Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paluu töihin hoitovapaalta ja jouluraha

Vierailija
06.10.2007 |

Hei!

Olen tässä pikapuoliin palaamassa opettajanhommaani (minulla on virka) hoitovapaalta. mietin tässä, että mitenkähän se menee, että saanko sen joulurahan, vaikka olen ollutkin hoitovapaalla? Työsuhteeni on siis kestänyt useamman vuoden, mutta miten tuo 4kk tulkitaan, lasketaanko hoitovapaa siihen? Toivottavasti joku osaisi auttaa pohdiskelevaa!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sinulla voimassaoleva työsuhde 1.8 (ainakin äitiysloma kelpaa ja käsittääkseni myös hoitovapaa) ja saat joulukuussa palkkaa, niin tällöin olet oikeutetttu tuohon joulurahaan

Vierailija
2/9 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko joulurahan, kun jäin vakipaikasta palkattomalle vapaalle viime kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joulukuussa pitää saada palkkaa, muuten ei saa sitä joulurahaa. Äitiyslomalla voi olla joulukuulle asti vakivirasta ja silti saa sen joulurahan jos on joulukuussa jo töissä. Tästä kyllä tulossa vielä erillinen tarkempi tulkintaohje.

Vierailija
4/9 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5

Vierailija
5/9 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta elokuussa 1.8 pitää olla voimassaoleva työsuhde, virkavapaalla saa olla. Mutta joulukuussa pitää saada palkkaa. En osaa sanoa että miten jos saa palkan äitiyslomalaisena, luulisin että sitten saisi mutta tästä en varmaksi kyllä tiedä.

Vierailija
6/9 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk:n työsuhde ei riitä jos muuten ei täytä noita ehtoja.

Vierailija
7/9 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet ohjeet löytyy kuntatyönantajan sivuilta (googlaa kuntatyönantaja) mutta tarkempia tosiaan tulossa. Olen luottamusmies kunnallisella puolella ja sain vähän tarkennusohjeita itse.

Vierailija
8/9 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluraha on kertakorvaus ja maksetaan VAIN tänä vuonna. EI siis tulevina vuosina ja työnantaja sitoi sen siihen, että sopimus saadaan aikaiseksi johonkin tiettyyn päivämäärää mennessä.

Kuntapuolella se on 270 egee, mutta esim aiemmin sopimuksen tehneet metalliliittolaiset saivat elokuussa 350 egee, jos heillä oli työsuhde kestänyt vähintään sen 4 kuukautta (esim. mun poika ei saanut, kun oli aloittanut työt pari viikkoa liian myöhään.)

Vierailija
9/9 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan 1.8 työsuhde voimassa ja lisäksi joulukuussa pitää saada palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme