En jaksa viihdyttää aina tuota kolmevuotiast
Mies on taas koko viikon jokaisen illan jossain menossa. En jaksa aina viihdyttää tuota lasta kun pienempi nukkuu. Rakastan lapsiani, mutta kun kaiket päivät täällä yksin olen niin alkaa kypsyttämään. Pienempi nukkuu päiväunet.
Kommentit (9)
Eli ole niin kuin samassa tilassa, mutta tee omaa homma
Kait totutettu siiihen, että joku aina viihdyttää
eikä tylsyyttä kannattaa vierastaa! Mitä tylsempi arki on, sen paremmin alkaa lapsi käyttää mielikuvitustaan. Vanhemman ei kannata mennä leikkiin mukaan, korkeintaa laittaa se käyntiin. lapsen tulisi osata leikkiä itsekseen. Eri asia on sitten askartelut, lukemiset sun muut, jossa äitiä/isää tarvitaan.
Nyt uus asenne ap!
lapsen kanssa jos omat vanhemmat ovat tuota mieltä?
Ja väsymyksestä huolimatta teen sen mielellään koska lapset ovat niin vähän aikaa pieniä. Onko ap:lla nuoremman kanssa paljon yö valvomista? Koska vaikka pari kolme kertaa tarvitsee herätä niin ei kai se nyt noin paljon haittaa?
Silloinkin kun se on heräilly " vain pari kolme kertaa" yössä. Tuo edellinen ääliö ei taida tajuta että se on useimmille ihmisille tosi raskasta pitemmän päälle!
Vie lapsi hoitoon tai kerhoon. Miksi jäit kotiäidiksi jos kerta nyppii?
Olen nauttinut kotiäitinä olosta ihan tänne saakka. En todellakaan vietä koneella kovin kauaa, pistäydyn muutamia kertoja päivän aikana sillä mies todellakin paljon poissa kotoa. Pienemmän päiväunien aikaan vanhempi on tolkuttoman huomionkipeä lapsi. Muuten leikkivät aika paljon keskenään ja järjestän myös ohjelmaa, kuten askartelua, leikkiä jne. Jonkin verran valvomista nuoremman kanssa, sillä hänellä on korvatulehduskierre ja odotamme leikkaukseen pääsyä. Pienemmän päiväuniajan leikin myös yleensä isomman kanssa, mutta aina ei jaksa. Etenkin silloin, kun olen näiden kans paljon keskenään ilman miestä. Nautin myös tästä lasten ollessa pieniä, ei tätä aikaa kauaa kestä. Sen tiedän. Välillä vaan ärsyttää, niin kuin varmasti jokaista meistä joskus.
Lukee, piirtää tai katselee videoita niin että äiti saa hengähdystaukoa.