Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään että minulla on syöpä. Mahalaukun kohdalla tuntuu kuin jokin patti....

Vierailija
04.10.2007 |

Tai tuntuu siltä että mahalaukun tuntumassa (tai suolistossa?) alimmat kylkiluut painavat johonkin " möttiin" , välillä tuntuu kipuakin siinä kohtaa. Vatsaa tunnustelemalla en mitään möykkyä tunne, mutta se tuntuu silti tuolla sisällä päin ihan kuin painaisi tosiaan kylkiluihin, välillä siinä kohtaa " muljahtaa" jokin kun vaihdan asentoa tms.

Pelkään hirveästi että siellä on jokin kasvain.

Minulla on myös väsymystä ja pientä pahoinvointia etenkin iltaisin on ollut ehkä 1kk ajan.

Pitäisi mennä lääkäriin, mutta pelottaa :´(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun näppäimistöstä! =O ei ap

Vierailija
2/12 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on jatkunut ehkä 1kk ajan nyt. Minulla on huono yleiskunto muutenkin kun en ole paljon liikuntaa harrastellut. Ja olen kyllä laihtunut 5kg tässä 3kk aikana, mutta yhdistin sen imetyksen lopettamiseen (minulla imetysaikana paino aina nousee). Olen vielä lievästi ylipainoinen, tai painoindeksin mukaan jos 3kg laihduttaisin niin olisin " normaalipainon" puolella.

muitakin oireita on, jotka eivät varmaan kyllä ole yhteydessä mitenkään tuohon " mötin tunteeseen" (mm. kuukautishäiriöitä, pientä välivuotoa ja menkkakipuja usein, lyhentynyt kierto, tätä jatkunut 2kk),

Mutta tosiaan se tunne on juurikin sellainen, kuin alimpien kylkiluiden päät painaisivat johonkin möykkyyn tuolla jossain sisällä mahalaukun kohdalla.

Mutta mahtaakohan tavallinen tk-lääkäri laittaa mitään tutkimuksia, jos vaan käsin tunnustelee eikä mitään möykkyä siellä tunne?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos olisi jotain suoliston ruokamassaa, niin miten se sitten tuntuu aina tuossa samassa kohdassa? Jo kuukauden ajan..

ap

Vierailija
4/12 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmestyi yhtäkkiä kylkiluiden alle sellainen ihme möhkylä, joka ihan selvästi tuntui sormilla.

Terveyskeskuksesta sain ajan terveydenhoitajalle joka ei osannut sanoa juuta eikä jaata, arvasi että voisi olla tyrä. Lääkärille olisin päässyt 5 viikon päästä.

En tosiaan jänyt odottamaan vaan varasin ajan yksityiselle (60 e) joka ei uskonut tyrään vaan rasvapattiin ja antoi lähetteen vatsan ultraan (100 e - KELA). " kananmunan" kokoinen möhkylä näkyi ultrassa oikeasti noin mantelin kokoisena rasvapattina. Sain mielenrauhan ja pelastetun kesän n. 120 e satsauksella. Ehkä elämäni parhaita investointeja :)

Vierailija
5/12 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on varmaankin pallea tyrä

se on vaaraton

mene nyt lääkäriin jotta ottavat verinäytteitä ja painelevat mahaasi

tähystys myös on tehtävä

ja uä- tutkimus

tavallien tervkeskuslääkäri tekee kyllä läheteet sulle noihin tutkimuksiin

Vierailija
6/12 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ihan jotain vaaratontakin. Aika lääkäriin vain, reippaasti!

Vierailija
7/12 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko olla kun aina tulee vaan käyettyä kaarituellisia rintaliivejä ja painavat (istuessa) aina samaa kohtaa.

Vierailija:

Tai tuntuu siltä että mahalaukun tuntumassa (tai suolistossa?) alimmat kylkiluut painavat johonkin " möttiin" , välillä tuntuu kipuakin siinä kohtaa. Vatsaa tunnustelemalla en mitään möykkyä tunne, mutta se tuntuu silti tuolla sisällä päin ihan kuin painaisi tosiaan kylkiluihin, välillä siinä kohtaa " muljahtaa" jokin kun vaihdan asentoa tms.

Pelkään hirveästi että siellä on jokin kasvain.

Minulla on myös väsymystä ja pientä pahoinvointia etenkin iltaisin on ollut ehkä 1kk ajan.

Pitäisi mennä lääkäriin, mutta pelottaa :´(

Vierailija
8/12 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patti voi ihan hyvin olla esim. kasaantunutta ruokamassaa. Tiesitkö, että juuri sellaista kasaantuvaa, kovettunutta massaa on varsinkin hitaan suoliston omaavilla lähes kuusi kiloa eri puolilla suolistoa? Mutta mene silti lääkäriin, niin saat ainakin rauhan siltä asialta.

Vierailija
9/12 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvinaista on nuorella (alle 50v) suolistossa tai mahalaukussa pahalaatiset kasvaimet. Rintsikoiden painaminen voi olla kans ja sitten pahaan oloon vaikuttaa paljon sen pahan olon ajatteleminen.

Vierailija
10/12 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöpä niin olisit jo laihtunut ja yleiskuntosi olisi huonontunut...

Vierailija
11/12 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisi jotain " liikaa" tuolla mahassa ja juuri olikohan oikeanpuoleisten kylkiluiden alla. On kuulemma huomannut yhteyden painonvaihteluun eli, kun painaa enemmän niin alkaa tuo tunne kiusata enemmän.

Vierailija
12/12 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äidil todettiin levinnyt munasarja syöpä kesällä ja oireina oli vain hieman turvonnut maha..luultiin ettöä muuten vaan lihonut. =(