Mä inhoa aasialaisia. En tiedä mistä johtuu, mutta ne on jotenkin kammottavia.
Kommentit (36)
Vierailija:
Tottakai heissäkin on ihania ihmisiä, mutta noin laajemmassa mittakaavassa ajatellen kulttuuria ja käytöstä, niin ei kiitos.
Jotenkin luotaantyöntäviä, ei ole sellaisia sympaattisen oloisia.
Aasialaisessa kulttuurissa ja ihmisten käytöksessä on vaan niin paljon kammottavia asioita, että en tykkää heistä.
Miten voikin niputtaa japanilaiset, uzbekistanilaiset, omanilaiset ja srilankalaiset samaan kasaan? Aasia on todella mielenkiintoinen ja aasialaiset ihmiset ovat aivan ihania!
Mm. japanilaisia, mongolialaisia, israelilaisia, uzbekkeja, karakalpakkeja, intialaisia, kyproslaisia, malediiviläisiä, itä-timorilaisia, korealaisia, iranilaisia ja huomattavaa osaa venäläisistä?
Okei, ei kai siinä sitten mitään. Kai itse tiedät paremmin.
joihin esim. omanilainen ei kuulu. Omanilaisen henkilön rotukäsite on yleensä Middle Eastern tai Arab eli lähi-itäläinen tai arabi.
Omanilaiset asuvatkin Arabian niemimaalla, joka tosin luetaan Aasiaan. Mutta käsite aasialainen käsittää yleensä manner-Aasian asukkaat.
Vierailija:
Aasialaisessa kulttuurissa ja ihmisten käytöksessä on vaan niin paljon kammottavia asioita, että en tykkää heistä.
Tuota voisitko kertoa meille muillekin millainen on aasialainen kulttuuri? Noilla 4 miljardilla ihmisellä taitaa vähintään yhtä paljon eri kulttuureita kuin koko muulla maailmalla yhteensä.
t. 8
ruoka ja seksi ja asiakaspalvelu on maailman parasta.
orientaalin naiset ovat kaikista kauneimpia.
Oman on Aasiassa. Piste. Miksi omanilaiset eivät olisi aasialaisia? Se että Oman sijaitsee samalla Lähi-idässä, ei poista sitä, että Lähi-itä sijaitsee myös Aasiassa.
Suomi on yksi Pohjoismaista, mutta ei se muuta sitä, että olemme samalla Euroopassa.
että omanilaiset eivät ole aasialaisia, kuten joku edellä väitti.
t. 15
Entä ikäsi, koulutuksesi + työpaikkasi, ja vanhempiesi asema, sekä asuinpaikkasi. Kertoisivat paljon " kammosi" taustasta.
Emmehän kutsu amerikkalaisiksikaan vain " amerikkalaista rotua" olevia, kyllä amerikkalaisia ovat kaikki amerikkalaiset väristä ja rodusta riippumatta. Sama koskee eurooppalaisia.
Ap olisi voinut määritellä inhoavansa jotain määrättyä rotua tai ulkonäköä, jos ei halunnutkaan tarkoittaa kaikkia aasialaisia.
Minäkin vierastan nimenomaan kaukoidän kulttuureja (Japani, Kiina, Thaimaa jne.), mutta Intiakaan ei miellytä. En tiedä, mistä tunne johtuu.
kammoatko kulttuureja ja joitain maita, vaiko aasialaisia ihmisiä? Miehiä, naisia ja lapsia yhtä lailla? Surkeaa!
olen matematiikan tuntiopettaja helsinkiläisessä koulussa. Vanhemmat myös akateemisia, samoin mieheni. Joka ei siis ole kaukoidästä. Ei mun taustat mielestäni kerro kammostani. Olen kyllä ollut paljon aasialaisten kanssa tekemisissä, matkustanutkin kaukoidässä, mutta ne ihmiset vaan saa kylmät väreet kulkemaan selkää pitkin.
Ehkä olen sitten aiviton pahvi, mutta mitäpä mä kammolleni mahdan :)
ap
Vierailija:
Entä ikäsi, koulutuksesi + työpaikkasi, ja vanhempiesi asema, sekä asuinpaikkasi. Kertoisivat paljon " kammosi" taustasta.
Vierailija:
Ehkä olen sitten aiviton pahvi, mutta mitäpä mä kammolleni mahdan :)ap
Vierailija:
Inhoni ei koske yksittäisiä ihmisiä, ei ulkonäkoä, tai etnistä syntyperää, vaan kulttuuria ja paikallisia tapoja. Sekä niiden kulttuurien normien mukaan käyttäytyviä ihmisiä.
ap