Milloin olette soittaneet äitiysneuvolaan?
eli varmaan aika tyhmä kysymys, mut eka lapsi siis varmaan tulossa, eilen näytti testi (himmeähköä) viivaa, pitäisiköhän minun jo nyt soitella sinen neuvolaan?
Kommentit (21)
Vierailija:
kaverini sai ajan vasta viikolle 10 kun soitti viikolla 5...eli riippuu varmaan paikkakuntasi tilanteesta
mä kävin viikolla 8 alkuraskaus ultrassa...ja neuvolassa kävin viikolla 7
Mutta ÄLÄ nyt ihmeessä soita vielä! Himmeä viiva, just joo.
Odottele vielä muutama viikko, fiksuinta olisi mennä sinne noin viikoilla 10.
mitä tarkotat tuolla kommentilla?
Mulla on 3 lasta ja kaikista TODELLA himmeä viiva testissä!
Vierailija:
mitä tarkotat tuolla kommentilla?Mulla on 3 lasta ja kaikista TODELLA himmeä viiva testissä!
Ihan olen testannut kun menkat on olleet myöhässä monta päivää, jokaiselta lapselta. Neuvolassakin on sanottu, että joillakin ja joskus ne testien viivat vain ovat himmeämpiä, se on ihan normaalia.
Todella katkeran sävyinen viesti...
Onnea ap:lle, kyllä se himmeäkin viiva positiivista tarkoittaa! Soita vaikka viikon parin päästä neuvolaan
Soita mieluusti vähän myöhemmin. Jos nyt on todella aikaiset viikot (just testi näyttänyt plussaa) niin voi olla ettei th:lla ole työvuorot vielä näkyvillä kun sinun pitäisi tulla neuvolaan. Itse otan vasta viikolla 10 neuvolaan. Joskus olen aiemmin ottanut kun äiti niin on halunnut tulla ja sitten kun hänelle tuli keskenmeno niin se kyllä oli aika rankkaa hänelle kun oli jo neuvolakortti ja kaikkea ja piti sitten soitella ja peruutella aikoja jne. Näin on käynyt muutamassa tapauksessa, sen jälkeen otan vain 10 viikon paikkeilla.
Vierailija:
Todella katkeran sävyinen viesti...Onnea ap:lle, kyllä se himmeäkin viiva positiivista tarkoittaa! Soita vaikka viikon parin päästä neuvolaan
nyt uudella kierroksella (rv 16) tajusin, ettei sinne neuvolaan kannata/ole aiheellista heti haamusta/haaleasta viivasta soitella (vaikka en keskenmenoa ole koskaan kokenut, kaverini on)
-10-
soita nyt, älä viikkojen päästä. On niin ärsyttävää, kun soitetaan rv 8-12 ja sitten aika olisi saatava heti. Toisilla alueilla on niin kiire, että ajat menee nopeasti. Vauvat on katsottava ja loppuraskaudet oli aikoja tai ei, mutta sitten kun sulla on 12 viikkokävijää ja 7 kotikäyntiaikaa vauvoille samalla viikolla + tietty yksi päivä menee lääkäripäivänä, niin on vähemmän kivaa, kun 5 plussatestin tehnyttä soittaa ja kaikilla rv 8 vähintään menossa ja kaikkien pitäisi päästä huomenna... Ja tietysti kysytään, onko klo 17 aikaa, että mieskin pääsee ja itsekään ei sitä aiemmin pääsisi, toinen vaihtoehto on klo 7 aamulla... Ja ekakäyntiin menee ainakin se 1,5 tuntia per perhe.
Ja tykkään kyllä työstäni hyvin paljon! Oikeasti siis. On ahdistavaa, kun joutuu sanoa ei oota, kun haluaisi kuitenkin, että ihmiset pääsisivät kutakuinkin silloin, kun haluavat vastaanotolle ja tottakai se mieskin on tervetullut. Eli mulle jos olisit tulossa, niin olisi kiva, kun soittaisit ajoissa, niin saisit sellaisen ajan varmennin, minkä haluat ja olisi sitten varmemmin ultra-aikojakin oikeilla viikoilla saatavana...
Vierailija:
soita nyt, älä viikkojen päästä. On niin ärsyttävää, kun soitetaan rv 8-12 ja sitten aika olisi saatava heti. Toisilla alueilla on niin kiire, että ajat menee nopeasti. Vauvat on katsottava ja loppuraskaudet oli aikoja tai ei, mutta sitten kun sulla on 12 viikkokävijää ja 7 kotikäyntiaikaa vauvoille samalla viikolla + tietty yksi päivä menee lääkäripäivänä, niin on vähemmän kivaa, kun 5 plussatestin tehnyttä soittaa ja kaikilla rv 8 vähintään menossa ja kaikkien pitäisi päästä huomenna... Ja tietysti kysytään, onko klo 17 aikaa, että mieskin pääsee ja itsekään ei sitä aiemmin pääsisi, toinen vaihtoehto on klo 7 aamulla... Ja ekakäyntiin menee ainakin se 1,5 tuntia per perhe.
Ja tykkään kyllä työstäni hyvin paljon! Oikeasti siis. On ahdistavaa, kun joutuu sanoa ei oota, kun haluaisi kuitenkin, että ihmiset pääsisivät kutakuinkin silloin, kun haluavat vastaanotolle ja tottakai se mieskin on tervetullut. Eli mulle jos olisit tulossa, niin olisi kiva, kun soittaisit ajoissa, niin saisit sellaisen ajan varmennin, minkä haluat ja olisi sitten varmemmin ultra-aikojakin oikeilla viikoilla saatavana...
Eka aika annetaan n. viikon 10 paikkeille. Itse soitin heti ihan sen takia, kun oli mielessä aika monta kysymystä, joihin halusin luotettavan vastauksen.
Ainakin meidän neuvolassa on muuten puhelinaika klo 12-13 eli ihan mihin aikaan päivästä tahansa ei voi soittaa.
Edelleen olen sitä mieltä, että soita neuvolaan ajoissa, ei th:lla ole välttämättä aikoja heti, jos soitat rv 8.
Ja th on myös ihminen, hänellä on työajat ja omakin perhe. Jos esim. lapsi on haettava hoidosta klo 17, niin silloin th ei voi antaa aikoja klo 16. Joskus hän voi pitää iltavastaanottoa, mutta sitäkään ei ole pakko pitää, koska kaupungit ja kunnat määrittelee työajaksi yleensä 8-16, pe 8-14.15.
Ja asiakas on kyllä minulle tärkeä, kirjoitin vaan hieman provosoiden. Olen vain hieman hämmästynyt siitä, että on todella paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä tai muista, että th:lla on omakin elämä eikä hän aina ole istumassa huoneessaan. Tyyliin oikeasti kysellään, onko aikoja ennen seitsemää aamulla tai lauantaina tai klo 18 perjantai-iltana. Tietysti se on ikävää, jos soittaa heti plussan jälkeen, saa ajan rv 8 ja sitä ennen tuleekin keskenmeno. Mitä se sitten vaatii asiakkaalta? Soiton neuvolaan, vaikka vastaajaan viestin, jos ei pysty asiasta puhumaan. Tai jättää tulematta ajalle, niin joku tekee, vaikka jos th saisi valita, soitettaisiin. Väitän, että km on kamala asia, oli sitten neuvolaan aika jo varattuna tai ei.
Meidän neuvolan sivuilla sanottiin että soittaa vasta rv 8 pintaan, ajan sain viikolle 10.
Pitäisikö terveydenhoitajan päivystää 24 h?
Vierailija:
niin mitä nyt asiakkaasta, kunhan sulla kaikki hyvin
äitiysneuvolan th:na olet ja asiakkaat huomaa, että tuohan on raskaana. Niillä usein ikään kuin lamppu syttyy päässä, että th on elävä, ihminen, jolla on elämä. Sitten ne kysyy, että onko sullakin ensimmäinen tulossa? Ja silmät tippuu päästä, kun kuulee, että no ei kun kolmas.
kirjoitin jo pariin otteeseen, että olen kolemn lapsen äiti ja kaikki viivat olleet haamuja eikä siitä tummemmaksi muuttuneet..en todellakaan ole mikään ensiodottaja...... meidän kulmilla kyllä neuvotaan soittamaan heti, mitä sitten jos tulee keskenmeno, voihan se tulla 10rv jälkeenkin?? mikä se 10 viikkoa se maaginen raja on? Itselläni on ollu km viikolla 12. Suurinosa keskenmenoista tapahtuu viikkojen 8 ja 9 välillä, eli juuri silloin kun kehotat soittamaan neuvolaan!
SAin ajan sitten rv 8. Mun Mielestä oli hyvä että soitin koska siinä puhelun aikana th ehti kertoa monia asioita jotka on ensiodottajalle uusia (ruokarajoitukset jne.).
Totta kai se jännitti että entä jos tulee km mutta ei onneksi tullut. Janoista ajoista, täytyyhän ihmiseten tajuta että neuvolakin on auki vain virka-aikaan, meillä ei ainakaan ole mitään iltaneuvolaa, viimeisin aika on klo 15.00 ja sen mukaan on mentävä. Harvemmin sitä mitään lääkäriasioita saa hoidettua virka-ajan ulkopuolella.
kaverini sai ajan vasta viikolle 10 kun soitti viikolla 5...eli riippuu varmaan paikkakuntasi tilanteesta