Miten paha raskauspahoinvoinnin täytyy mielestäsi olla, että voi jäädä kotiin?
Minulla rv6+0 ja jonkinasteista kuvotusta jo 2 viikkoa. Nyt kuitenkin jatkuva etova olo. Pitää vaan yritää nieleskellä ylimääräiset syljet. Tuntuu, että oksennus tulee hetkenä minä hyvänsä. Työssäni olen jatkuvassa ihmiskontaktissa, kahdenkeskeidet tapaamiset kestää jopa 1.5h.
Kommentit (5)
sairaslomalla viikolle 23 asti. pahaolo oli ympärivuorokautista. oksensin 1-3 kertaa päivässä. joskus oli kyllä päiviä että en oksentanut mutta pahaolo pysyi koko ajan.
Hae ihmeessä sairaslomaa.
Pahoinvoinnilla on sitä paitsi tapana voimistua, jos joutuu stressaamaan sen takia töissä. Itse tein molemmissa raskauksissani sen virheen, että yritin liian pitkään olla töissä.
mulla oli kanssa huono olo, oksensin 15-20 vuorokaudessa, myös öisin. Olin parin viikon välein nestetiputuksessa ja sain ruokatorven tulehduksen. En saanut sairaslomaa, muuta kuin sairaalajaksojen ajaksi, vaikka pyysin - raskaus kun nääs ei ole sairaus, että otti pannuun.
Mutta mä olisin tehnyt mitä tahansa, jos olisin tuntenut vain kuvotusta ja oksennellut maksimissaan 5 krt päivässä.
Mun oksentelu kesti vk 24 saakka
Toivottavasti muilla on ymmärtäväisempiä lekureita
Mä olin keittiössä töissä,ja välillä piti käydä oksentaa vessassa päivän aikana,jäin sitten saikulle ekat 3kk
Eiköhän sekin ole yksilöllistä. Jos tuntuu, ettei kykene työtä tekemään niin toki kannattaa olla silloin menemättä sinne töihin.