Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi vaihtaa sukunimensä? Onnistunko salaamaan vaihdon sukulaisiltani?

Vierailija
04.10.2007 |

Jos lähettävät kortteja vanhalla nimellä niin tulevat perille kuitenkin. Miten tämä käytännössä onnistuu? Voinko ottaa ihan minkä ei suojatun nimen vain? Voinko keksiä itse jonkun sukunimen

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten keksiä jonkin aivan uuden, jota ei ole kenelläkään. Mitään käytössäolevaa ei saa ottaa, ellei voi todistaa, että sitä on ollut omilla esi-isillä.

Vierailija
2/6 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tai sitten keksiä jonkin aivan uuden, jota ei ole kenelläkään. Mitään käytössäolevaa ei saa ottaa, ellei voi todistaa, että sitä on ollut omilla esi-isillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kuitenkin suurenluokan rikoksen aikoinani ja kaikki tuntevat nimestä, se on todella ärsyttävää. Jos vaihdan sukunimen vain tuon jutun takia, sukulaiset aivan varmasti pahastuvat koska nimi on harvinainen ja olisi sitten enää 4 ihmisellä. Itse taas haluaisin ettei kukaan tunnistaisi nimestä, naamasta ei kukaan onneksi tunnista

Vierailija
4/6 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sukunimeksi itsellesi voit vaihtaa vain nimen jollaista ei kenelläkään suomessa ELÄVÄLLÄ ole (katso väestörekisterikeskuksen sivuilta nimipalvelu), tai puolisosi sukunimen tai nimen joka esiintyy jollakulla sukulaisellasi kolmen polven sisällä. Eli äidinäidinäidin tyttönimi kelpaa sukunimeksi vielä, mutta ei sitä pitemmälle esi-isiin.

Sukulaisille ei tule asiasta mitään tiedotusta, eivätkä saa asiasta koskaan tietää elleivät mene kysymään esim. verotietojasi tai muuhun virastoon josta selviäisi ettei sinun nimelläsi löydy mitään. Pidä myös uudella nimellä olevat pankkikortit jne. piilossa sukulaisten katseilta.

Posti tulee perille vanhalla sukunimelläkin.

nimeään vaihtanut

Vierailija
5/6 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos selittäisit asian sukulaisillesi? Jossain välissähän asia kuitenkin paljastuu, jos nimesi vaihdat.

Vierailija
6/6 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinhan ottaa sen takaisin sitten joskus? Sitten kun kukaan ei enää muista eikä tunnista minua? Onnistuuko takaisinotto? Lapset ovat kuitenkin tällä sukunimellä. Nyt vain pitäisi sitten keksiä jokin oikein naseva nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä