Talent Suomi ja 13v. tytöt siinä
Mitä ihmettä niiden äidit oikein ajattelee, kun antavat tyttöjen " tanssia" melkein rintaliiveissä ja tiukissa trikoissa???
Onneksi se miestuomari ppyysi heidät lavalle ja antoi palautetta!!!
Vastuutonta vanhemmilta!
Kommentit (106)
On pikkasen eri juttu käydä uimarannalla bikineissä kuin esiintyä rivosti puolipukeissa ja vahvassa meikissä tv:ssä!
Tyttöjen notkeus ja jumppataidot kehuttiin kattoon. Koreografia vaati hiomista ja Sami näki, että se oli viikossa tehty.
toisaalta tää keskustelu. Tytöthän ovat tosiaan vielä tuossa iässä pieniä lapsia... Tyhmää kutsua jumppatoppia " tissiliiviksi" kun eihän kummallakaan ollut tisseistä tietoakaan vielä. Tytöt eivät varmasti itse tajunneet että pukeutuminen olisi ns. seksikästä, ovat varmaan vaan nähneet jonkun musavideon jossa on tuon tyyppistä pukeutumista. Kuitenkin vanhempien olisi pitänyt ohjeistaa tyttöjä pukeutumaan toisin!
Nykyään on valitettavaa että seksi, jonka pitäisi kuulua vain aikuisten elämään, tulee aiheena tutuksi lapsillekin. Ei 13-vuotiaan pitäisi joutua häpeämään siksi, että oli tv:ssä seksikkäissä vaatteissa! Aikuiset, jotka tälläistä ajattelevat ovat pervoja. Yäk!
Pienen tytön äitinä ja entisenä showtanssiryhmän jäsenenä en omaa lastani laskisi esiintymään tuossa iässä, noissa vaatteissa saatika moisella " koreografialla" julkiselle paikalle.
Kommentoin itse varsin kovin sanoin kotisohvalla jo ennen tuomareita. Minusta näytti että tuomaristo ei nauttinut palautetta antaessaan vaan kärsi. Jos vanhemmilla ei tuon vertaa ole järkeä päässä, niin häpeäpaaluun koko porukka kirkonmäelle. Pitäisikö sosiaaliviranomaisten jo puuttua asiaan, jos vanhemmilta on homma näin pahasti hukassa?
Tämä esitys oli oikein hyvä rajanveto ohjelmalle, jospa tämä lisäksi herättäisi edes osan vanhemmista puuttumaan lastensa pukeutumiseen.
äiree
Yritän vaikuttaa asiaan sillä, että pidän silmällä tytön pukeutumista, ettei ole liian provosoivaa ja kontrolloin missä liikkuu ja kenen kanssa. Missään kun tuntemattomat eivät usko, ettei kyseessä ole jo 16-vuotias.
Tyttö joutuu pitämään usein passia mukanaan todistaakseen ikänsä. Olisi paljon helpompaa, jos ei olisi kehittynyt niin aikaisin, mutta minkäs teet!?
Asut olivat aivan liian paljastavia lapsille. Monesti voi todellakin vaikea olla arvioida tytön ikää, jos hän näyttää jo nuorelta naiselta. Esim. 13-vuotias siskoni näyttää vanhemmalta kuin on. Hän on lähes 170 cm pitkä ja isorintainen, mutta todella hoikka. Kaunis tyttö, mutta aivan lapsi vielä. Eihän 13-vuotiasta esim. voi jättää yksin yöksi kotiin nukkumaan! Vastuu on vanhemmilla. Luulisi, että olisivat ymmärtäneet ehdottomasti kieltää tuollaiset asut, vielä tv-lähetyksessä!
eografian ja itse valinneet myös esiintymisasut" ...Ööh, niinpä. Vanhempien paikka olisi ollut puuttua koreografian ja esiintymisasujen epäsopivuuteen 13-vuotiaden kohdalla. Siis ymmärtäisin vähän paremmin, jos vanhemmat olisivat vaikka argumentoineet - kuten jotkut tässäkin ketjussa - että " meidän mielestämme asut eivät ole epäsopivia, vaan kyse on jumppatopista ja trikoista" tai " emme näe tätä tanssia ja näitä asuja eroottisina, meistä se kertoo jotain katsojasta jos näkee" tms.
Silloin kyse olisi ollut näkemyserosta, ja kyllähän noiden tyttöjen asu ja tanssi olivatkin rajatapaus. Eivät he kuitenkaan missään korseteissa pomppineet ja strippitankoa vasten kiehnänneet.
Itse olisin ollut joka tapauksessa tuomareiden kanssa samoilla linjoilla, enkä omalta 13-vuotiaaltani moista julkisessa lähetyksessä hyväksynyt, mutta olisin ymmärätänyt paremmin vanhempia, jos he olisivat edes jotenkin ilmaisseet, että heidän mielestään seksikkäät asut ja tanssit ovat väärin tämän ikäisiltä, mutta että heidän näkemyksensä ja rajanvetonsa seksikkyydelle olisi ollut erilainen.
Nyt nämä mammat olivat täysin hoomoilasena tuomareiden edessä, ja ainoa mitä heillä oli sanottavanaan oli, että kun " tytöt itse valitsivat" . Tämä tarkoittaa sitä, että heillä ei edes ole käynyt mielessä rajan veto ja tämä seksikkyys-aspekti. He ovat joko täysin sokeita julkisuudessa näkyvälle seksuaalisuudelle tai sitten hyväksyvät sen lastenkin - jopa omien - kohdalla. Aika pelottavaa.
ja hän ymmärsi mistä puhutaan. Sitten tämä äänessä ollut äiti oli pihalla kasvatuskeinoista.
Ja minä myös sanoin niistä vaatteista ja liikkeistä ääneen kotisohvaltani jo ennen tuomareiden kommentointia,koska pistihän se ikävällä tavalla silmään...
Ja sitten tuosta bikineistä uimarannalla..mun täytyy sanoa etten mä ymmärrä niitäkään varsinkaan just kehittymäisillään/kehittyneillä lapsinuorilla... eihän ne saa muuta aikaan kuin vääränlaisia katseita just näiltä hormoonihirviö-pojilta tietyssä iässä... Ja sitten tietty se,että on eroa bikineissä ja bikineissä,on olemassa kivoja shortsimallisia alaosia ja peittävämpiä yläosia ja sitten on näitä melkein stringin mallisia alaosia ja pikkupikkuläppiä yläosina,joita itse kauhistelin noin 12-13v tyttöjen päällä tänä kesänä uimarannalla...
En malta odottaa, jos hän esittää jossain vaiheessa vielä sitä Bollywood -tanssia, minun favourittia! :oD :oD :oD
nelosen nettisivuilta. Ja joo, kyllä toi asu oli aika mauton. Itseasiassa ensin ajattelin että: " no eihän tuo nyt paha ole" , kunnes tajusin että ei helvetti, näin sitä on itsekin jo turtunut! Eli kyllä mun mielestä 13-vee on täysi lapsi vielä, eikä todellakaan ole sopivaa sen ikäiseltä esiintyä tuollaisessa topissa noilla liikkeillä. Kyllä varmasti oli pediksillä videot nauhoittamassa. Sääliksi käy tyttöjä. Ja nimenomaan vanhempien vastuusta tässä on kyse; lapsihan voi tehdä mitä tahansa tajuamatta sen sopivuutta (" kun kaikki muutkin tekee" ), mutta jokaisen vastuunsa tuntevan vanhemman pitää ne rajat tehdä.
Ja ei, en ole uskovainen, ja kyllä, pukeudun itse välillä " paljastavammin" tilanteen mukaan - mutta olenkin jo 28 vee.
Olen nähnyt strippiklubilla vastaavia trikoita ja liikkeitä, kuin mitä tyttöjen " viattomaan" esitykseen liittyi. Trikoistahan näkyi hieman läpikin (vai halusinko vain nähdä läpi).
Tytöt olisi mennyt aivan täydestä jossain amerikkalaisessa musiikkivideossa räppääjien taustalla.
Jos kerran tytöt saavat päättää miten pukeutuvat, niin ihmekkös tuo jos jäävät pedofiilien uhreiksi. Esikuvina kun toimii MusicTV:n naiset.
Toinen äideistä vetosi siihen, että tytöt ovat tottuneet esiintymään jumppapuvuissa. Siinäpä se - jumppapuku olisi ollut paljon pienempi paha tuossa esityksessä.
Mutta täältä pääsee näkemään..
Alexandra ja Sara:
http: //www. nelonen. fi/talent/#
Ihana kuulla että vielä on ihmisiä jotka ovat tuota mieltä!
esityksessä ei ollut mitään pahaa
Videokin tuli ilmaiseen jakeluun iltasanomien sivuilla eilen.
Oksettavaa.
tuossa asussa ei ollut mitään seksikästä! Jos joku niin näkee, niin se on hänen ongelmansa, ei näiden tyttöjen. En ikinä katso tuota ohjelmaa enää, tuomarit mokasi täysin!
Edellä olleen linkin takaa keskustelua:
Missasin TV:stä, mutta kiitos anonyymeille. Kellään tyttöken galtsunikkejä?
>> maanantai 08.10.2007 • 20:11:52 • 104604
>>104311
plääh, 20 vuoden päästä samanikäset pukee vielä paljastavampia vaatteita. Tavallaan tulee mieleen " pwnt" mutta sitten kun ajattelee toisella tavalla asiaa niin käy kyllä sääliksi, mutta mites vittu sanot kakaralle että näytät huoralta?
>> maanantai 08.10.2007 • 20:19:01 • 104609
[tässä kohtaa irc-galleria nikit]
Noihin silmiin voisi vaikka ihastua, harmi vain että hän pukeutui noin epäsiveellisesti, nyt hän kelpaa enää vain raiskattavaksi.
>> maanantai 08.10.2007 • 21:07:52 • 104639
>>104611
Tarkoititte varmaan: JOPA raiskattavaksi?
Ts. ihan ok sinällään telkkarissa esitettäväksi, mutta tarpeeksi " raflaava" jotta asiasta saadaan keskustelua.
Niin kauan kun mitään tuollaista todellisuutta ei ihmisille näytetä, voidaan vain tuudittautua siihen, että " ei ne lapset semmoista tee, MTV:ssa vain sitä persettä keikutetaan" . Nyt näytettiin, että lapset tosiaan omaksuvat niitä juttuja sieltä eikä se ole vain hysteeristen mammojen luomaa kauhukuvaa.