Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto ja roinaa! Miten pääsisin eroon KAIKESTA turhasta romusta? Vinkkejä

Vierailija
27.10.2008 |

jos olisi jollain...

Olen raivannut jo pidemmän aikaa, mutta aina tuntuu jäävän ja jäävän turhaa rompetta josta en jostain syystä pysty luopumaan. Mitä voin tehdä? Hirveästi turhaa vaan jää vaikka kuinka yritän karsia...

Entä miten rauhoittaa ja saada tuleva sisustus yhtenäiseksi? Kun tuntuu että meillä on vaan sekalaista roinaa... Emme pysty uusimaan sisustusta kokonaan nyt.

En halua uudessa asunnossa samanlaisen kaaoksen keskelle kuin nyt! Miten saan kokonaisuudesta mahdollisimman toimivan?

Kiitoksia jos osaat auttaa :)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkeistä! Ja ehtii kyllä avuksi, tässä on vielä pari viikkoa aikaa raivata...

Tässä oli paljon käyttökelpoisia ideoita, varsinkin tuo julma kaksi pinoa ja toinen uudelleen katsomatta pois. Pitää yrittää näitä kyllä. Hölmöä vaan kun siihen tuntuu tarvitsevan niin hirveästi rohkeutta! Mitäköhän oikein luulen, että minulle tapahtuu jos kaipaankin pois heittämääni tavaraa tms.?

Vierailija
2/33 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdit kyllä, se on helppolukuinen, nopeasti luettu kirja. tarvitset sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä oli muutto ja ne huonekalut, koristesineet ja tekstiilit, lelut yms joita en halunnut enää mukaan niin soitin kierrätyskeskukseen ja käskin hakemaan.

Vaatteet vein uff laatikkoon.

Karsin näin: mitkä tavarat aina oli tiellä, kylmänviileästi pois, ne lelut millä ei kukaan melkein koskaan leiki meni myös.

Vaatteissa ne -ehkä pidän tätä joskus vielä- pois vaan.

Nyt aivan ihanaa kun uudessa kodissa on vain ne mitä tarvitaan ja nyt sitten kierrän kirpputoreja, etsin yhteinäisiä koriste-esineitä, kangaskaupasta haen sopivan värisiä kankaita ja päällystän koristetyynyt uudestaan.

Vanhasta sohvasta otin mukaan selkänoja tyynyt ja päällystin lattiatyynyiksi uuteen asuntoon.

Heittäkää rohkeasti kaikki pois mitä ette koskaan käytä!

Vierailija
4/33 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiinko vaatteet ja lelut, joilla ei leikitä, vai minne?

Vierailija
5/33 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo keväällä heitin tosi paljon tavaraa kylmästi pois. Nyt viikko sitten myin myös pois kaikki koriste- ja sisustusesineet joita en uudessa talossani halua. Mieluummin olen sitten vaikka hetken ilman ylimääräisiä esineitä, kuin että pidän niitä joissain laatikoissa, tilaa vain vievät!!!

Niin, kirpparilla menee yleensä tosi hyvin kaupaksi kaikki koriste-esineet!!! En tainnut tuoda yhtäkään takas kotiin.

Kyllä sitä pitää vain kylmästi luopua tavaroita ja ajatella että tarviiko sitä tavaraa oikeasti? Tavara on vain tavaraa kuitenkin. Onko se sen väärttiä että kaapit pursuaa kaikkea? Joku muu voi tarvita sitä enemmän kuin sinä!

Itse ajattelin jatkossa RAUHASSA ostella vähän sitä sun tätä, en haalia kaikenlaista yhteensopimatonta, vaan ostaa jotain vain kun olen varma että se sopii taloomme:).

Vierailija
6/33 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kanssa yksi hamstraaja...

Roskiin en todellakaan halua mitään käyttökelpoista heittää:-(

Kirpparillakaan ei mene kaikki ja toisaalta minun on kauhean vaikea päättää mitkä vien Konttiin tms. ja mitä yritän myydä, meillä kun on rahaakin tosi vähän, joten kaikki myyty olisi tervetullutta. Toisaalta tilaa on myös todella vähän, eli kirpparille myytäväksi säilytettävien tavaroiden varastoiminenkaan ei oikein onnistu.

Olisikohan sitä onnellisempi kun vaan heivaisi ne tavarat kaikki sinne Konttiin? Olisivat kerralla poissa!

Lasten leluja olen muuten vienyt päiväkotiin, samoin pari mattoa ja peittoa (rakentavat majoja).

Tällaisen tavarantaltuttajien ketjun löysin kerran:

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/koti/kodinhoito/keskustelu/t1659069

t. vielä yksi epätoivoinen tavaran kanssa kamppailija

Vierailija
7/33 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten lahjoittaisin SPR:lle esim. Ottavat kai myös vastaan tavaroita? Lelut kyllä mielestäni menevät hyvin kaupaksi kirpputoreilla, kunhan ei niistä pyydä liikaa.

Vierailija
8/33 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatteista olen paattanyt sen, etta jos en vuoteen kayta jotain vaatetta ollenkaan (ellei joku erikoinen, esim. tosi juhlava, tai muu semmoinen jolle tulee kayttoa luonnolissesti harvemminkin), niin sitten en sita tarvitse, ja sen voi vieda vaikka kerayslaatikkoon.

Toinen juttu voisi olla se, etta varaat itsellesi isohkon laatikon, ja annat luvat tayttaa sen 'tunne-esineilla'/muistoilla. Mutta vain sen laatikon+. Ei siis tunnu silta ettei mitaan 'turhaa' siais sailyttaa, mutta sille olisi kuitenkin joku raja. Mulla tama toimi jo teinina, kun mulla oli just semominen 'luistojenlaatikko'. Kuulostaa ehka hullulta, mutta voit kokeilla.

Vierailija
9/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

roinat pois ja saat siitä vielä pari sataa... Siinä on se hyvä puoli,e ttä pääsee helpolla eroon eikä voi itkeä perään.. JA se huono puoli, että joukossa saattaa mennä jotain arvokastakin minkä hintaa ei itse tiedä.........

Vierailija
10/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein niin, että soitin Pelastusarmeijalle, ja tulivat hakemaan ylimääräiset huonekalut ja muuta pienempää kamaa. Sillä hetkellä kirpaisi, mutta sen jälkeen en ole kaivannut tavaroita lainkaan.

Keväällä muutimme isompaan asuntoon, ja laitoin sisustusta uudeksi tekstiileillä. Sohvaan irtopäällinen, sävyyn sopivia tyynyjä ja uusi torkkupeitto. Keittiöön uudet verhot ja sävyyn sopivat tabletit. Ei maksanut paljoa ja on edes himpun verran yhtenäisempää.

Vierailija
11/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita paikkoja kuin pelastusarmeija (vaikka jotakin ei-kristillistä??) johon vanhaa kamaa voisi lahjoittaa? Minkälaista tavaraa kehtaa antaa?

t. ei ap

Vierailija
12/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi se on niin ahdistavaa luopua kamoista vaikka en oikeasti edes halua säilyttää niitä! Mikä lie psykologinen jumitus...

Tekstiilit olen ajatellut yrittää tsekata yhteen, ja ettei olisi kauhesti eri puulajeja samassa tilassa. Ja karsia sitä roinaa kun vaan uskallan!

ap

Vierailija
13/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi-venäjäyhdistys tms. varmaan toimittaa tavaraa venäjän lastenkoteihin, siellä viedään tavaraa myös vankiloihin (vaatetta). Pelastusarmeija ottaa ihan kaikkea myytäväksi kelpaavaa. Rikkinäinen ja likainen ei taida kelvata kenellekään. Helsingissä eläinsuojelyyhdistyksellä on oma kirppis, jonne voi lahjoittaa tavaraa. Olisiko vaikka työttmien yhdistyksillä tms, vstaavaa?

Vierailija
14/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Helsingissä ainakin Munkkivuoren ostarilla) on sellainen iso kierrätyslaatikko kierrätyspisteessä jonne voi viedä sekä vaatteita että särkymätöntä kodin tavaraa. Olen itse rahdannut sinne vaikka mitä. On Fidan muistaakseni, heillä on myös noutopalvelu isompia tavaroita varten.

Valiettavasti tuohon henkiseen puoleen en osaa auttaa, se on haasteellista minullekin. Kumpa joku selittäisikin tyhjentävästi miksi siinä tavarassa pitää roikkua ja miten tästä eroon!

Vierailija
15/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se jo ostettaessa ollut turhaa. Tämä siis siltä varalta, että ei heti rynny kauppoihin ostamaan taas uudet turhat kamat kun edellisitä on päästy.

Vierailija
16/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olisi saanut raivattua kaiken turhan (tai ainakin melkein) tai ei olisi koskaan hamstrannutkaan liikoja? Miten teette sen?

Vierailija
17/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syinä:

-otin vastaan kaiken mitä sain, enkä hävittänyt mitään koskaan

-tyhjensin lapsuudenkotini ja aluksi jouduin ottamaan ne kaikki tavarat meille

-tuli osteltua turhaan myös, nykyään en oikeastaan osta kuin tarpeeseen (suurimmaksi osaksi ainakaan!)

Tämmöistä... Luulen, että tässä on kyse jostain isommasta kuviosta, että tavaroilla on joku psykologinen merkitys mulle...

Ap

Vierailija
18/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso netistä onko sellaista teilläpäin. Puhtaita ja täysin ehjiä vaatteita, käyttötavaraa, leluja, huonekaluja. Isommat hakevat kotoa.

Vierailija
19/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vain aina kun tekee mieli ostaa jotakin miettiä ja pohditaan vielä miehenkin kanssa, tarvitaanko tätä nyt ollenkaan. Aika vähiin on turha kama ja ostelu saatu. Joskus ostamme myös käytettyä, vaikka taloudellisesti ei olisi pakko. Tämä erityisesti sellaisesta, jonka käyttötarve tulee olemaan pieni/lyhyt.

Vierailija
20/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että tavara tuo sitä turvaa ja "puskuria", mitä ei ehkä muuten koe elämässään rittävästi. Uskoisin, että monilla on myös hyvä mielikuvitus - tavaralle keksitään mahdollisia käyttökohteita - tulevaisuudessa ja niistä voi joskus tuunata jotain tarpeellista...Ehkä jotkut ovat nuukiakin, ei raaski luopua jostain, mihin on joskus sijoittanut rahaa. Pelkokin on hyvä syys haalia tavaraa- luopuminen voi pelottaa, koska mitä jos sitten myöhemmin tavaraa tarvitsisikin ja sitten harmittaa siitä luopuminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi