Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olet sinä jolla ollut vaikeuksia rahan kanssa päässyt jaloillesi?

Vierailija
07.10.2007 |

Meillä tienataan keskivertoa paremmin mutta silti rahat aina lopussa... Minullakin nousi palkka kertaheitolla n.600e mutta silti vaikka pärjäsimme vähemmälläkin niin nyt taas tuntuu ettei riitä mihinkään!

Kotona hieman parisuhdeongelmia ja yritän jatkuvalla ostelemisella parantaa oloa mutta lopputulos on aina vaan pahempi olo!

Mikä avuksi???

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli kanssa maksuvaikeuksia. Kauhee määrä oli jo maksamattomia laskuja, muutamassa kuukaudessa onneksi sain raha-asiat ennalleen, ja nyt osaan jo välttää sitä että vedän kaikki luotot tappiin. Minulla oli kyse pienistä summista, mutta kun tulotkin on pienet niin maksukyky ei mikään huikea.

Vierailija
2/5 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei onnekis ole velkoja eikä luottokortteja mutta kuitenkin ne rahat on aina lopussa...

Olen miettinyt jos vaikka laittaisin tilin menemään mieheni tilille ja hän antaisi jos tarvitsen ainakin kunnes järjistyisin... Tyhmää olenha kuitenkin aikuinen mutta...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kaiken mennä läskiksi.

Luottokorttilaskut meni ulosottoon, otin sitten muutaman pikavipinkin sinne ja puhelinliittymätkin suljettiin. Annoin siis kaiken mennä ulosottoon.

Sitten ne muutamat laskut, jotka tiesin pystväni maksamaan, maksoin pikkuhiljaa pois. Meni noin vuosi, että sain talouteni tasapainoon, vuokrat ajantasalle jne.

Nyt on ulosotossa velkaa 12 000 euroa. Korot ja kulut ovat tuosta yli puolet, eli todellinen alkupääoma oli alle 6 000 euroa.

Joka kuukausi maksan kuukausittaiset laskut ja lopuilla eletään se kuu. Olen minimituloinen, eli palkkani on niin pieni, että saan muutaman kympin toimeentulotukea päälle.

Velkaa en pysty nyt lyhentämään, mutta koska luottotiedot menivät, uuttakaan velkaa en aikaiseksi saa.

Kun aikanaan siirryn parempipalkkaiseen työhön, aloitan velkojen maksamisen. Tuohon tosin menee vielä aikaa varmasti aika kauan. Kyllä ne velat siltä joskus saan maksettua pois, mutta se on sitten joskus.

Haluatko todella samaan jamaan?

Vierailija
4/5 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vaan tuntuu että kaikki kulut laitetaan mun piikkiin. Miehen kaikki rahat menee moottoripyörän osamaksuun ja vakuutuksiin, tupakkaan jne. Minä maksan vuokran ruoat vaatteet menot jne.

Olen yrittänyt sanoa tästä mutta suodattaa vaan kaiken. Tänäänkin kirosi kun joutui ostaa lahjan lasten kaverille jonne menivät syntäreille kun mun rahat oli loppu!

ap

Vierailija
5/5 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täss muutama:

- veroprosenttia voi nostaa vapaaehtoisesti- saa veronpalautuksena takaisin- itse olen saanut jo vuosia noin 1000 e joulurahaa tällä niksillä

- laita henkilöstökassan tai säästötiille 100 e kk säästöön- kuten jo aimennin täälä ehdotettiiinkin

- ap voisi laittaa säästöön palkankorotuksesi verran / kk

- niin näkisit miten nopeasti rahahuolesi haihtuisivat--- vaatii tosin itsekuria!!!

- lapsille viikkoraha 2 e/ vk ja posuun ne

- nosta vain tarvittava rahamäärä- maksa mielummin pankkikortilla- ei luotolla mitään!!!

- maksa luotot pois-

- jos saat perinnön, maksa velat pois

- osta 50 % lasten vaatteista kierrätyksestä

- osta merkkivaatteita ja kenkiä perheellesi nettikirppiksestä

- käytä alennukset osta tammi- ja juhannusalaste isot vaate-erät ja sukset ja luistimet, polkupyörät ym. hinnakkaat tuotteet

- osta ei uusi omistusasunto- asuntokulut ovat edullisimmat pitkän päälle omistusasunnossa

Tsemppiä!!!