G: Anna arvosana näille joulukorttityypeille!
Miten mielelläsi haluaisit vastaanottaa kunkinlaisen joulukortin? Arvostele kouluarvosana-asteikolla 4-10. Saa mielellään perustella sanallisestikin.
a) Halpa valmis yksiosainen kuvakortti, ns. Tiimarikortti
b) Yksiosainen kuvakortti, jossa maininta, että osa tuotosta menee johonkin hyväntekeväisyyteen, esim. SPR:lle tai syöpäyhdistykselle
c) Kaksiosainen painettu kortti, joka lähetetään kirjekuoressa
d) Valokuvausliikkeessä ammattilaisen ottama kuva sukulaislapsesta
e) Itse otettu kuva lapsesta, joka on puettu jouluisesti ja joka poseeraa jouluista taustaa vasten
f) Itse otettu kuva lapsesta, jolla on tonttulakki, mutta ei muuta jouluista rekvisiittaa ja joka selvästi ei nauti kuvaamisesta tai ymmärrä, mistä on kyse
g) Itse otettu kuva lapsesta, joka poseeraa ja nauttii kuvaustilanteesta, vaikkei kuva olekaan jouluinen
h) Itse otettu kuva lapsesta jossain arkisessa tilanteessa ilman poseerausta
i) Itse taidokkaasti tehty kortti
j) Itse vähän räpeltäen tehty kortti
k) Lapsen tekemä kortti
l) Ostettu käsintehty kortti (tunnistaa esim. tekijän merkinnöistä)
Kommentit (10)
mutta miksi ihmeessä lähettää kuvia sukulaislapsista?
Tietenkin voi lähettää lapsen vanhemmille kesäkuvia, mutta eikö se ole vähän outo joulukortti?
b) Yksiosainen kuvakortti, jossa maininta, että osa tuotosta menee johonkin hyväntekeväisyyteen, esim. SPR:lle tai syöpäyhdistykselle
e) Itse otettu kuva lapsesta, joka on puettu jouluisesti ja joka poseeraa jouluista taustaa vasten
g) Itse otettu kuva lapsesta, joka poseeraa ja nauttii kuvaustilanteesta, vaikkei kuva olekaan jouluinen
i) Itse taidokkaasti tehty kortti
kaikki itsetehdyt kortit, taidokkaasti tai sitten vähän kömpelömmin tehdyt. Lapsen tekemä tietysti aina liikuttaa. Lasten kuvakorteista pidän myös, varsinkin jos kuvasta välittyy kiva fiilis ja kuva on luonteva. En siis tykkää liikkeessä otetuista pönötyskuvista. Ostokorteista paras on sellainen josta menee jotain hyväntekeväisyyteen, mutta kyllä ilahdun ihan kaikista joulutervehdyksistä, jopa niistä tiimarikorteista (vaikka kyllä pidän niitä tylsinä).
Miten mielelläsi haluaisit vastaanottaa kunkinlaisen joulukortin? Arvostele kouluarvosana-asteikolla 4-10. Saa mielellään perustella sanallisestikin.
10b) Yksiosainen kuvakortti, jossa maininta, että osa tuotosta menee johonkin hyväntekeväisyyteen, esim. SPR:lle tai syöpäyhdistykselle
10c) Kaksiosainen painettu kortti, joka lähetetään kirjekuoressa
10d) Valokuvausliikkeessä ammattilaisen ottama kuva sukulaislapsesta
10e) Itse otettu kuva lapsesta, joka on puettu jouluisesti ja joka poseeraa jouluista taustaa vasten
10f) Itse otettu kuva lapsesta, jolla on tonttulakki, mutta ei muuta jouluista rekvisiittaa ja joka selvästi ei nauti kuvaamisesta tai ymmärrä, mistä on kyse
10g) Itse otettu kuva lapsesta, joka poseeraa ja nauttii kuvaustilanteesta, vaikkei kuva olekaan jouluinen
10h) Itse otettu kuva lapsesta jossain arkisessa tilanteessa ilman poseerausta
10i) Itse taidokkaasti tehty kortti
10j) Itse vähän räpeltäen tehty kortti
10k) Lapsen tekemä kortti
10l) Ostettu käsintehty kortti (tunnistaa esim. tekijän merkinnöistä)
10
Siksi toivon, että minua muistettaisiin vain tiimarikorteilla, kun en itse jaksa innostua enää koko korteista.
Koko joulukorttihomma tuntuu vain rasittavalta
mutta miksi ihmeessä lähettää kuvia sukulaislapsista?
joku sukulaisesi, esimerkiksi sisaruksesi tai serkkusi tms lähettää sinulle joulukorttina kuvan omasta lapsestaan.
ap
...jos nyt näitä arvostellaan niin:
8, ihan okb) Yksiosainen kuvakortti, jossa maininta, että osa tuotosta menee johonkin hyväntekeväisyyteen, esim. SPR:lle tai syöpäyhdistykselle
8, ihan okc) Kaksiosainen painettu kortti, joka lähetetään kirjekuoressa
8, ihan okd) Valokuvausliikkeessä ammattilaisen ottama kuva sukulaislapsesta
4, miksi juuri sukulaislapsi?e) Itse otettu kuva lapsesta, joka on puettu jouluisesti ja joka poseeraa jouluista taustaa vasten
9, jos on oma lapsi ja tuore kuva, niin saapahan päivityksen lapsen ulkonäöstäf) Itse otettu kuva lapsesta, jolla on tonttulakki, mutta ei muuta jouluista rekvisiittaa ja joka selvästi ei nauti kuvaamisesta tai ymmärrä, mistä on kyse
8g) Itse otettu kuva lapsesta, joka poseeraa ja nauttii kuvaustilanteesta, vaikkei kuva olekaan jouluinen
9, kuvan ei tarvitse olla jouluinen, ajatus on tärkeinh) Itse otettu kuva lapsesta jossain arkisessa tilanteessa ilman poseerausta
9, kuvan ei tarvitse olla jouluinen, eikä tilanteen poseerattu, ajatus on tärkeini) Itse taidokkaasti tehty kortti
10, ihanaa, kun joku näkee vaivaaj) Itse vähän räpeltäen tehty kortti
9, ihanaa, kun joku näkee vaivaak) Lapsen tekemä kortti
10, parasl) Ostettu käsintehty kortti (tunnistaa esim. tekijän merkinnöistä)
8
mikä on laitettu yhteisenä kaikille tutuille.
aivan mahdoton ajatus ruveta laittamaan noita järjestykseen. Kaikki kortit on kivoja.
Ei jaksa arvostella noin monta vaihtoehtoa. Ilahdun kaikenlaisista saamistani joulukorteista, kuvasta ja tekotavasta riippumatta.