Suosittele hyvää saksan kielen itseopiskelukirjaa!
Ollaan muuttamassa Saksaan lähiaikoina ja pitäis alottaa kielenopiskelu. Oon joskus koulussa opiskellut, mutta aika perusasioista lähden liikkelle,melkeen nollasta.Tarkotus ois sitten paikanpäällä mennä kielikurssille.
Osaatteko neuvoa hyvää kielioppi/tehtäväkirjaa, joka auttais liikkeelle ja jota vois sitten opiskelun ohessa myös käyttää. Suomenkielistä siis. Itse tykkään tehdä tehtäviä, joihin löytyy sitten vastaukset. Vai oisko tiedossa joku cd-romppu, jonka avulla vois opiskella?
Vielä:kertokaapa kuinka kauan teillä on mennyt että ootte saksan kieltä oppineet? Ei tietääkseni kauhean vaikea pitäisi olla...Kiitos vastauksista!
Kommentit (2)
Yksi loistava tapa oppia kieltä on ostaa äänikirja (esim. iTunes-kauppa) ja lukea aluksi rinnan suomenkielisen käännöksen kanssa ja vaikka saksankielisen kirjoitetun version kanssa (näet sanat samalla kirjoitusasussaan). Joku dekkari voisi olla riittävän helppoa kieltä (Agatha Christiet esim.). itse aloittelin tällä tyylillä aika rennosti, eli en välittänyt, jos en jokaista sanaa ymmärtänyt. Kirjan voi kuunnella uudelleen ja uudelleen ja ne samat hankalatkin sanat toistuvat riittävän usein.
Olen itse muutanut Saksaan puoli vuotta sitten ja täysin ummikkona. Nyt olen jo kielikurssilla, mutta alkuun opettelin kotona ja apuna oli cd-Saksan kielikurssi/Peruskurssi (Univerb). Pakettiin kuuluu 3cd:tä +3 harjoitusvihkoa.
Birdy