*** Avaus uuteen viikkoon SYYS04 ***
Kommentit (33)
LUNTA!
Kamalaa, en ole ollenkaan varautunut talven tuloon. Vaikka tuskinpa tämä pysyvää lunta on....
Ilman tätä tietoa ette olisi voineet tätäkään päivää aloittaa... ;)
Mimmu ja lapset x3
ke aamutervehdys teille rakkaat syyssiskot!
Allille onnittelut rouviintumisesta! Ihanalta kuulosti päivänne :)
Aika haipakkaa ollut meilläkin, en ole edes koneelle kirjoittamaan ehtinyt. Pikkuiselle löydettiin ideaparkista eilen talvihaalari ja pojille on vihdoin saatu keinut pystyyn pihaan. On haravoitu ja aloitettu suursiivous tämän tavarapaljouden poistamiseksi. Eilen siivosin omia vanhoja pankin ja muita tiliotteita yms. vuodelta 2001.... ei kai niitä nyt ENÄÄ tarvii säästää. Mä olen ihan toivoton tän säästämisintoni kanssa, kaikkea säästän siltä varalta että jos joskus tarvii, tällä tyylillä vintit ja varastot PURSUAA tavaraa. Esim. vanhoja käytöstä poistettuja vahakankaita, kun olin ajatellut että askartelualustoiksi lapsille kävisivät... tuollahan ne kaapin perällä ovat, ei olla otettu esiin koskaan askerrellessa... jokohan niistäkin voisi luopua...
Tänään seuraavaksi tiedossa ainakin kauppareissu kävellen poikien kanssa, laih laih tarvitsee pikku lenkin nyt. Paino tippui jo hitusen pienempien annosten ja keventyneen ruoan myötä mutta on taas jämähtänyt paikoilleen. Lääkehoitona lisää liikuntaa! Herkut on jo pitkään pysyneet kaupassa mutta nykytyylillä paino ei tipu, vaikka käyn jumpalla 2krt viikko. Pakko tiputtaa vielä 3kg. Ne vaan on ne tiukimmat, vaikeimmat saada pois.
Viikonloppuna on ihanata tiedossa, lähden parhaiden kavereiden kanssa urheilu- ja hemmotteluminilomalle keskisuomeen. Tiedossa sulkapalloa ja kuntosalia ja uintia ja saunaa ja lopuksi hyvää ruokaa punaviinin kera. Parhaassa mahdollisessa seurassa. Ilman lapsia. Oon nyt jo ihan fiiliksiissä, ihanaa saa NUKKUA!!!
meillä onkin ollut nyt muutama yö ihan killeriä, tuo syyspoika herää ilmeisesti painajaisiin (???) ja huutaa ihan hysteerisesti puolisen tuntia yöllä. No ei se vielä mitään mutta ensin heräs pikkuinen huutamaan, sit isompi, sit taas puolen tunnin päästä pikkuinen, joka valvoi tunnin yöllä huutaen.... mä nukuin koko yönä pari puolen tunnin pätkää ja aamuyöstä sit pari tunnin pätkää. Ei väsytä, ei...
Nyt 3 v myötä on muuten alkanut tulla myös ihmeellisiä pelkoja, pelkää mm. apinoita, kysyy aina nukkumaan menessä että eihän ne apinat vaan tule yöllä tänne... äiti missä ne apinat nyt ovat... En tiedä johtuuko jostain tv ohjelmasta vai mielikuvituksesta.... Olen koittanut parhaani mukaan rauhoitella ettei apinat tänne tule, nuku vaan rauhasssa, apinat on viidakossa.....
jep, huomaatte varmaan, oma napa tutuin napa :) Eikä taaskaan mitään asiaa. taidamme lähteä testaamaan uudet keinut pihalle :)
äitikuu ja kaksi pientä terrosistiä (repivät taas mun lehtiä, kääk!!!)
meillä vielä vihreä piha. taitaa olla aika kaivaa pitkät kalsarit ja tumput ja pipot vintistä. Jospa siivois sen seuraavaksi....
toivotaan kyl valkea joulu mut ei ihan vielä pliis!
Käytiin taas Lillin kanssa lääkärissä korvahuuhtelussa. Lääkäri kertoi että joskus harvoin voi käydä niin että bakteeri " jää asumaan" siihen silikonista tehtyyn korvaputkeen ja tässä Lillin tapauksessa on saattanut käydä niin. Olen samaa mieltä, koska en kykene muistamaan aikaa kun Lillin korva olisi ollut täysin terve.
Huomenna aamulla mennään sitten nappaamaan putki ja polyyppi pois ja ehkä laittamaan titaaniputki tilalle (yksityisellä juu, eikä meillä edelleenkään ole vakuutusta). Se niistä veronpalautuksista, ehtivät kulua jo ennen kuin ovat edes tulleet. Mutta se on pieni hinta siitä, jos Lillin korvat vihdoinkin tulisivat kuntoon!
Hurjaa Mimmu, lunta?!?!? Kylmä viima tuntuu toki täälläkin mutta lunta en kyllä osaisi odottaa näkeväni vielä pariin kuukauteen. Muistatteko siskot viime talven täällä etelässä? Kolme kuukautta vesisadetta, sumua ja +6 asteen lämpötiloja! Mieluummin kyllä ottaisin hanget ja auringonpaisteen, kiitos.
Äitikuulle mukavaa viikonloppua!
T-P:lle hatunnosto kun jaksat hoitaa kuntoasi. Kukas minun kuntoani hoitaisi...
Sellaista tänne meille. Olisi kiva kun saisi lukemista toisen kahvikupin ajaksi...
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
ja pari lausetta...
Onnea onnea vielä Allli-rouvalle! Ihana kuvaus ja taisi olla ihana hääpäiväkin :-)
Aypalle onnittelut levosta. Hyvä, että sait levättyä ja nukuttua. *Halaus*
Lillin korvalle paranemista. Hyvä Ankkis, että kävitte tarkistuttamassa viimosen päälle.
Palelin eilen koko päivän ja jo olin pelosta kankeana, että nytkö iskee joku flunssa tai muu tauti. Tyypillistä olisi, alkaahan kohta syysloma, jonka tarpeessa olen totisesti. Paljon on taas aikuisia ja lapsi pitkittyneissä kuumetaudeissa, joten tartuntavaara ei ole koskaan kaukana. Kopkop.
Vaaterintamalta seuraavaa: Typyn kadonneet vaatekappaleet ovat viimein kaikki löytyneet (ja yksi paita taas jo tällä viikolla kadonnut. Samoin yhdet sormikkaat.) Huppari pysyi sitkeimmin kadoksissa yli kuukauden, mutta sitten eräs äiti kertoi miehelleni sen olevan heidän kotonaan.
Viikonloppua olimme viettämässä ystäväperheen kanssa. Meillä on lähes samanikäiset tytöt ja tällä kertaa lapsista oli mukavasti seuraa toisilleen. Tosin hyvin eri rytmeillä eletään, joten ei voi kuin ihmetellä miten eriluonteisia lapset voivat olla. Toki samassa perheessäkin on usein hyvin erilaisia lapsia. Mutta näitä temperamenttieroja tulee mietittyä aina silloin tällöin.
Täälläkin pelottelivat räntäsateella, mutta ei ole onneksi kovin kylmä päivä. Lunta - ei vielä kiitos!
Keilin
Kurssilla olin päivän, hyvältä vaikuttaa. Pikavisiitti hulluille päiville josta ei löytynyt mitään. Kurkku kipeä, särkee joka paikaa:( En edes jaksanut mitään enää kurssipäivän jälkeen.
Vali, vali, kuuma hernari odottaa. Menen syömään...
T: Ynis
Tänään töissä, pysyin hereillä vaikka tiukkaa tekikin :)
Iltahulinat täydessä terässä.
Kelistä: Saisi tulla pakkanen ja lumi, kunhan sitten pysyisi myös. Kuivaa ja kaunista :)
* * * * * * * *
* * * * * * *
* * * * * * * *
* * * * * * *
* * * * *
*haaveilee hiljalleen laskeutuvista hiutaleista*
vain tulla tarjoutumaan Ankkikselle kunnon hoitajaksi. Lupaan hoittaa sitä hyvin. Sille on paikka tässä meidän sohvalla, pehmoisessa pedissä minun vieressäni. Kunto saa katsella kun tiekkaroin, ihan rajoituksetta ;-)
Kylymä oli. Meinaa nuo kaksi maitouloketta vihotella, kun imetys on jo loppunut, mutta maidontulo ei. Viimat yrittää saada tulehduksen aikaiseksi. Vielä olen voitolla villavaatteissani.
Me saatiin uus kämppä. Neljäs muutto tänä vuonna. Pikkasen hirvittää, mutta tämän asunnon katosta tuli sadevesi läpi lattialle asti ja se on mielestäni aikans lailla ei-toivottavaa. Uudessa kämpässä on piha! Vuokralle mennään, köyhät. Ei ole rahaa ostaa kuin yksiöitä näillä tuloilla ja menoilla, eikä me oikeen yksiöön mahduta, vaikka luisevia ollaankin.
Nyt pitää tehdä vähän töitä. Tunti max. muuten ei tule uni.
Pile, tuu kertomaan kuulumisia! Ampibambi oletko adoptoitu jonnekin tosi kauas kun ei äänesi kuulu?
Kukkuu, Poikanen 7,5v Kukkanen 3v ja Kaunokainen 1v3kk
Allille onnittelut ja päivä kuulosti aivan ihanalta.
En oo saanut aikaiseksi kirjoitella yhtään.
Ostettiin alkuviikolla uus tietokone ja pitänyt hieman opetella näitä näppäimiä. Ostettiin kannettava, pöytäkone vie niin ikävän paljon tilaa.
Eilennä oli Veetin päiväkodissa vanhempain ilta. Hoitaja ja opettaja tosi mukavat ja paljon Veetiä kehuivat. On siellä kuulemma ihan aina hyvällä tuulella ja helppo hoidettava. Toimii niin itsenäisesti ja haluaa hoitajia auttaa esim. ruokailun yhteydessä.
Ainoa mistä en tykännyt eikä tykänneet muutakaan vanhemmat on että jatkuvasti on vain 2 hoitajaa lapsilla ryhmässä. Sijaisia on ollut, syyskuun alusta 7 eri sijaista mutta yleesä eivät edes sijaista saa sinne tilata. Ja ryhmässä on kuitenkin kaikki paitsi Veeti alle 3 vuotiaita. Tosi moni on alle 2. Moni aikookin nyt päiväkodin johtajaan ottaa yhteyttä ja selvitellä asiaa.
Eilennä tuli heti aamusta käytyä hulluilla päiville ja johan sitä rahaa taas menikin. ytkin tekis sinne mieli lähteä ja siellä kun olen niin hermot menee kun ei pääse liikkumaan. Ehkä mielummin menen yksn päivällä.
Tulipas taas vain oma napainen teksti.
Öttis, Veeti ja Venla
Missäs te kaikki piileksitte?
Lillillä on nyt upouudet titaaniputket korvissa ja polyypit on kraapittu pois. Jospa, jospa nyt alkaisi pienellä tytöllä korvavaivat helpottaa? Kädet kyynärpäitä myöten ristissä.
Kiitos Kukkuu kuntoni hoitamistarjouksesta. Koska kuntoni saisi tulla hoitoon? Sopisiko heti huomenna?
Hirmuinen nälkä, tulin just graduseminaarista... Ehkäpä menen jotain syömään nyt seuraavaksi.
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Oi joi kun ei ole ehtinyt kirjoitella. Josko nyt.
Eilenpä oli sitten hiukkasen liukasta täällä aamulla. Oli satanut vettä ja aamulla oli pakkasta. Huomasin kyllä liukkauden ja lähdin ihan normaalisti pyörällä töihin koska minä en ole koskaan kaatunut pyörällä - talvellakaan. Niin kuitenkin kävi että toisessa käännöksessä lensin nurin ja nyt on polvi kipeä. Olin muutenkin n. 7min myöhässä tiukasta aamuaikataulusta eilen ja sitten kun piti ulvoa tovin aikaa tuossa parkkipaikan liepeillä koska a) kävi saakelin kipeää b) v-käyrä oli huipussaan niin sitten olin jo myöhässä kunnolla Ajelin vielä kuitenkin melkein 3km hissukseen ja totesin, että en ehdi töihin ja tilasin taksin. Soitin kyllä miehellekin heti kun kaaduin ja se sanoi että saan mennä autolla. Ja hän olis sitten mennyt pääkallokelillä Onnin kanssa pyörälläkö muka?
Harmittaa kun meni ulkoilupuvusta housun polvi rikki, se on se veden kestävä puku vieläpä. Mutta onneksi ei oillut 600 euron goretex, jollaisen työkaveri kehui ostavansa kun vuosien jälkeen muutti niin lähelle työpaikkaa, että pystyy pyörällä alkaa kulkemaan... Mun puku maksoi kuitenkin alle 100e.
Nyt ahdistaa maailman eniten Onnin surkeaakin surkeampi kenkä tilanne. Oli viime talven (harvakseltaan) käytössä yhdet nauhakengät, jotka saatiin Kokkolassa aikoinaan kaverilta käyttämättöminä. Häpeäkseni tunnustan, se oli ostanut ne Lidlistä! Ne on ainoat lenkkareita lämpimämmät kengät, jotka on mahtunut vielä jalkaan Onnille. Tänään sanoi mummulassa, että ai kun ne painaa.
Onkelma tulee tässä: Millaiset kengät tähän vuodenaikaan?!? Joka syksy ja kevät varmaan mä kyselen. Kun talveksi luultavasti ostan ah niin ihanat Kuomat. Ne on mun mielestä kyllä oikeasti hyvät kengät. Mutta en tiedä onko ne jalalle hyvät? Terkka kun sanoi, että kenkiin kannattais panostaa kun Onnilla on taipumus lättäjalkaan. Lauantaina on pakko löytää vaikka väkisin jotku kengät. Rahaakin on kun sai synttärilahjaksi just tämmösiä hankitoja varten.
Jotenkin ihmetyttää tämä meidän tilanne, ettei ole varaa oikein Onnin tilillekään laittaa rahaa. Polosella on vasta pari sataa siellä... Mutta nythän meillä onkin rahat tiukilla kun on noita lainoja. Onneksi molemmat saatiin palkankorotus just:D Minä huimat 3,4% ja mies sitten muutaman sadan euron verran. Hui kun rahaa tulee nyt ovista ja ikkunoista:D :D :D
Nyt alkaa kone tilttaileen siihen malliin että parempi panna teksti taipaleelle ennen kuin katoaa.
Minäkin toivon, että Lilli-paran korvat paranis nyt. Kaikenlaisia sitä voikaan korvassa asustaa.
Huomenna on jo perjantai! Ja sitten on viikon ainoa vapaapäivä lauantai ja sitten taas töihin... Viikon päästä lauantaina lähdetään serkkuni 3-kymppisiä juhlistamaan Ukkohallaan miehen kanssa. Sinne tulee paljon väkeä, sankari kustantaa.
Ps. nukkumaan meno sujui hienosti. Sanoin nätisti Onnille, että jos nyt menen nätisti nukkumaan, äiti lupaa maat ja taivaat (=yhden synttärilahja suklaapalan) heti aamulla. Voiko enää epätoivoisempi olla? No en oikeastaan vaipunut e-toivoon vaan ajattelinpa vaan nyt kokeilla. Yleensä kyllä tarkoitus ei ole karkilla lahjoa eikä ole ollut ennen edes tapana.
Nyt tilttaa, pakko lähettää.
T-P
Siis miehen 35v. Ihmeen rauhallisissa merkeissä lopulta saatiin valmisteltua ja suht siistiäkin on yhä :) Herkut maistui ja äitini toi lisääkin, joten mies saa huomenna ihan hyvät viemiset työpaikoilleen ja pakkaseekin jäi jotain, mutta ei hirveitä määriä
Nukkumaan saisi mennä, kun nyt on vetänyt aika tiukille viime päivät ja viime yönäkään ei tarvinnu juuri nukuskella. Iika oli niin tuskainen. Nyt illalla vasta huomasin, että ienhän siellä taas pullottaa ja uutta hammasta pukkaa. Kovasti on lujilla olleet.
Huomenna ajattelin pikkupoikien päikkäriaikaan hurutella lasten kanssa ensin naapurikuntaan vähän asioille ja sieltä kiepata mummolaan syömään. Syysloman alun kunniaksi. Miehellä illalla koulutusta taas ja lauantaina pitää jo aamusella olla Mimmu K:n kulmilla koiran kanssa kisailemassa. ja hirvijahtihan alkaa la myös.
Muuta syyslomasuunnitelmat vielä auki. Pitää koittaa ottaa vaan rennosti ja tehdä jotain pikkureissuja vaihteluksi lasten kanssa. Lapsille riittäis kotielokin varmaan, mut ite kaipaan vaihtelua ja nyt ei tarvi niin välittää aikatauluista,kun eii oo koulua, kerhoja tmv.
Ulkoilla itää ainakin itekin, kun nyt oon taas vaan touhunnu sisällä.
Iikan iho ei yhtään tykkää kylmentyneistä keleistä :( ja ilmeisesti on taas syönytkin jotain ei-sopivaa :( Ei auta kuin rasvailla ja seurailla.
Toivottavasti Lillin korva tuli nyt kuntoon eikä vaivaa enää. Tosi harmillista, että kaikenlaista vaivaa on ollut.
Kenkiä mietin minäkin. ja kaivoin myös topppavaatteita esille. Toppisten suhteen onkin ihan suht hyvä tilanne, paitsi Iikalle pitäis oikeastaan hommata haalari, kun poika taitaa hukkua vielä 86seen ja pienemmät on vauvatoppia. Tällä hetkellä lapsilla Gore-tyyppiset kengät, jotka pitäis olla suht hyvät jalalle. Iikalla töppöset, koska ei vieläkään kävele ulkosalla, niin kontatessa kengät ei pysy jalassa.Fysioterapeutit kuulemma suosittelee Eccoja. Neitin ja Pekan kengät on, mutta neitillä alkaa olla pienet ja Pekalla taas on aika reilut.
T@hti
Pekkahan on lyhyempi, mutta painaa kyllä pikkasen enemmän, vaikkei mikään pullukka ookaan.
Ja Iika on suhteessa vielä pienempi.
Sen sijaan äitinsä ja isänsä on varsinaisia jättiläisiä :)
(Eli persjalkaisia molemmat, kun kaikki ei oo meitä nähny ;)