Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kotiäidit/ päivähoitoa vastustavat äidit...

Vierailija
04.10.2007 |

... minulle, miten tämä maa pysyisi pystyssä, jos kukaan ei laittaisi alle 3- vuotiasta lastaan hoitoon ja menisi töihin?

Tiedän, että lasten päivähoito maksaa kunnille toooosi paljon enemmän, kuin me hirvöt siitä maksamme (200 e), mutta teemme kuitenkin 8 tuntia päivässä tuottavaa työtä, mikä tuo valtiolle ja kunnille huomattavat summat rahaa. Kaikessa viisaudessanne osaatte varmaan tuonkin ratkaista!

Toinen kysymys on se, aiotteko olla koko elämme kotona? Kuinka käy, kun lapsenne menevät kouluun, aiotteko olla silloinkin kotona? Lapsihan jää aivan heitteille, kun vanhemmat ovat 8- tuntia töissä ja lapsi huomattavsti lyhyemmän ajan koulussa? Mielestäni se on paljon raaempaa, kuin pienen lapsen vieminen päivähoitoon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kouluikäinen enää niistä kärsi niinkuin pieni lapsi.

Enkä minä vastusta päivähoitoa. Omaani en vaan raaski viedä hoitoon.

Vierailija
2/11 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin tuon saman tuntimäärän kuin sinä. Ja ennen lastentuloa maksoin vuodessa noin 50 000 euroa per vuosi veroja, joten ihan pokkana väitän, että tein silloin myös reilusti yli oman osuuteni, mikä kantanee myös nämä viisi vuotta, jotka olen nyt kotona.

Ja useimmilla kotiäideillä mies pystyy keskittymään paremmin uraansa perheen valintojen takia, joten sillä lailla se kotiäiti hyödyttää myös epäsuorasti.

Täyspäiset kansalaiset ovat kansakunnan tulevaisuus. Se on se kotihoidon suurin anti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset aloittavat koulunsa.

Vierailija
4/11 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isät jäävät tuntemattomiksi

Vierailija
5/11 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInua ei todellakaan ärsytä äidit jotka työnsä/opiskeluidensa takia vie lapset hoitoon,siis alle 3v. Minua ärsyttää ne jotka vievät vanhemmat lapset pois tieltä hoitoon ja jäävät vauvan kanssa kotiin.

Vierailija
6/11 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Lapsensa kotona ensimmäiset 3 vuotta hoitava äiti, joka ei kuitenkaan vastusta hoitoon viemistä yleisesti.

Vierailija
7/11 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo rinnastus kotiäidit/päivähoitoa vastustavat äidit on vähän väärin. Jokainen tekee ratkaisunsa tahollaan. MInä olen kotona lasten kanssa, joku toinen vie hoitoon. En minä ainakaan päivähoitoa vastusta millään muotoa. Pitäähän sellainen olla, jotta ne, jotka töitä haluavat tehdä, voivat niin tehdä =)

Vierailija
8/11 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tarkoitin aloituksellani siis sitä, että täällä saa aina kamalat haukut päälle lasten päivähoidosta, vaikka se ei kuitenkaan ole se ainoa epäkohta lasten hoidossa. Lapsi tarvitsee vanhempiaan myös aloitettuaan koulun, ollessaan murrosiässä jne.

Tosi asia on kuitenkin se, että osan on pakko käydä töissä, että tämä systeemi pyörii. Tai vaihtoehtoisesti voidaan palata elintasossa ja palveluissa kymmeniä vuosia taaksepäin...

Vierailija
9/11 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallemme ei tuottaisi vahinkoa, vaikka kaikki alle 3-vuotiaat hoidettaisiin kotona - ehkä päinvastoin.

Kotona hoidetut lapset sairastavat vähemmän, työssäkäyvien pikkulasten vanhemmat ovat paljon pois työstä lasten sairauksien vuoksi, työssäkäyvien pikkulasten vanhempien työpanos kärsii huonoista yöunista jne.

En silti vastusta päivähoitoa, vaikka en itse sitä olekaan tarvinnut - ymmärrän, että kaikista ei ole kotivanhemmiksi ja ettei yksinhuoltajalle ole taloudellisestikaan (ehkä) mahdollista olla kolmea vuotta kotona.

Olen subjektiivisen päivähoito-oikeuden vastustaja, koska mielestäni jotain harkintaa tulisi voida käyttää siinä, onko vanhemman sisaruksen etu olla päivähoidossa vai ei.

Vierailija
10/11 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, en tarkoittanut aloituksellani, että kaikki kotiäidit vastustaisivat päivähoitoa.

Vierailija
11/11 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt haloo, jokainen perhe tekee omat ratkaisut päivähoito kuin muissakin asioissa, eikö? Ei meidän ystävissä, kavereissa tai tutuissa kukaan ole koskaan lytännyt toisen mielipidettä tai toisen perheen tapaa elää. Missä näitä tuomitsijoita oikein on?

Oikeasti, aivan sama mitä joku av-mamma sanoo, tännehän voi kirjoittaa ihan mitä lystää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme