Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi lastani kiusataan leikkipuistossa?

Vierailija
05.10.2007 |

lapsi on siis 3,5 v tyttö ja jostain syystä joutunut jo nyt kiusaamiskierteeseen. tai kierrehän syntyy siitä kun joku aloittaa sen hiekan heittämisen niin tyttö itkee ja muutkin alkaa heittää ja lopulta meidän tyttö alkaa tahallaan ärsyttää muita ja taas kiusaaminen jatkuu. onko tuo joku ikäjuttu? ahdistavaa katsella äidin näkökulmasta :((

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös mietittty yhdessä että lisääkö se sitä kierrettä. että jääkö sitten tyttöni odottamaan aina että äiti puuttuu. kun ne tilanteet kehittyy selkeästi aina saman kaavan mukaan, ja lopultahan tyttö itse provosoi muut kiusaamaan. miten noin pienillä voi olla jo valmiit kaverit joiihin ei yksi tyttö enää mahdu :( t:ap

Vierailija
2/9 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapsesi tekee ei ole provosointia. Vain se että kiusaajan tekoon puututaan heti, auttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien puuttuminen ja asennekasvatus ovat ne avainsanat. Eli muiden äitien kanssa vain miettimään toimintamalleja.

Vierailija
4/9 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaiset näkemykset. yksi sanoo lukeneensa kasvatuskirjasta että lapset ratkaisee riidat itse... tämän äidin lasta joskus vähän komennan mut eihän se äiti siitä tykkää tietenkään. mietin jo että pitäisi kai jonkin aikaa yksinkertaisesti vaan äitien olla KOKO AJAN ohjaamassa hiekkalaatikolla. mut äidit on siitäkin eri mieltä että tarviiko äitien varsinaisesti leikkiä. itse kyllä tykkään tehdä hiekkakakkuja ja muuta. uh joskus miettii oisko helpompio jos muksu ois tarhassa, ei ainakaan tietäisi mitä siellä tapahtuu eikä turhaan pahoittaisi mieltänsä. t:ap

Vierailija
5/9 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten tehtävä ohjata.

Minä puutun lasten välisiin kahnauksiin vaikkei oma lapsi olisi osallisena ja vaikka kahnareilla joku valvoja sattuisi olemaan paikallakin. Kun asiat selittää lapsille niin, ettei kenellekään tule nolo-olo, uskon lasten vanhempienkin ymmärtävän puuttumiseni. Jos ei ymmärrä, pitäisi heidän oppia tilanteesta jotain.

Vierailija
6/9 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sen ketä kiusataan :( sitten helposti se kiusattavan äiti joutuu ohjaamaan sekä kiusaajaa että kiusattavaa tuossa tilanteessa.

Vierailija
7/9 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä varsinkaan kuunnella tuota sinun säälittävää ininääsi.

Vierailija
8/9 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa porukkaa teidän puistossa. Kyllä niissä puistoissa missä me ollaan käyty jokainen vanhempi puuttuu lapsensa tekoihin jos tekee tuhmiaan, kiusaa tms.

Vierailija
9/9 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeasti taustalla voi olla se näkemys että lapset setvii itse omat riitansa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän