Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Voidaanko me oikeesti saada asuntolaina valtion takaamana?
06.10.2007 |
Meillä ei ole säästöjä,takaajia emme aio pyytää.Olemme kumpikin vakityössä. Meillä yksi lapsi.
Kommentit (3)
asunto vakuutena 70%:lle
valtio takaa tuosta 70% vielä 15% päälle
ja loppu vajaa 20% pitää olla säästöjä tai takaaja
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
tietysti asunto on myös osa takausta, vaihtelee pankeittain 60-80%. Tosiaan pankeille on tullut sellaisia täystakaussysteemejä joissa muita takausia ei tarvita, mutta jotta tällaisen lainan saa pitää asunnon täyttää tietyt kriteerit.
Alue: Aihe vapaa
ensiasunnon ostossa valtiontakauksen, mutta valtio takaa vain 15% asunnon ostohinnasta. pankit kyllä antavat nykyään lainaa ilman takaustakin.