Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö kunnan tarviikaan järjestää hoitopaikkaa?

Vierailija
08.10.2007 |

Mikä tämä subjektiivinen päivähoito-oikeus on?

Isommalle lapsellemme haimme osapäiväistä hoitopaikkaa. Ei saada. Samoin kävi kaverilla. Olisi tosi tärkeä muiden lasten seurassa oppia olemaan kun ei niitä kotikulmilla ole. Pari pv viikossa toivottiin. Mut paikkaa ei saada.

Miten näin voi mennä ettei MITÄÄN paikkaa tarjota?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä kun ei ole todellista hoidon tarvetta niin hoito saatta mennä pidemmällekkin siis hoidon saantia tarkoitan.

Saatatte joutua odottamaan paikkaa pidempäänkin.

Samoin itse hoitopaikka saattaa olla kaupungin toisella puolella.

4kk tiedän yhden odottaneen paikkaa.

Virikepaikat ei ole niitä kiireisempiä.

Vierailija
2/10 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin vakavaa vaikka ei olis ihan vieressä. Sitten viedään minne pakko. No haimme 3 kk varoajalla mutta saisi se mennä myöhemmin. nyt vain sanottiin " ei oo" . Eikö nyt kuitenkin tosiaan joku paikka pitäis saada 4kk aikana? Mitä jos ei saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 4 kk ennen. Nippa nappa tuli tieto.

Vierailija
4/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko se ehdottomasti sen 4 kk:n kuluessa mitä mainitaan joka paikassa.

Pelottaa ettei poika pääse nyt minnekään. Hyvää tekisi!

Vierailija
5/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kahdelle lapselle. eikä ole kyse mistään virikehoidosta vaan mies opiskelee täyspäiväisesti ja minä tekisin keikkatyötä jos vain voisin. 4 kuukautta ollaan jo odotettu ja ties kuinka kauan odotetaan vielä. Mihinkähän asiasta voisi valittaa??

Vierailija
6/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä vauvan kanssa nuo päivät kotona mut olen harkinnut etäopintoja siinä mitä nyt ehtii.

Mä haluisin tosiaan tietää jos kerran OIKEUS on paikka saada, niin miten siitä voidaan kieltäytyä???? Ja minne valittaa???

Vierailija
7/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että esim. äitiysloman ajaksi ei hoitoon oteta, täytyy olla lastensuojelutapaus. Meillä vanhin lapsi oli yli 5-vuotias kun olin nuorimman kanssa äitiyslomalla ja olisin toivonut osa-aikaista hoitoa - esim. 4 päivää viikossa se muutama tunti tai mikä käytäntö nyt ikinä onkaan. Ja meillä siis oli jo hoitopaikka päiväkodissa, hoitosuhde katkesi äitiyslomaani ja nyt tyttö joutui eskariin ihan uuteen paikkaan.

Seurakunnan kerho oli 2 x viikossa 2 h kerrallaan, siellä sitten kävimme, mutta tyttö kaipasi vanhoja kavereita päiväkodista ja täytyy sanoa, että meno nyt syksyllä uppo-outoon eskariin oli kurja juttu :( Keskimmäisemme oli vasta 2½ v ja oli selvää että hänet pidin kotona vauvaloman ajan.

Vierailija
8/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikan ei tosiaan tarvitse olla läheltä kotia, mutta saman kunnan alueelta kuitenkin. Jos saat kielteisen päätöksen, niin valita. Päätöksen tehnyt virkamies osaa kyllä kertoa, minne pitää valittaa (todennäköisesti lääninhallitukseen, mutta en ole ihan varma). Yleensä se paikka kyllä järjestyy siinä vaiheessa, kun rupeaa tarkemmin kysymään valitusohjeita.

Vierailija
9/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaa aiommekin! Olen niin kauan ollut kotona että nyt saa kyllä kunta hommata paikan vaikka mistä! Sama se kun oppisi vähän leikkimään kavereiden kanssa ilman äitiä! Ettei sitten tule ihan shokkina kun menen töihin! Kyllä kai autolla parina aamuna vie kauemmaksikin.

Mies nyt lupasi soitella ja kysellä paikan perään kun ei mitään kuulu...

ap

Vierailija
10/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi voidaan sanoa kun tuo OIKEUS hoitoon kaikilla on??????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi