Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥ Joulukuisten tiistai ♥

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy meikäläisenkin nöyrtyä ja hakea apteekista närästyslääkettä :-( ikinä elämässäni en oo sellasta käyttänyt joten suosituksia otetaan vastaan jos joku on kokenut jonkun merkin selvästi paremmaksi kun jonkun muun!

Doshijas, sä asustelit Espanjassa eikö vaan? Luulis että nämä välimeren maat on hysteerisiä mitä tulee raskauden seurantaan ja jos jotain vaaraa olis niin joutuisit nopsaa vuodelepoon. Kohdunkaulan pituus on se merkittävin, sit jos se häviää niin voi tulla ongelmia. Mullakin oli ekassa raskaudessa paikat auki tosi ajoissa ja niin vaan meni 9pv yli.

Lähden roudaamaan lapsia eskariin ja päiväkotiin, hauskaa päivää, toivotaan et satais vähän vähemmän kun eilen ;-)

Sintagma 28+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sintagma: Rennie on mun vakituote näin raskausaikana, muulloin mua ei ole närästänyt ikinä, hassua on kun saa vauvan mahasta ulos niin närästys loppuu kuin seinään... Meitä Rennien suurkuluttajiakin oikein hemmotellaan; makuja on jo kolme, sellanen makea minttu (olen kyllästynyt) kirpeämpi minttu(?) (ihan ok) ja uutuutena lakritsi (tykkään kovasti)

Eilen en kerennyt aamusta pinoon, nukuttiin aikas lailla pommiin...Univelkaa tuli viikonloppuna rutkasti; miehellä oli saunailta ja vaikka nukuin kolmannessa kerroksessa ja ukot möykkäsi kellarissa jossa välilattiana yksi kivilattiakin, niin vaan " parin" oluen ja kaljalaulujen jälkeen en saanut unta ja kun sain, heräsin vähän väliä..

Meillä on kellari sisustusta vaille valmis, kannettiin sinne olohuoneen sohvat ja olohuoneeseen ostin uudet, kyllä tuntuu mukavalta, kun on muutos niinkin näkyvä, vanhasta romutilasta luotiin viihtyisä oleskeluhuone. Mutta onhan tätä hommaa vielä jäljelläkin.. Keskikerroksen lattia olis seuraava projekti..

( . ) voi hyvin, vauva jumppaa ja melskaa, tuleva isosisko kohta 1v6kk taputtelee mahaa ja tuumaa että vauva, mutta en usko, että voi käsittää mahan sisällä olevan vauvan.. Välillä iskee huoli kuinka tämä tyttönen ottaa tulokkaan, koska on itsekin vielä tosi takertuvainen tapaus. Vauvaa varten on vaatteet kutakuinkin kasassa, jotain kivaa ostan vielä, kun pääsen joskus Jumboon täältä, aamulla ei ehdi kun kääntymään ja illalla ei enää jaksa :-( Kaksosten rattaat on mietinnässä, mulla on kyllä yhdet ihan siistit, mutta pienipyöräiset. Hoitopöytää en meinannut hankkia ellen sitten ihan taitettavan ja jotain sellaista vielä puuttuu. Supistelikin lauantaina tosi paljon illasta, mutta mennyt ohi onneksi.

ponnari ja itu 30+4

Vierailija
4/11 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki ihan surkeesti nukuttu yö...jos ei joku asia pyöriny päässä ja sain unta niin heräsin siihen että kylkeä pakotti ihan julmetusti!! Mulla joka raskaudessa vaivaa lopussa tää sama ongelma =/ Eli parit vikaa kuukautta kyljet ei taho enää kestää sitä että niiden päällä vallaan nukutaan!! Tosi tylsää mut minkäs teet!! Oikeen muussakaan asennossa ei pysty olemaan. V4ielä hetki sitten selällään pysty oleen kun piti jalat koukussa mut nyt sekin asento ahdistaa ihan hirveästi ja mahaan alkaa sattua jos erehtyy siihen asentoon vaikka unissaan. Eli aika ongelmallista.

Pää on myös nyt pari päivää ollu kipeämpi, tuntuu että niskat on jumissa juur tuosta huonosta nukkumisesta =/

Maha tuntuu taas kasvaneen =O Mieski eilen kotiuduttuaan ihmetteli että mitä sille on tapahtunu..on niin paljon isomman näkönen!! Aamupäivällä autoa ajaessa masu mahtu ihan hyvin ratin väliin mut iltapäivällä olikin jo ahdasta!! Onneks on tuo sähkönen penkin säätö jolla saa tilaa sille masulle taas...Ilman sitä en olis enää aikoihin varmaan mahtunu kun jalat kumminkin on niin lyhyet ;)

Tänään saadaan taas masu kipeeks kun on pakko siivota illan vieraita varten. Mies kyllä eilen siivos keittiön tiskit yms ja imuroi valmiiks..Silti kaikkea pientä riittää, mä kun tykkään että on tasotkin yms. siisteinä kun tulee vieraita. Onneks mies " pakotti" leipomaan jo illalla kun nyt ei kyllä huvittaiskaan pätkääkään =)

Meidän pinnis ongelma muuten ratkes!! Meille tuli tyttöjen kanssa eilen extempore kyläily vanhemman tytön kerhokaverin tykö ja huomasin että heillä oli pinnis pois kasattuna olohuoneen nurkassa =P Tietty heti kysyin ja saatiin lainaks!! On vielä kivan näkönenkin, vähän erikoisempi!! Ei ihan priimakunnossa mutta siitä saa kyllä kivan helpommalla kun oman vanha =)) Jess!! Nyt pitää vielä pinnasuojat kehitellä mut se on toivottavasti helpompi juttu! Silleen vaan tylsää kun ei oo kerrottu kaikille sukupuolta niin joko pitää ottaa/tehdä neutraalit (ja voihan tää olla tyttö vaikka setä aika varma pojasta olikin) tai sitten laittaa paikalleen vasta vauvan synnyttyä...kattellaan, torstaina varmaan suuntaan kangaskauppaan..

Nyt siivoomaan..

masumies 32+4

Vierailija
5/11 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen neuvolassa verenpaineet ei ole laskenut paljoa... 136/96 joten joudun perjantaina ylimääräiseen verenpaine mittaukseen ja pissanäytteen antoon. En kyllä ymmärrä mikä sitä nostattaa koska olen omasta mielestä yrittänyt olla rauhassa enkä stressaa mistään..

Sf mitta oli 31 raskausviikolla 31+4 joten yläkäyrillä mennään tasaisesti mutta paino ei ole kuumella noussut paljon joten toivotaan ettei tule mitään 5 kiloista vauvaa ; )

Vauva liikkuu hyvin ja on kova potkimaan varsinkin illalla kun äitiä nukuttaisi..mutta potkikoon vaan tietää että kaikki on kunnossa. Meillä täällä sairastellaan miehellä keuhkoputken tulehdus ja itsellä hieman kipeä olo kai olen saanut saman tartunnan..toivottavasti menee ohi mulla tämä. Nyt suihkuun ja töihin moikka!

sannis85 ja masuasukki 31+5

Vierailija
6/11 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alkoi lapsivettä tihkua ja mulla kaikki vauvanvaatteet pesemättä. Rupesin niitä koneeseen latomaan (jossain hotellissa muka asuttiin) ja miehelle sanoin, että laittaa sitten kuivaan, kun minun pitää lähteä sairaalaan.

Piti sitten oikeasti nuita vanhempia vaatteita pyykätä pari koneellista aamulla, uudet on vielä äitiyspakkauksen laatikossa.

No liekö tuo uni tiennyt sitä, että meillä vesiputki pamahti aamulla :(

Viime viikolla alkoi jo yksi liitos tippasemaan ja tänään sitten toinen putki suihkusi ihan kunnolla. Pari vuotta ollut jo tarkoitus äeteellä, että putkiremontti pitäs aloittaa, kun nuo kupariputkien liitokset syöpyvät aina vuoronperään jostain kohdasta.

Jippii, kolmen viikon päästä alkaa jo äitiysloma! Saapi nähä, miten tämän viikon jaksaa, kun on iltavuoroa ja yöt meinaa olla aika katkonaisia; jos ei paikkoja kolota, niin kuopus herättää tai pitää vessassa juosta.

Muuten oma napa voi hyvin, ajoittaisia nipistyksiä on, mutta ei mitään säännöllisempää. Viikon päästä taas neuvolaan.

Viikonloppuna nostelin taas niitä rankojakin, kun tuo aitaprojekti jatkui vielä. Jalat vain tuntui jumivan, ei pahasti supistellutkaan (tyyntä myrskyn edellä kenties?)

Marzi 32+0

Vierailija
7/11 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että välillä vauva poikittain ja tunkee toiseen kylkeen jalkoja ja toiseen päätä, meinaa vatsa ratketa. Ja jos navan kohdalla ojentelee, niin se vasta käykin!

Vierailija
8/11 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat kämmänneet ja mulla ei ollutkaan neuvola aikaa vaikka ajanvarauskortissani niin luki. No uusi terveydenhoitaja tyttö sitten otti mut kuitenkin vastaan. KAikki kuitenkin hyvin. 60 kiloa ei onneksi vieläkään ole mennnyt rikki.... ei sinänsä kyllähän sitä imettämällä saa liiat pois, mutta kuitenkaan en haluais enempää kiloja kuin viimeksi. sf-mitta oli kääntynyt laskuun ja tipahtanut -1 käyrälle. +1 käyrältä. No mulla onkin valmiiksi varattu painokontrolli polilla kun viimeksi poitsu painoi 2300g syntyessään yllärinä. Sf-mitta kasvoi tuolloin ihan normaalisti. Verenpaine oli ok ja hemoglobiinikin noussut 126:teen, vaikka olin ihan varma että alaspäin on mennyt kun olen kauhean kalpea. Silmien ympärillä mustat renkaat ja olokin hutera.

Joo närästys on vaivannut mua jo pitkään ja syön Rennietä kuin leipää ;) Illalla ainakin täytyy ottaa ennen nukkumaan menoa, muuten joutuu nousee 10 min päästä ottamaan sitä.

Olen aloittanut nyt taas liikkumaan normaalisti. Kävin viime viikolla lattari-tunnilla, joka oli kyllä vähän liikaa. Se kun oli normaali lattaritunti ja sillä kertaa mentiin sambaa ja jiveä, joten pomppimista oli mun selälle liikaa. Sitten olenkin ollut bodybalans ja jooga-tunneilla jotka olivat ihania. Nyt tänään menen kokeilemaan chiball-tuntia, pitäs sopia hyvin myös möhömahaisille.

Kyllä sen huomaa kun pääsee liikkumaan, että turvotukset laskee ja olokin vetreytyy. Selkäkään ei ollut tanssiessa ollenkaan kipeä, vaikka tavallinen kävelykin tekee pahaa... kumma juttu?

Mymmeili rv 32+0

Vierailija
9/11 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnarille tässä:

Närästys: minulla on käytössä Gaviscon nestemäisenä närästykseen, mutta Rennien lakritsi kuulosti hyvältä (mintun maku ei miellytä...). Paras närästyslääke on kyllä maito, ainakin illalla :-). Tosin yöllä, jos heräilen, närästää ja silloin on hyvä ottaa huikka Gavisconia.

Kaksostenrattaista: meillä on Brio Twinette tai mikä se nyt olikaan ja pyörät ovat pienet, joten rattaat ovat kyllä isopyöräisiä raskaammat työnnellä. Mutta hyvä puoli on se, että niitä työntäessä takapuoli kiinteytyy ;-).

Ikäerosta: keskimmäisellä ja kuopuksellamme ikäeroa on 1v7kk ja ihan luontevasti sujui isoveljeksi tulo. Molemmat kun saivat vauvanhoitoa (vaipanvaihtoa ym.), niin mustasukkaisuutta tms. ei tullut. Hitsautuivat hyvin yhteen ja ovat parhaat kaverukset nyt 4.5- ja 3-vuotiaina. Rankempaa oli esikoiselle tulla isoveljeksi 2.5-vuotiaana (menetti vielä ainokaisen asemansa).

Yöt ovat varsin ikäviä: supistelee, jalat koukussa nukuttuani tulee kamalia kramppeja vatsan ja reiden välimaille, inhottava polttava kipu hetkeksi (verenkierto varmaan jotenkin estyy). Lonkat lonksuvat ja joka paikkaa särkee... Pe-la yönä kävin supistelujen vuoksi päivystyksessä. Kivuttomia supistuksia tuli neljän tunnin ajan 3-10 min. välein. Onneksi ne eivät olleet vaikuttaneet mitenkään, kaikki oli kunnossa. Lääkäri määräsi lastenhoitoon apua. Ajattelin pyytää armeijasta jonkun vääpelin meille avuksi :-D.

No nyt lapset huutavat ruokaa...

t. Kisukatti rv 31 tasan

Vierailija
10/11 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko supistelut lievänä menkkamaisena kipuna alavatsassa? Ei siis samanlaista menkkakipua kuin kohdun kasvu alkuaikoina. Tommosta on nyt viime aikoina ollut silloin tällöin, mutta en ole asiaa jäänyt pohtimaan. Kaipa sitten vasta kannattaa, jos sattuu paljon?

Oma olo ihan vedetty. En jaksaisi tehdä mitään, nukkuminenkin on hankalaa. Huippaa todella herkästi, voimat saattaa kadota ihan yhtäkkiä ja lisäksi olo on muutenkin sekava. Pelkästään tänään meinasin kaksi kertaa nukahtaa junaan ja vielä ajaa kaksi kertaa aseman ohi. Muutenkin havahdun nykyään junassa ihmettelemään, missä oon ja miten oon tänne päässy, vaikka muka virkeänä olen matkaan lähtenyt.

Ja koska saa synnyttää? Alan olla jo aika kypsä tähän :P Vauva on nyt lähes koko ajan poikittain tai sitten kippurassa alamahassa. Kumpikaan asento ei mua erityisesti miellytä ja liikkuminen on todella tukalaa. Muuten tuo otus on aivan uskomattoman virkeä ja eloisa, todella mukana koko ajan. Se " sekoaa" nykyään täysin soittorasiasta ja kädet ja jalat alkaa vispata hirvittävää vauhtia, kun tuttu musiikki kuuluu. Mutta nähtävästi se ei ole vielä valmis ulostautumaan :P

Näin tyhmää untakin siitä, että kaveri oli menossa synnyttämään (laskettu aika oikeastikin ihan käsillä) ja ajattelin, että mä meen kanssa, niin saadaan kummatkin lapset maailmaan yhdellä kerralla. Lumikko sitten tyrkkäsi kätensä vasten mahaa ja aloin siitä tunnustella, että vielä on ihan liian pieni ja on pakko odottaa.

En muuten varsinaisia unia näe vauvasta vaan lähinnä siitä, että mahaa vasten tarjotaan kättä tai jalkaa tai kumpaakin. Liekö tuo sitten niin vilkas öisin?

Torstaina on neuvola ja pitää vissiin miettiä, kehtaisinko pyytää saikkua. Vielä pitäisi se kolme viikkoa jaksaa ja tuntuu, ettei jaksa päivääkään. Tykkään kyllä oikeasti olla töissä (mikä ei varmasti sekään ole aivan tervettä), enkä tavallaan " uskalla" antaa tätä paikkaa kenenkään muun haltuun. Pitäis vissiin vähitellen luovuttaa ja ottaa sitä lomaa :P

Nunia ja Lumikko 31+3

Vierailija
11/11 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas iltamyöhällä täällä liikkeellä. Töissä meni päivä ihan kivasti, mutta kotimatkalla alkoi supistelee ja samaa jatkunu koko illan, välillä aika napakoitakin mutta välillä semmoisia harjoituksia, muistaako joku, missä kulki raja, siis milloin näistä harjoituksista pitäis huolestua (monta saa tulla päivän aikana?) Parhaimmillaan kymmenen minuutin sisällä 4 tämmöistä napakkaa harjoitussupparia tullu, mutta välillä tunti taukoakin. Tähän asti ei liioin näitä harjoitussuppareita ole ollut (ihan ihmetelly, kun edellisten aikana alkaneet jo rv 20)

Käytiin ostamassa se viimeinen puuttuva juttu, eli sänky. Pitäisi vielä kasata. Kunhan tuossa vapaat alkaa, ihana laittaa sitten kaikki valmiiksi:-D toki puuttuuhan meiltä vaipat, mutta varmaan viikkoa tai paria ennen h hetkeä käyn ostamassa

Gaviscon on minulle tehonnu parhaiten närästykseen, vie pitkäksi aikaa pois. Rennie auttaa hetkeksi. Gaviscon on ihan kauhean pahaa, renniet taas tosi hyviä:-D Mutta paha on niin paljon tehokkaampaa, että sitä tulee aina huikattua....

Tämmöistä tänään...

P-M 30+2