaa ties mitä sosiaalitapauksia.
niin niitä asustelee kyllä pääsääntöisesti näillä kaupungin vuokratalovoittoisilla alueilla.
Muunlaisia sosiaalitapauksia (mm. jollain lailla häiriintyneitä lapsia) tulee kyllä ihan ylemmistäkin sosiaaliluokista. Vanhemmat kun takovat rahaa, niin eihän sille jälkikasvulle jää aikaa... ja ne ovat sitten vähän heitteillä.
Me asumme paritalossa Päiväkummussa ja alue on todella rauhallinen, pääosin omakotitaloja ja muutama rivari/pienkerrostalo. Palvelut ovat muutaman kilometrin päässä Rekolassa ja Koivukylässä. Omakotitalot alueella ovat aika kalliita, mutta nyt täällä olisi myynnissä muutama pari/erillistalokotikin.
Leppäkorpi ja Nissas ovat niin ikään rauhallisia alueita.
Pohjois-Helsingistä voisin suositella Tapaninkylää ja Tapanilaa. Tapaninkylästä voi " kohtuuhinnalla" saada kivan rivitaloasunnon.