Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se helsingissä raskaana mukava matkustaa

Vierailija
04.10.2007 |

Istuma paikkaa ei anna kukaan, vaikka minäkin tänä aamuna olisin sitä tarvinnut. Vk 37 kaksosia odottelen ja kärsin samalla ikävistä supistuksista. Mutta kaikki vain katselevat ulos ikkunasta, vain yksi nainen antoi paikkansa kun sitä tippa linssissä pyysin,kiitos hänelle siitä.

Onneks äitipolilta palatessani oli jo ruuhka hellittänyt ja pääsin istumaan, oli jopa niin ihana somalikuski joka odotti että pääsin istumaan ja jatkoi matkaa vasta sitten:)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin muistan että ne aina odotti että pääsi paikalle ennenkö lähtivät ajamaan. Valitettavasti just busseissa jurpot ei anna istumapaikkaa, ratikassa sain aina istumapaikan kun oli täyttä! Kerran yksi raskaana ollut nainen tosin laittoi laukkunsa viereiselle paikalleen (varasi miehelleen) ja jäin seisomaan käytävälle niiden viereen mielenosoituksellisesti rv40 mahani kanssa. Uskomatonta käytöstä.

Vierailija
2/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ihmettele ettei paikkaa tarjota, se on monien mielestä niin loukkaavaa että harva sitä uskaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmettelen sitä tosiaan ettei kukaan voi tarjota paikkaansa ihmiselle joka näyttää siltä että räjähtää kohta! Minä näytän siltä kyllä kun vauvojen painoarviot olivat tänään 3,2 ja 3,4 kg, että on siinä kantamista ja sen näkee kyllä.

Se minua ihmetyttää, eihän tuosta voi kukaan loukkaantua jos tarjotaan paikkaa ja jos loukkaantuu niin kivat sille.

ap

Vierailija
4/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin jaksan enää tarjota paikkaa, liian usein tulee vastaukseksi jotain mutinaa että " jään pian pois" , " kyllä joudan seistä" ja ties mitä. No ehkä noin tuhdisti raskaana olevalle tarjoaisin, mutta melkeinpä muuten odotan istumapaikan tarvitsijan aloitetta!

Vierailija
5/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin jaksan enää tarjota paikkaa, liian usein tulee vastaukseksi jotain mutinaa että " jään pian pois" , " kyllä joudan seistä" ja ties mitä. No ehkä noin tuhdisti raskaana olevalle tarjoaisin, mutta melkeinpä muuten odotan istumapaikan tarvitsijan aloitetta!

Vierailija
6/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan seiskaa! Reippaasti vaan suu auki ja paikkaa pyytämään. Turha loukkaantua ja tulla tänne rutisemaan, jos ei itse saa suutaan auki, kuin viimeisillä voimillaan tippa linssissä.

Vierailija
7/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmiset osaa olla itsekkäitä täysin k.....päitä!! Omaan napaan tujottajia!!!!!!

paikan antaminen kuuluu hyviin tapoihin joita jollaikin ei ole!!!!!

Onneksi ei tarvitse enään yleisiä käyttää!!

Vierailija
8/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin vaikeaa nostaa perseensä siitä penkistä jos joku tarvitsee istumaan päästä. Olen itse laittanut myös merkille tämän asian ettei sitä huomaavaisuutta tahdo löytyä. Joku päivä katselin metrossa kuinka nuoriso vanui niillä inva-yms penkeillä ja ainoa joka antoi tarvitsevalle paikan oli

vanhus. Ja kyllä, seisoin itse tuolloin. Kieltoa en minäkään ole kuullut mutta haistattelua ja murinaa

kylläkin.

Vierailija
9/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan piiloutuivat lehtiensä taakse eivätkä olleet näkevinäänkään, kun ennen äitiyslomaa kuljin bussilla töihin. Mua ei seisominen sinänsä haitannut kun jaksoin ihan hyvin, mutta ihan piruuttani yritin näyttää mahdollisimman kärsivältä, kun seisoin siinä vieressä. Luulenpa että niillä istuvilla matkustajilla, jotka eivät viitsineet nousta oli vähän tukalampaa kuin minulla ;)

Törkein tapaus oli kerran täydessä junassa, kun bongasin sattumalta vapaan paikan, niin eikös joku teini oikein juossut suoraan nenäni edestä siihen vaikka näki minut varmasti. Hitto mitä käytöstä!

Vierailija
10/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En istu sellaisilla paikoilla, jotka on tarkoitettu vaikeasti liikkuville, vaan ihan tavallisella paikalla. Olen maksanut matkasta saman verran, joten katson olevani oikeutettu istumaan, jos paikkoja on vapaana. Ja mistä hitosta te tiedätte, onko istujalla esim. jokin vamma, ettei voi seistä?

Vierailija
11/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosin pienikokoinen, nätti ja hymilen paljon, liekö ne sitten vaikuttaisi. Osaan myös sanoa ystävällisesti, että tarvisin paikan koska olen raskaana.

Vierailija
12/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, ettei anneta paikkaa, niin mahaa jopa tönitään. Onko pakko änkeä kapeasta välistä ohi? Kun odottaa vauvaa, niin on paha vetää masu sisään väistääkseen... Ei kai sitä niin kiire ole, että tarvitsee rynniä holtittomasti!

Vierailija
13/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on tullut paikka ja koskaan en ole nähnyt, että joku mummu olis jääny ilman paikkaa...

Vierailija
14/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En istu sellaisilla paikoilla, jotka on tarkoitettu vaikeasti liikkuville, vaan ihan tavallisella paikalla. Olen maksanut matkasta saman verran, joten katson olevani oikeutettu istumaan, jos paikkoja on vapaana. Ja mistä hitosta te tiedätte, onko istujalla esim. jokin vamma, ettei voi seistä?

Vierailija
15/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sen lisäksi, ettei anneta paikkaa, niin mahaa jopa tönitään. Onko pakko änkeä kapeasta välistä ohi? Kun odottaa vauvaa, niin on paha vetää masu sisään väistääkseen... Ei kai sitä niin kiire ole, että tarvitsee rynniä holtittomasti!

Vierailija
16/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Just tollasii ihmisii tarkotan!!!! t:9

Vierailija
17/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nii vaikeeta oo, paisi joillekkin!!!

t:9

Vierailija
18/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin mutta vaikka oliskin eripaikat " eri" ihmisille nii voi jokainen joka kintuillaan jaksaa seistä nii nostaa se h..tin perseensä siit penkistä pois!!

Ei se nii vaikeeta oo, paisi joillekkin!!!

t:9

Olen koko päivän ollut töissä jaloillani ja juossut pää kolmantena jalkana. Nämä raskausviikkojen mammat ovat jo ä-lomalla, joten eiköhän se ole levänneempiä.

Vierailija
19/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se hyviin käytöstapoihin kuuluu silti tarjota sitä omaa paikkaansa vaikka olis kuinka maksanut. Mutta jos on niin itsekäs että katsoo olevansa niin arvokas tyyppi ettei tarvitse muita tässä maailmassa huomioida niin mikäs siinä sitten.

Vierailija
20/29 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta kyllä se hyviin käytöstapoihin kuuluu silti tarjota sitä omaa paikkaansa vaikka olis kuinka maksanut. Mutta jos on niin itsekäs että katsoo olevansa niin arvokas tyyppi ettei tarvitse muita tässä maailmassa huomioida niin mikäs siinä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme