Miks Kirkkonummi huono paikka asua?
Kommentit (33)
Ajallisesti 30-40min ja euroissa taksilla 65¿ suunnilleen. Mun mies ei koe sitä ongelmana, reissaa välin n 2-3 x kuukaudessa, itse harvemmin. Yleensä vielä lähtö- ja tuloajat ruuhkien ulkopuolella.
Pakko myöntää että esim Topparoikan alue on mulle ihan tuntematon, ennen asuttiin hyvällä okt-alueella Ravalsissa ja nyt Brossa; niissä näitä ongelmia ei todellakaan ole. Eikä ole iltaisinkaan osunut kohdille kun olen bussilla tai junalla tullut esim Hesasta. Ehkä bussiaseman kuppilan kohdalla jotain??
Kuntosaleista tms - itse en niitä käytä mutta toisinpäin jos vertaa niin esim Hesassa ei lähdetä noin vain lenkkipolulle, hiihtämään tai laskettelemaan kuten Kirkkonummella. Tai järvelle uimaan. Tarvitaanko aina saleja?? Uimahallissa on muuten altaita joissa on erilämpöistä vettä (joku valitti kylmästä vedestä). Hallilta löytyy kyllä urheilupalveluitakin kiinnostuneille - esim aktiivisia seuroja on joka lajista kiinnostuneille.
Ehkä mä olen vähän juntti kun en koe jääväni mitään palvelua paitsi - en edes haluaisi että kaikki löytyy 1km säteellä kotoa (kuten nyt tärkeimmät löytyy). Esim teatteriin tai museoon menen mielelläni vähän kauemmas, iltaravintoloissa en edes käy kuin työtilaisuuksissa.
10
kyllä mun lapsille kelpaa esim Prismasta ostetut t-paidat, pikkupöksyt ja college-asut. Ja ostan esim itselleni arkifarkut tai sukkahousuja tms. Miksi en?? Vain " köyhien" tarttee brassailla merkkivaatteilla....
Turvallista, paljon kavereita lapsille, aktiivista toimintaa alueen asukkaille (kesäjuhla, olympix games, viinikilta, joulumarkkinat, omppukerho lapsille yms.), kuntosali, kolme päiväkotia sekä kauppa, kirjasto ja posti alle kilometrin päässä. Ja länsiväylän ruuhkat on paljon pienemmät kuin Helsingistä moneen muuhun suuntaan.
Pääseekö sieltä isommat kävellen kouluun, vai pitääkö aina olla ajamassa?
Lasten kanssa käydään kerhoissa ja kirjastossa matkaa noin 2 km. Neuvolaan saa aina ajan ja jopa kunnalliseen hammaslääkäriin! ostoksilla käydään isossa omenassa (10km) tai sellossa (20 km).
Onko mukavaa porukkaa? Päiväkodit ja koulut kuulemma löytyy... Olikos sieltä 10 km Prismalle?
Jos Sundsbergin päiväkoteihin ei mahdu, on kilometrin päässä Masalassa useampikin päiväkoti. Lähin koulu on nyt Masalassa kilometrin kävelymatkan päässä, mutta parin vuoden päästä avataan Sundsbergiin oma koulu.
ja Prismasta saa farkutkin ja neuvolakin on, mutta onko kukaan city-ihminen sopeutunut hyvin Kirkkonummelle. Oma sopeutuminen arveluttaa, mies haluaisi muuttaa sinne ...
On mielestäni parempi monissa muissa lähiseudun kunnissa. Ehkä tuo Espoon " läheisyys" vaikuttaa. Ja kun tämä yhdistetään perustavaa laatua olevaan ongelmaan, nimittäin noihin ruuhkiin/huonoon ja kapeaan tiehen, niin se jo yksistään ajaisi katsomaan muita vaihtoehtoja. Jos muuttaa pidemmälle, on mielestäni oleellista asua jonkin ns. pääväylän varrella (Lahden/Hlinnan/Porvoon motari).
Sen kyllä uskon, että alueelta sinänsä löytyy kaikki mitä lapsiperhe tarvitseekin ja jos kokee tarvitsevansa " muotikauppoja" niin paljon että tuo etäisyys on ongelma, niin silloin kannattaa asua Pitkänsillan tällä puolen....
Säästää ulkomaanmatkoissa, kun asuu valmiiksi joissain Espanjan huoneistohotellin näköisissä kopeissa. Aivan yhtä tiiviistikin.
vaate- ja kenkäkauppoja kaipailen.
ja vaikka ei olisi liikennettä juuri lainkaan, niin aina joku törppö ajaa edellä neljää kymppiä.
Rupes oikein naurattamaan, kun joku kehui, että siellä on Prisma. Joo, jos vaatimustaso on noin alhainen, niin ihan hyvähän siellä onkin asua;)