hullujen päivien saumuri
tietääkö joku kantsiiko ostaa? onko paljon alennusta?
onko sinulla saumuri? tuleeko käyettyä paljon?
Kommentit (9)
Ei kuulosta minusta mitenkään erityisen halvalta. Jos hinta olisi 200 euroa, niin varmaan kannattaisi heti ostaa. Menisin kuitenkin ensin ammattiliikkeestä kysymään, koska hinta voi olla siellä samaa luokkaa + asiantuntemusta. Itse kun uusin ompelukonettai niin ällistyin että saumurien hinnat ovat pysyneet ihan samoina kuin 80-luvulla jolloin oma saumurini on ostettu. Singeriin merkkinä suhtaudun epäillen. Katsoisin ennemmin Pfaff ja Bernina/Bernette tai Brother. Itselläni tuo ikivanha Brother toimii aina vaan. Uuden ompelukoneen kun ostin päädyin yläsyöttöPfaffiin
Itselläni on ollut saumuri parikymmentä vuotta ja nyt kun se on rikki, olen ihan toimeton. Saumuri on ollut ahkerassa käytössä. Ilman sitä ei vaatteitten teosta tule yhtään mitään.
esim. koneen paino on tärkeä: mitä painavampi kone, sitä enemmän siinä on metalliosia, eli kestää kulutusta paremmin.
saumurin koeajaminen ennen ostopäätöstä on myös välttämätöntä. kuulostele myös saumurin ääntä - arvostanet hiljaista käyntiääntä.
on tuo varmaan ihan hyvä perussaumuri. jos olet rikas, niin osta pois, mutta jos olet tarkka rahasta, niin huom. todella vähän käytettyjä saumureita saat erittäin edullisesti.
Vierailija:
on tuo varmaan ihan hyvä perussaumuri. jos olet rikas, niin osta pois, mutta jos olet tarkka rahasta, niin huom. todella vähän käytettyjä saumureita saat erittäin edullisesti.
Ne vähänkäytettyinä myytävät ovat yleensä niitä joihin on petytty. Itse valitsisin huolella ja ostaisin hinnasta piittaamatta sellaisen josta tykkäisin. Sitä tulisi käytettyäkin. Jos ostaisin ensimmäistä konetta, ostaisin sen alan liikkeestä. Jos on kokemusta ja kokenut kaveri mukana, voisin ostaa jostain hulluilta päiviltäkin.
Itsellä on just sellainen vähän käytettynä ostettu joka on aika huono. Jos olisin rikkaampi vaihtaisin sen laatuvehkeeseen niin tekeminenkin olisi mukavampaa ja sujuisi helpommin.
Itse käytän melko paljon eli aina kun jotain vaatteita ompelee ei sellaisia kyllä tule tehtyä joissa sitä ei olisi tarvinnut.
Mutta voisit kyllä mennä katsomaan niitä ompelukone kauppaan ja saada lisää tietoa ammatilaisilta.
on tuo tarjouskone hinta 370