Papa kokeesta haluaisin kuulla kokemuksianne!
Mulla todettiin nyt papa luokka III-IV ja gynpapa oli vahva epiteelivaurio.. eli luulisin että luokka IV.
Mulla on ollut ruskeaa tosi niukkaa vuoto välillä ja välillä taas kirkasta limaa ja välillä ollut lantion seutu kipee vähän..
Onkohan kenties jo syöpää?? Papa aina ennen ollut luokka I ja viimeksi 2v sitten luokka I.
Onko muilla kokemuksia tai tietoa asiasta?
Nim. pelottaa PALJON
Kommentit (12)
tyyliin haava. koepala antaa oikean tuloksen vasta.
vie ainakin asiantuntijoiden mukaan usein 7-10 vuotta, et kehittyy, joten minusta syopaa on aivan turha pelata tassa vaiheessa, kun vasta papassa kayty. ymmarran, et pelottaa, mutta muutoksia on todella usein ja vasta jatkotutkimuksissa selviaa mista johtuvat ja mahdollinen hoidon tarve. itsella on ollut luokkaa III ja hoitoa ei tarvittu.
vuotoja ja kipuja lantiossa on ollut jo kauan ennen kuin otettiin papa koe....
ap
kuinka paljon sinulla siis ruskeaa vuotoa? kuukautisiin liittyy vai ei?
seulonnat ovat upea juttu, mutta aiheuttavat osaltaan turhaa paniikkia.
Vasta V on varma tai melko varma syöpä ja silti kehittyy todella hitaasti.
olen surffannut palstalla aikas monta vuotta ja aika usein nousee esille juuri aihe, papa luokkaa III papa luokkaa IV ... ja ei kukaan ole lopulta saanut diagnoosiksi: kohdunkaulasyöpä. Keskity nyt jatkotutkimuksiin asti johonkin muuhun vaikka onkin vaikeaa. Milloin tutkimukset?
Olen 34-vuotias ja tutkimukset viikon päästä.. Kun joku kyseli..
AP
kokemusta luokasta III-IV joka hoidettiin loop-hoidolla ja parantui. Hoito ei sen kummempi juttu, vaikka kontrollit pelottivat. Vaikea tosiaan papan perusteella tulkita lopullista ' luokkaa' , voi olla vaikka II, kun menet lopulta koepalan ottoon.
Vierailija:
Olen 34-vuotias ja tutkimukset viikon päästä.. Kun joku kyseli..AP
Ei kannata turhaan hermoilla, niin kuin jo aiemmin kommentoitu.
vai niiden rajalla, joten turha maalata piruja seinille tolla tiedolla!
käyt kontrollissa tietyn ajan riippuen koepala vastauksesta. 2 - 5 vuotta.
Äläkä sitten pistä stringejä sinne kolposkopiaan, sillä vuotoa on odotettavissa!
niin kipujakin tuntuu. papassa ei luokkaa voi tarkasti sanoa, vasta kolposkopiassa ja biobsiassa. hyvin harvinaista et pahalaatuisuus kehittyisi kahdessa vuodessa !!! papassa muuten sitten todellakin voi olla otokset sekoittuneet (ei harvinaista) tai otos huono/vaurioitunut (ei harvinaista).