Kuntamme valtuutettujen keski-ikä 50v, masentavaa
On taas asiantuntevissa käsissä lapsiperheiden ja nuorten asiat, kun kalkkikset pääsevät niistä päättämään
Kommentit (5)
vanhoja ukkoja rauhanyhdistyksellä. Hyvästi nuorison bileet ja muut nuorekkaat päätökset
ei voi olla muuta kuin lesta, kuten 2 on
Meillä on viisi lasta, ikähaarukka 5 - 20 vuotta. Enkä ole vielä ihan 50-vuotiaskaan. Aika monella mun ikäisellä on kotona nuorisoa ja monella myös pikkulapsia. Jos olisin asioista päättämässä, niin nuoriso olisi mun sydämen asia.- 2
... Ymmärrän kyllä pointin, mikäli tarkastellaan ikääntyneitä kokoomussetiä yms.
MUTTA! Kunnallispolitiikassakin tulisi ihmisellä olla melko laaja tietämys niin poliittisesta päätöksenteosta kuin monista kuntalaisia koskevista kysymyksistäkin, ja mun villi veikkaukseni on, että ANIharvalla parikymppisellä perheellisellä tätä koulutusta, näkemystä, kokemusta ja ymmärrystä on. Meidänkin piirissämme oli ehdolla kaiken maailman kiekkoilijaa ja ihmepimua. Hienoa, että he haluavat osallistua, mutta kyllä kunnan asioista pitää päättää ihmisen, jolla on jo laaja kokonaiskuva systeemistä.
Moni viisikymppinen on kokenut perheellisen eri vaiheet ongelmineen, ja osalla on jo lapsenlapsia, mitä kautta nyukyongelmat varmasti välittyvät hänellekin. Työssään he ovat keränneet sen verran kokemusta, että tuntevat taatusti untuvikkoja paremmin, syvemmin ja laajemmin monen monta ongelmaa - ja kypsempinä osannevat löytää ehkä (EHKÄ!) viisaampia ratkaisujakin näihin.
Tällä en tarkoita, etteivät nuoret saisi näkyä päätöksenteossa, päinvastoin! Puolustan kuitenkin aikusiten ihmisten kokemusta, jota meillä keltanokilla ei ole. Maassamme tunnutaan arvostavan vain nuoria, ihme juttu. Haperoidummeko mekin parinkymmenen vuoden kuluttua joksikin ihme kalkkiksiksi, joilla ei muka olisi näkemystä ja tietämystä elämästä??? Saanen epäillä.
Mä olen vuoden päästä 50-vuotias ja mulla on sekä nuoria että pikkulapsia. En tosin ole valtuutettu.