Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Isot enskat alkuviikkoon***

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja Eve on ukin luona käymässä ja meikä siivoaa. :) Nyt eteisen lattia saa kuivua, en pääse makkariin niin voi tulla palstailemaan. :D

Kommentointi taas nollassa, eli omaa napaa, mä laitoin äsken työpaikkahakemuksen menemään.. Vähän epäilen mahiksiani, mut olis kyl just sellanen työ mitä tällä koulutuksella haluaisin tehdä. Ja samalla saisi kivoja työsuhde-etuja. Työ olis Hämeenlinnassa VW-liikkeen varaosapuolella. :) Mä tärisen vieläkin, kun oon niin innoissani, mut pelkään et joudun pettymään.. No, katsotaan..

Sitten valitukseen, mies tuli töistä todella pahalla päällä.. Joku v***n idiootti oli rikkonut meidän Audista kuskin puolen peilin lasin! Siinä on nyt kivat säröt reunassa.. Ja vakuutus ei korvaa eikä poliisista ole apua kun ei tiedä tekijää.. Uus lasi maksaa 70¿ (vaan) mut olis sille parempaakin käyttöä.. Mies vielä kysyy jos sillä pääurakoitsijalla olis joku vakuutus, kun ei ole virallista parkkia työntekijöille vaan autot joutuu olee kadun varressa. Ja se on todella ahdas katu!

Johan helpotti.. Nyt jatkamaan siivousta, kun porukat tulee perjantaina.

Bejpi ja Eve 9kk+

Vierailija
42/46 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#60056F]Pikaisesti täältä papan luota..täällä ollaan oltu siis koko päivä..=)

HAN: tulin ihan vaan sulle sanomaan pari sanaa! Meillähän on aika sama tilanne noiden lasten kanssa. Mä kysyin omalta neuvolatädiltä noista yöimetysksistä ym. ja kysyin tosiaan kun kiinteitä menee niin pirun huonosti, että pitääkös imetyksiä vähentää vai MITÄ?!. Noh..ensiksi ollaan tehty ihan oikein eli kiinteiden tarjoaminen ekaks ja sen jälkeen vasta imetystä niin paljon kun vauva syö..Meillä syödään kans vielä 5-6 kertaa maitoa päivällä ja yöllä taas se X kertaa..=) Yöimetyksistä sen verran, että meidän tätsy sanoi, että TUSKIN on mikään nälkä vaan hakee vaan muuta läheisyyttä ja jos äiti itse jaksaa moista, niin lapselle siitä ei ole mitään haittaa! Kysyin pariinki kertaan niistä kiinteistä kun tuntuu, että kaikilla menee monta purkkia päivässä ja meillä ehkä vajaa 1 purkki koko päivänä, mutta sanoi selvästi, että " kyllä ne jossain vaiheessa sen syömisen kanssa piristyy. Tarjoa vaan joka aterialla, mutta missään nimessä ei saa tyrkyttää!" Meilläkin syödään aterialla ehkä pari lusikkaa ja sit vaan pää kääntyy eli sen jälkeen olen kiittänyt ja mennään maidolle =)

ELI: jatka samaan tapaan vaan ja jätät tollaset IHMEKOMMENTIT omaan arvoonsa! Oot ihan oikein tehnyt ja teet varmasti vastakin! Eli tsempitykset sule (ja mulle=D) ja hyvin ne meidän paaperot kasvaa näinkin! =)

Sori, etten kommentoi nyt muille, mutta tulin vaan pikaisesti lukemaan kommentit ja pisti ihan VIHAKSI se Hanin neuvolatätsy..=D

t. poppis ja Emiliina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Poppis sanoikin juuri kaiken mitä minäkin olisin sanonut! Eli jätä vain omaan arvoonsa ne tätsyn kommentit. Mun mielestä kans sose ensin, kun kerran huonommin maistuu, syö minkä syö, ja sitten maitoa päälle. Periaate on, että äiti päättää, milloin ja mitä syödään, lapsi sen, miten paljon hän syö. Kyllä Sampo alkaa vielä syömään ennenmmin tai myöhemmin, usko pois :) En usko että sun tarvii sen takia imetystä alkaa vähentämään. Mitä tulee yöimetyksiin, jos ei unikouluja pidä, niin ne jää varmasti aikanaan pois, sitten kun Sampo on siihen valmis. Aleksi jätti itse yösyönnit pois yllättävän helposti 10kk iässä.

Meillä imetys ei vähentynyt oikeastaan missään vaiheessa, ennen kuin tein lopettamispäätöksen. Tai no jossain vaiheessa väheni tietysti siten, ettei tissillä roikuttu parin tunnin välein, vaan sen 5 kertaa päivän aikana + yösyönnit kertaa X.

Eli aina ruuan jälkeen imetin. Kun Aleksi oli vähän alle 10kk jätin viikko viikolta yhden imetyskerran pois, kunnes loppui kokonaan.

Harmi ettet saa neuvolasta tukea omille ajatuksillesi. Poppiksen neuvolatätsy taas vaikuttaisi olevan oikeinkin asiallinen kun noin hyvin tukee äitiä päätöksissään. Luota vain sinäkin Han vaistoihisi, tiedät kyllä parhaiten mitä Sampo tarvitsee :)

Nyt täytyy mennä nukkumaan, oon käynyt nyt jo 5 kertaa rauhoittelemassa Aleksia tämän tekstin kirjoittamisen aikana. Mikähän sitä taas vaivaa..

Viipero & Aleksi 11kk

Vierailija
44/46 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Mykis, Poppis ja Viipero! ♥ :) Kyllä minä pääasiassa luotan omiin kykyihini äitinä ja Sampon asiantuntijana, mutta tokihan jäi kovasti mietityttämään ammatti-ihmisen kommentit... Että olenko sittenkin tehnyt jotain väärin (jotain mitä en ole tullut ajatelleeksikaan) ja että Sampo siksi heräilee tai kasvaa hitaammin :/ Mutta kiitos oikein kovasti tuestanne ja sanoistanne! Ne lämmittivät kovasti! Vaikka sitä luottaakin itseensä ei tarkoita, etteikö kaipaisi tukea :) Kiitos siitä tuesta!

Tuuletin tuossa ajatuksiani hieman ja mietin, mitä voisin tehdä toisin. Tulin siihen tulokseen, että niin kauan kuin Sampo on onnellinen ja hyvinvoiva lapsi, minun ei ole PAKKO tehdä mitään toisin. Aion toki terkan suosituksesta yrittää tarjota useamman aterian päivässä, syö jos on syödäkseen, mutta yöt hoidan niinkuin tähänkin asti. En todellakaan jätä itsekseen huutamaan sänkyynsä :/ Nukahtamiskoulua ollaan kyllä mietitty miehen kanssa, eli opetettaisiin Sampon vähitellen nukahtamaan illalla muualle kuin rinnalle. Ehkä se siitä oppisi myös öisin jatkamaan itsekseen uniaan. Enivei, kiitos vielä sanoistanne rakkaat enskaystäväni ♥

Han

Vierailija
45/46 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han, saitkin jo hyviä kommentteja tuosta aiheesta. Mä kans mietin niin, et ehkä ne terkan ohjeet kannattaa vaan pitää sellaisina vertailukohtina, joita vasten voi peilata omia kasvatustapojaan. Jos ne on sellaisia yleismaailmallisia neuvoja, niin toki kannattaa soveltaa omaan lapseen kokemuksen tuomalla tavalla. Eli jos neuvolan terkan mukaan Sampon pitäisi syödä enemmän, niin et välitä millä tavalla se neuvolan mukaan toteutetaan, vaan teet vaan niin niinkuin uskot parhaaksi lapselle.

Tulipas nyt vähän hankala selitys... Siis että kuuntele ja pohdi neuvolan antamia neuvoja, mutta toteuta vaan teidän perheelle sopivat sellaiset :) Kun ei kaikki lapset tosiaan ole samanlaisia.

Noelille puhkesi salakavalasti viides hammas, et ei ihme kun yöt oli risaisia. Pari yötä meni jo hienosti, mut nyt pojalla on joku hillitön äidintarve, ja haluaisi nukkua mun vieressä. (Vaikka sitten unissaan mönkii kauemmas, kun on jo tottunut omaan tilaansa pinniksessä...) No, täytyisi vaan syötön jälkeen siirtää pinnikseensä, mut kun on se riski, että se herää siihen, ja valvoo sitten kaksi tuntia. Ja se on kamalaa! Been there, done that.

Meillä oli eilen nelivuotiskihlapäivä, ja sen kunniaksi heitettiin ehkäisy väliaikaisesti nurkkaan ;) No, ei kyllä ollut mikään priima-aika kierron suhteen, joten ehkei tarvitse " pelätä" pikku rakkauden täyttymystä ensi kesänä :) Mut olipahan nyt pientä harjoittelua sitä tonskailua varten, sit kun ihan tosissaan siihen ruvetaan :)

Kandi & Noel 9,5kk

Vierailija
46/46 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kerran tissivauva, aina tissivauva :) Ainakin Noel. Ei kyllä itsestään yhtään vähentäisi rinnalla oloa. Kyllä tässä saa kaikki temput tehdä, että saisi sen juomaan vähän harvemmin rintamaitoa. Kun ei se korvikekaan äidin antamana maistu... Isin antamana sentään vähän paremmin. Ja siis mukista annetaan, kun eihän tuo pullosta osaa juoda. Eikä nokkamukista...

Noel syö edelleenkin rintaa päivällä 5-7 kertaa, ja yöllä 3-6 kertaa. Ja ikää on kohta kymmenen kuukautta!