Mä inhoa aasialaisia. En tiedä mistä johtuu, mutta ne on jotenkin kammottavia.
Kommentit (36)
Te jäätte paljosta paitsi!
Ihmisiä siinä missä muutkin! Oma tyttäreni on puoliksi intialainen, hänen paras kaverinsa on puoliksi thaimaalainen. Kaveripiiriini kuuluu useampia kiinalaisia, intialaisia, bangladeshilaisia jne.
Luulisi että osaat ajatella ja ymmärrät että joka maassa ja kansassa on myös mukavia ja hyviä, jopa saattaa olla usempi kunnon ihminen kuin suomalaisissa keskimäärin.
Et ole ilmeisesti tutustunut henkilökohtaisellla tasolla yhteenkään aasialaiseen. Olet matkustellut, mutta et oppinut tuntemaan ihmisiä siellä... se on muuten aika tavallista ihmisille.
Useinhan käy (joidenkin kohdalla ainakin) niin että luullaan että tunnetaan koko maa ja kulttuuri (ja kaikki ihmisetkin vielä) kun ollaan sinne muutama muutaman päivän reissu tehhty. Se on huvittavaa.
Olen itse asunut 3:ssa eri maassa vuosia, enkä voi sanoa että osaisin tosta vaan yleistävästi kertoa minkälaisia ihmisiä esim. italialaiset ovat, vaikka asuin siellä 2 vuotta ja olen käynyt siellä noin 15 kertaa.
Vierailija:
Miten voikin niputtaa japanilaiset, uzbekistanilaiset, omanilaiset ja srilankalaiset samaan kasaan? Aasia on todella mielenkiintoinen ja aasialaiset ihmiset ovat aivan ihania!
Minä olen tutustunut heihin. En löydä moitteen sijaa.
AP saa ajatella mitä haluaa, tuskin hän kuitenkaan haukkuu aasialaisia näiden edessä. Ja " aasialainen" on sana jolla on monta merkitystä, yksi on juuri aasialainen rotu johon eivät kuulu mm. arabit.
Tuskinpa te " suvaitsevaisetkaan" kaikenlaisista asioista pidätte, kyllä teilläkin on jotain mistä ette pidä.
Vierailija:
AP saa ajatella mitä haluaa, tuskin hän kuitenkaan haukkuu aasialaisia näiden edessä. Ja " aasialainen" on sana jolla on monta merkitystä, yksi on juuri aasialainen rotu johon eivät kuulu mm. arabit.Tuskinpa te " suvaitsevaisetkaan" kaikenlaisista asioista pidätte, kyllä teilläkin on jotain mistä ette pidä.
Minulla on ollut syviäkin ennakkoluuloja tiettyjä kansalaisuuksia kohtaan ja olenpa ollut rasistinenkin ajatuksiltani joskus, mutta olen tietoisesti kouluttanut itseni pois siitä.
Sellainen ajattelutapa kielii henkisestä kehitymmättömyydestä, tietämättömyydestä ja omasta huonosta minäkuvasta.
Opettelemalla tuntemaan eri kulttureista tulvia ihmisiä, oppii samalla myös jotain itsestäänkin ja se on muutenkin hyvin avartavaa.
Kyllä toiset ihmiset tulee ottaa sellaisina kuin ovat, ei pitäisi vaatia suvaitsemista erikseen hyväksyä toiset ihmiset. Kaikki me yhdessä asutamme tätä yhtä planeettaa. Kenenkään uskonto, kulttuuri, kieli, maa ei ole täydellinen, eikä se ainut oikea.
Pönkittävät itseään ja ylpeilevät kuinka on 100 maasta ystäviä jne. Korottavat ulkomaalaiset muita ylemmäksi ja alentavat suomalaisen juntiksi. Nykymeno on tätä, että pitää vaan suvaita ja ymmärtää, suvaita ja ymmärtää, mitään ei saa kritisoida, kaikki pitää hyväksyä ja ymmärtää. Ei saa sanoa mitään negatiivista kun on heti maailman kauhein rasisti ja hirveä ihmisvihaaja.
Vierailija:
Pönkittävät itseään ja ylpeilevät kuinka on 100 maasta ystäviä jne. Korottavat ulkomaalaiset muita ylemmäksi ja alentavat suomalaisen juntiksi. Nykymeno on tätä, että pitää vaan suvaita ja ymmärtää, suvaita ja ymmärtää, mitään ei saa kritisoida, kaikki pitää hyväksyä ja ymmärtää. Ei saa sanoa mitään negatiivista kun on heti maailman kauhein rasisti ja hirveä ihmisvihaaja.
Mutta asia todennäköisesti häritsee ja kiusaa sinua itseäsi, ethän muuten olisi aloittanut tätä ketjuakaan. Tämä asia ahdistaa ja kahlitsee sinua.
Joten kehoitan sinua että tutustut KUNNOLLA johonkin useista eri aasialaisista kultuureista, ihmisitä, vaikka siinä olisikin alussa kielimuuri edessä. Tietohan saa vaikka netistä.
Ota selvää myös maan historiasta, monia asia avautuu eri tavalla kun tuntee ja tietää edes jotain maan/kansan menneisyydestä.
Mieti tämän kulttuurin piirteitä ja huomaa että siinä on myös postiivisia ja miellyttäviä piirteitä, joista kenties itsekkin voisit ottaa oppia.
27 (muistaakseni)
Sanoin, etten ole rasisti. Suvaitsen kyllä aasialaisia, mutta en pidä heistä. Samalla tavalla, kun sinä ehkä et pidä naapuristasi, tai anopistasi, mutta suvaitset hänen olemassaolonsa silti... No juu, joka tapauksessa. Kammottavia ovat. Joku kammoaa hämähäkkejä, minä aasialaisia.
ap
juuri siksi en pidä kaukoidän ihmisistä ja kulttuurista, kun olen heihin päässyt hyvinkin tutustumaan. Tottakai heissäkin on ihania ihmisiä, mutta noin laajemmassa mittakaavassa ajatellen kulttuuria ja käytöstä, niin ei kiitos.
Kiinassa syntyneisiin tyttäriimme? Inhoaisitko heitäkin? Entä heidän biovanhempiaan?
(Onpa muuten tosi hyvä, että emme muuttaneet sitten sinne Etu-Töölöön...)
tilanteessa. terv. 21