vinkkejä vauvalle, joka ei huoli pulloa
Kommentit (5)
Meillä otettiin käyttöön semmoinen pehmoinen nokka tuttipulloon, kun ei oikeasta tuttipullosta juo. Siinä tosin lukee, että 6 kk eteenpäin, en tosin tiedä miksi mutta meillä menee siitä ihan hyvin lypsettyä maitoa. Nania tai tuttelia me ei olla kokeiltu mutta kannattaa vaikka pumppailla vähän kerrallaan monena päivänä ja pakastaa, jos tuntuu, ettei tule paljon pumppaamalla kerralla.
Meillä tyttö ei koskaan huolinut pulloa tai tuttia. Mutta ei ollutkaan pakollista tarvetta jättää hoitoon, joten ei sitä sitten kauhesti harjoiteltu, kun ei jaksanut kun tutti pysyi maksimissaan 2 sekunttia suussa ja pullosta ei juotu yhtään.
Joskus kun olin jossain nopeasti käymässä ja vauva alkoi vaikuttaa nälkäiseltä niin mies hörpytti kupista omaa lypsettyä maitoa. Sillä tavalla saatiin suurin hätä pois siihen asti kun tulin takaisin. Mutta jos kyseessä on noin pitkä aika niin kyllä tietty sitä maitoa pitäisi varmaan saada ihan kunnolla menemään.
Mutta ehkä ensin jos saisi siihen tuttiin totutettua niin ehkä pullostakin menisi sitten. Ja erilaisia pullotutteja kokeilemalla voisi löytyä joku, jonka vauva huolisi. Oletko kokeillut saatko käsin lypsettyä maitoa, jos pumpulle irtoa?
Tsemppiä, toivottavasti löytyy ratkaisu tilanteeseen!
luomuvauva. Tutti ei pysy suussa ja pullo ei ole kelvannut täälläkään! Neuvolan täti totesi, ettei pullolle sitten kannatakaan enää yrittää ja juuri tuo hörpytys oli hänenkin ohjeenaan - tai sitten lusikalla vähän kerrallaan.
Sairaalassakin jo antoivat lusikassa ne ensimaitotipat, kun poika oli vähän huonossa kunnossa. Sitten myöhemmin hän sai maitonsa hörpyttämällä, tosin helpompaahan se olisi antaa kerralla " kunnolla" , mutta minkäs teet.
Mä olen nyt uukauden päivät käynyt kerran viikossa poissa ja pojat ovat ollet kahden. Nyt meillä on ollut kokeilussa se Lastentarvikkeen pehmeänokkainen " pullo-muki" , mutta vielä ei sillä oikein suju. Miehelle olisi helpompi antaa maito siitä, joten harjoittelevat edelleen...
Toivottavasti teilläkin löytyy uusi tapa, ettei vaavin tarvii turhaan itkeskellä :)
ostivat vauvalle Tommyn nännin muotoisia pullotutteja. Muutenkin kannattaa kokeilla eri mallisia tuttiosia josko jokin kelpaisi.
Lisäkysymyksenä mikä pumppu sinulla on? Mulla oli aluksi Ainun ( Medelan ) käsipumppu jolla lypsäminen oli tuskaa. Sitten sain Aventin Isiksen ja ai miten ihanan helppoa se on. Aluksi kun en saanut huonolla pumpulla lypsettyä keräsi maidonkerääjätä tulleet maidot talteen ja pakastin. Niillä pärjättiin aluksi.
vauva 3kk, täysimetyksellä. ei huoli pulloa eikä tuttia ja kuukauden päästä vedän kurssin jossa olen yhden iltapäivän (13-17) poissa joka viikko. poika huutaa hiki päässä jos annan nannia/tuttelia pullosta ja jos suostuu pitämään tuttipulloa suussa, niin blokkaa reiän kielellä. ekstrariesa se, että en saa lypsämällä irti mitään... toivotontako?