Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin äiti tukee tyttärensä odotusta ja äitiyttä. ov

Vierailija
07.10.2007 |

Minulla ei ole äitini kanssa kovin läheiset välit. Äitini mukaan olin hankala, kiittämätön, laiska ja omituinen, minun mielestäni äiti oli etäinen, mielivaltainen ja lannistava kasvattaja.

Nyt kerrottiin vanhemmilleni joku aika sitten että meille tulee vauva, heidän ensimmäinen lapsenlapsensa. Äitini on aivan innoissaan.

Hän nimittäin ei malta odottaa, että " saan viimein maistaa omaa lääkettäni" ja huomaan miten mahdottomia ja vaativia lapset ovat, tulen tekemään paljon virheitä, ja vaikka parhaani yritän, saan lapsiltani pelkkää moitetta ja kiukuttelua ja niistä tulee nuorisorikollisia tai muutoin vain renttuja. Hän on sanonut olevansa oikein tyytyväinen että tulen vihdoinkin arvostamaan häntä ja tajuan miten suuren uhrauksen hän on tehnyt äitinä minun eteeni.

Kaduttaa että kerrottiin. Onko kenelläkään muulla ollut tällaisia paineita raskausaikana?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ei ole tainnut kokea äitiydestä mitään positiivista. Ei sinun tarvitse toistaa samaa kaavaa. Älä kerro tarkempia yksityiskohtia, jos niitä käytetään vain sinua vastaan. Äläkä anna äitisi hallita sinua enää tässä, olet jo aikuinen ihminen, ja saat kaikki mahdollisuudet vaikuttaa omaan äitiyteesi.

Vierailija
2/9 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse ottaa vakavissasi moisia juttuja. Varmaankin joudut ottamaan lisää etäisyyttä äitiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi tuntuu olevan jotenkin täysin vääristynyt käsitys äitiydestä.

Vierailija
4/9 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hänellä kenties jotain mielenterveysongelmia?

Vierailija
5/9 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi on selvästi epävakaa persoona. Toivottavasti hän saa jotain hoitoa.

Sinun kannattaa nyt tietoisesti hakea positiivista tukea raskauteen. Yritä ystävystyä muiden äitien kanssa tai saisitko anopiltasi/lapsen isän äidiltä tai muulta vanhemmalta sukulaisnaiselta äitimäistä tukea.

Hirveän usein siirrämme tahtomattamme edellisten sukupolvien virhet eteenpäin.

Sinun ei tarvitse ottaa mitään paineita äitisi sanomisista. Tietysti lapsen kanssa tulee tilanteita, jolloin sitä kokee olevansa kurjaakin kurjempi äiti. Mutta se onni ja rakkaus mitä lapsesta seuraa on sanoinkuvaamaton.

Onnellista raskausaikaa ja kaikkea hyvää.

Vierailija
6/9 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ensinnäkin ihan hirveän kiinni omassa äidissään. Lapsenakin minun piti äitini painostuksesta osoittaa hirveästi huomiota ja välitämistä mummolle. Teinkin sen kyllä mielelläni, mutta jälkeen päin olen tajunnut, että olin siinäkin väline äitini omassa miellyttämisenhalussa.

Äiti ei ole koskaan sanonut meistä 3 lapsestaan (muut poikia) mitään hyvää. Ulkokultaista ylpeyttä näyttää tuntevan veljieni menestyksestä. Minun esim saman arvoinen koulutustutkinto ei ole koskaan ollut mitään. Olen tehnyt aina paljon kotitöitä, silti olen ollut vaan laiska ja kiittämätön. Jo syntymästämme saakka me lapset, ja etenkin minä, olemme saaneet " maksaa" takaisin äidille kaikkia hänen uhrauksiaan.

Loppujen lopuksi äiti ei mikään superäiti ollut mitä tuli ajan ja välittämisen käyttöön. Monesti kuultiin miten meistä on pelkkää harmia. Kiitosta ja muuta kaunista äiti ei osannut ottaa vastaan. Jos yritti sanoa jotain kaunista tai että tykkää äidistä, sai vaan pilkalliset naurut ja nolaukset, että mitäs pahaa on taas mielessä.

Äitini ei kieltämättä tainnut olla ihan ok oman äitiytensä kanssa.

ap

Vierailija
7/9 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oikein ole läheisiä sukulaisnaisia. Äiti on ollut myöskin hyvin negatiivinen muita ihmisiä kohtaan, joten en juuri ole tämän vuoksi tutustunut esim hänen siskoonsa tai veljen perheeseen. Lapsena en saanut mennä kylään, nyt aikuisena olemme jo vieraita toisillemme. Onkohan äitiysneuvolan tms. kautta mitään keskusteluryhmää tai sellaista missä tulevat ensikertalaisäidit voisivat jutella, jos ei ole luontevasti lähipiirissä ketään vanhempaa luottonaista?ap

Vierailija
8/9 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy ettet koskaan tule saamaan häneltä mitään positiivista. Olet ilmeisesti hänelle vain kilpakumppani ja tai oman alemmuuden kynnysmatto. Etsi apua ja tukea neuvolasta tai muista luotettavista ihmisistä. Oma äiti kun ei aina ole se paras äiti lapselle. Et ole velvollinen pitämään äitiäsi tärkeänä, jos hänkään ei pidä sinua. Voit aivan vapaasti löytää itsellesi uusia ystäviä, jotka kiireellisyysjärjestyksessä menevät äitisi ohi.

Vierailija
9/9 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos neuvolan th on vähänkään ammattitaitoinen hän osaa suositella jotain paikkakuntasi toimintaa. Tai jos ei tiedä niin ottaa selvää.

Vaikea sanoa mitä, kun monet vertaisryhmät ja ystävätoiminnat ovat niin paikkakuntakohtaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä