Miksi moni lihava laihtuu raskausaikana?
Tai paino pysyy heillä samassa, ilman että raskauskiloja tulee?
Kommentit (6)
Silti laihduin aika hurjastikkin. Kai se hormoonitoiminta muuttui minulla parempaan suuntaan ja aineenvaihdunta vilkastui. Voin raskausaikana paremmin kun ikinä ja bmi on yli 50.
Paino taisi loppuraskaudessa olla sama kuin ennen raskautta.
Tuohon en usko, että vauvan takia syö terveellisemmin. Kyllä mä ainakin vedin munkkeja aamiaiseksi vauvasta huolimatta ja silti paino ei noussut grammaakaan koko raskausaikana.
liikun enemmän ja muutenkin katson enemmän mitä suuhuni pistän.
lapsi on se tsemppari, tälle pienelle tahdon tarjota hyvän alun... ja itse jaksan paremmin kun syön ja liikun.
tuosta noin vaan en ole saanut päähäni sitä ajatusta. Inhoan läskejäni ja kyllästynyt siihen, että ensin lähtee hyvin 5 kg, mutta kun painon lasku alkaa näkyä pienemmissä suhteissa tulee tunne että jaaha tää oli tässä, ja eikun ruoka-annokset kasvaa (tämä siis normaalsiti laihduttaessa).
Raskaana ollessa taas tsemppari on siellä mahassa ja muistuttaa joak hetki, että tälle tahdon olla hyvä äiti, tämä ansaitsee valoisamman ja terveemmän alun.
Ja kun raskaus on taas ohi... alkaa sama tyhjän tunne uudelleen ja vaikeampi jatkaa terveellistä elämän tapaa.
Näin ainakin minä koin ja koen asian
168/116 rv 15 (ja alkuun mennessä -2 kg)
(ensimmäinen lapseni, raskausaikana tuli 5 kg, jotka olivat poissa jo synnytyslaitoksella, imetys toi mukanaan ruokahalun ja 15 kg, joista pääsin eroon kovalla työllä ennen uutta raskautta)
todellakin syön terveellisemmin lapsen takia ja koska en halua sokerivauvaa. Eka raskaus +2kg, nyt toinen vk34 -2kg.
terveellisyyskuurin, koska haluavat syödä oikein lapsen takia. Katsovat siis, mitä suuhunsa panevat.