Mieheni sisko imetti vauvaani!
Olen todella loukkaantunut, enkä ymmärrä miksi meni niin tekemään. Itse en enää imetä, hän imettää. Hänellä on myös vauva, pari kuukautta vanhempi kuin meidän.
Se on varmaan tosiaan idiootti.
Kommentit (53)
Mutta jos toinen nainen olisi koskaan työntänyt tissinsä minun lapsieni suuhun, olisi asia ollut sillä selvä: kys naisella ei enää koskaan olisi asiaa minun kotiini tai lapsieni lähelle.
Ymmärrän sen, jos joku päätyy siihen ratkaisuun, että haluaa käyttää imettäjää. Mutta tällaisissa tapauksissa ratkaisu lähtisi varmaankin äidistä, eikö niin?
Ap:n kälyltä on jäänyt ymmärtämättä ainakin muutama asia:
- päätös lapsen ruokinnasta kuuluu vanhemmille (käytännössä sen yleensä tekee äiti)
- jos imetys menee pieleen, se on herkkä asia ja naiselle henk. koht suru
- normaalin ihmisen yksityisyyden rajat rikkoutuvat pahasti tuollaisesta käytöksestä
- pienten vauvojen äidit ovat lapsistaan luonnostaan omistushaluisia ja mustasukkaisia. Se on luonnon tapa huolehtia vauvan selviämisestä.
niin heidän lapsiaan ei todellakaan ole imettänyt kukaan muu kuin oma äiti.
Toisen äidin maito pullosta annettuna ei tunnut niin pahalta, mutta jotenkin vieraan äidin imetys menisi liian lähelle minun vauvaani - jotenkin se koskemattomuus pitää säilyttää.
Kuinkakohan moni laihduttaa vauvan synnyttyä, näännyttää itseään ja samalla imettää? Voiko sellainen maito olla hyväksi lapselle missä ei ole mitään ravinteita!!
Korvikkeessa sentäs on kaikki tarvittavat ravinteet ja vitamiinit.
T. imettänyt 1vuoden yhtä vauvaa ja muut saaneet korviketta---kaikki lapset terveitä
Islamin usko syntyi noin 600 JKr... Muinaisessa Eqyptissä oli farao, joka vastasi jumalaa maan päällä, lisäksi lukuisia muita jumalia (paitsi Aton-jumalan aikaan).
Onko lapsi vahingoittunut? Onko äiti vahingoittunut? Onko miehen sisko vahingoittunut?
ONKO ILMASSA VALTAVAA KÄRSIMYSTÄ?
haloo.
Tuskin ihan kyläillessä tuikkasi tissiä vieraan vauvan suuhun?
Kysehän on siitä, että joku omin päin päättää alkaa imettämään toisen lasta, se ei kerta kaikkiaan ole hyväksyttävää, mäkin raivostuisin todella.
Ihan eri asia sitten, jos asia on yhdessä sovittu.
KAIKKI, JOTKA HALUAVAT, PYSTYVÄT IMETTÄMÄÄN!
SE ON OMASTA HALUSTA KIINNI.
eri asia on, jos äidillä on esim. joku lääkitys, joka imeytyy maitoon vaarallisissa määrin, ettei voi antaa omaa maitoa.
kyllä se kaikilla nousee ja tulee, eri asia on, jos tuoreen äidin omat hermot ei kestä opettelua.
esim. minullakin on epilepsia, mutta lääkeannokseni olivat sen verran pinet, että sain lääkäriltä luvan imettää.
ja jos minun vauvaani joku tuttu olisi imettänyt, toki se minusta tuntuisi kiusalliselta, mutta lapsi olisi saanut maailman parasta ravintoa. kärsisin sen:))
kaikki ei halua sinun meuhkaamisesta ja epilepsiasta huolimatta imettää.
kertokaa, ja valaiskaa meitä, jotka haluamme imettää, ja tarjota lapselle ruokaa, joka on tarkoitettu lapselle, ja antamaan läheisyyttä ja yhteenkuuluvuudentunnetta. rakkautta.
kertokaa.
Tarjoan lapselle ruokaa, annan lapselle läheisyyttä(pullosta voi ruokkia ihan samassa asennossa kun imettäessä), yhteenkuuluvuutta tuntee ilman että vauvalla on nänni suussa. Tarjoatko sinä vauvalle rakkautta vain pistämällä nännin suuhun... hmm! Minun vauvani saa ihan yhtä paljon läheisyyttä, turvaa, ravintoa ja rakkautta kun sinunkin vauvasi.
Vierailija:
kertokaa, ja valaiskaa meitä, jotka haluamme imettää, ja tarjota lapselle ruokaa, joka on tarkoitettu lapselle, ja antamaan läheisyyttä ja yhteenkuuluvuudentunnetta. rakkautta.kertokaa.
Vierailija:
Minua yökötti jo luovutettu äidinmaito, jota jouduin toiselle lapselle antamaan kaksi kertaa laitoksella. Joko oman äidin maito ja oman äidin rinta tai sitten pullo ja korvike.
Vierailija:
12. :D Lääkitys vois olla sulle ihan suotavaa. Voi sua. Päivän naurut. Ne vauvat tosiaan oikein haistelee sun paidan läpi..
Nälkäinen pikkuvauva hamuaa vieraankin ihmisen sylissä ollessaan helposti rintaa, oli siellä sitten maitoa tai ei. Jopa miehen rintaa! Kyse ei ehkä ole hajusta, vaan jostain muusta refleksistä.
pitäiskö vauvan antaa kuolla nälkään...
Vierailija:
KAIKKI, JOTKA HALUAVAT, PYSTYVÄT IMETTÄMÄÄN!
SE ON OMASTA HALUSTA KIINNI.eri asia on, jos äidillä on esim. joku lääkitys, joka imeytyy maitoon vaarallisissa määrin, ettei voi antaa omaa maitoa.
kyllä se kaikilla nousee ja tulee, eri asia on, jos tuoreen äidin omat hermot ei kestä opettelua.esim. minullakin on epilepsia, mutta lääkeannokseni olivat sen verran pinet, että sain lääkäriltä luvan imettää.
ja jos minun vauvaani joku tuttu olisi imettänyt, toki se minusta tuntuisi kiusalliselta, mutta lapsi olisi saanut maailman parasta ravintoa. kärsisin sen:))
minä en voinut myös ajatella edes että lapselleni annettaisi luovutettua maitoa, mutta sitten kun olin siinä tilanteessa että lapsi taisteli hengestä ja minulla ei maitoa tullut ja korviketta ei saanut antaa niin pienelle vielä ni ajatusmaailma muuttu....
Vierailija:
ettei minun lapsilleni saa antaa luovutettua äidinmaitoa vaan korviketta. kuulostaa ihan luonnottomalta antaa toisen äidin maitoa omalle lapselleni. saati et joku toinen nainen työntäin oman tissin mun vauvan suuhun.
Mutta siinä, että miehen sisko imettäisi vauvaani, ei minusta olisi sinänsä mitään pahaa. Voisin imettää vierasta vauvaa, ja antaa omani muiden rinnalle, (varsinkin jos kyse on pikkuisesta eikä mistään taaperosta. ;) ) enkä näe siinä mitään sopimatonta tai luonnotonta.
Mutta siitä näkisin itsekin punaista, jos joku toimisi noin kysymättä.
Jos ajatellaan, että lapsi olisi hoidossa tädillä ja äiti viipyisi, eikä korviketta olisi mukana, niin mikäs vaiva se olisi soittaa ja kysyä, saako imettää, jos siihen kerran on mahdollisuus. Ja jos olisi kyse tosihädästä ja vaihtoehtona olisi lapsen nälkä, niin totta kai se olisi asiallinen vaihtoehto kysymättäkin.
Muuten en näe siinä mitään pahaa. Opettajani sanoi ala-asteella aina jos joku nakersi kynän päätä, että ei ole vauvana saanut tarpeeksi tissiä. Mielestäni se pitää paikkaansa. Olen huomannut että imetetyt vauvat eivät leikki-iässä tunge kaikkea mahdollista suuhun. Eli kai siinä imemisessä muutakin on kun vaan ravinto. Ja sitten ihmettelin täällä palstalla kaikkia näitä jotka ei imetä.. että heidän mielestä kaikki imettävät äidit on fanaatikkoja. Ihme touhua. Täytyykö kaikkien lopettaa imetys nyt teidän takia? Ja kyllä, kaikkia ei ensimmäiseksi kiinnosta vauvan saatuaan, että lörpsähtääkö tissit. Pinnallisten ihmisten ei kannattais lapsia hankkia. Ymmärrän kyllä niitä joilla maitoa ei tule, mutta ei sekään ole syy että kaikkien muitten tarttis lopettaa imetys. Miehesi sisko teki silti väärin kun ei kysyny sinulta ensiksi lupaa
siis jos lapseni olisi keskonsena syntynyt niin sitten olisi ollut ok.
t. se lapulla kieltäjä
aina imettäjät, että oma ulkomuoto säilyy ja lapsi saa myös hyvää ravintoa. Ole ylpeä hienostorouva ja kysy voisiko miehesi sisko imettää lastasi säännöllisesti?