Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Endometrioosi ja pieni kohtu/keskonen

08.10.2007 |

Onko täällä ketään muuta jolla olisi tehty labrotomia ja labroskopia ja näiden takia ahdas kohtu? Sain kuulla sairaalassa (vaikka kohtuni oli kasvannut normaalisti=sf-mitta keskikäyrällä), että vauvani oli ollut puristuksissa kohdussa kun kiinnikeet olivat vetäneet kohtua ahtaaseen tilaan. Kätilö käytti vertausta=kun normaalisti vauvalla on tilaa 2h+keittiö niin vauvallani oli ollut tilaa 1h+ehkä keittokomero. Vauva oli toiseen suuntaan vääntynyt ja nyt joudutaan mahdollisesti jumpparille, että vauva " suoristuu" . Vauva syntyi etuaikaisena vk 35+1.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta minulla todettiin oireiden ja sisätutkimuksen perusteella endometrioosi. Tarkempia tutkimuksia minulle ei tehty, koska tulin raskaaksi ennen niitä.

Vauva kuitenkin syntyi rv. 32+1, koska synnytys vain alkoi ja sitä ei saatu estettyä. Loppuraskaudesta vatsani oli hyvin erikoisen muotoinen, ei sellainen kaunis pyöreä vauvavatsa vaan ennemminkin suippo muurahaiskeko. Synnyttyään pojallamme oli pää kipeänä (oli ihan kosketusarka) ja se oli hyvin pitkulainen. Tarkemmissa tutkimuksissa selvisi, että kallon luut olivat menneen päällekkäin tuosta korvien yläpuolilta. Eivät kuitenkaan olleet onneksi ehtineet luutua, joten niitä ei tarvinnut leikata.

Syynä ennenaikaisuuteen ja pojan pään muovautumiseen oli siis kaiketikin minun liian pieni/epämuodostunut kohtuni. Pojalla ei enää ollut tilaa kasvaa ja olla siellä ja sen vuoksi hän syntyi ennenaikojaan estelyistä huolimatta.

Vähän samanlainen tilanne minulla siis taitaa olla kuin sinullakin. Poikamme on ainokainen (jo 5-vuotias), joten useammista raskauksista minulla ei ole kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla