Minä en tajua miksi mies maksaa kaiken...
Nainen oli hetken kotiäitinä-yksi lapsi-ei tehnyt kuitenkaan kotitöitä käytännössä koskaan vaan puistoili, kyläili ym. lapsen kanssa. Mies rakensi heille talon, hoitaa myös talon yksin, nainen ei juuri edes siivoa, lapsen kyllä hoitaa. Nyt nainen käy töissä mut ei maksa edelleenkään mistään mitään, koskaan.
Mä taidan olla vaan kade :D kun näitä mietin mut ihmettelen vaan miksi ja millainen mies rahoittaa kaiken vaikka joutuu kuitenkin lopulta lähes kaiken tekemäänkin. Tossun alla?
Kommentit (13)
Meillä mies maksaa asuntolainan ja minä suurimman osan laskuista. Kauppalaskut menee miten sattuu. Minä olen hoitovapaalla, joten luonnollisesti mies joutuu maksamaan vähän enemmän, mutta aika tasapuolisesti olen yrittänyt myös taloudellisesti olla mukana perheemme pyörittämisessä.
Jospa et kuitenkaan tiedä kaikkia yksityiskohtia heidän raha-asioistaan?
Lapselle ostaa joskus vaatteita (nekin yleensä lapsilisistä) ja itselleen shoppailee ja maksaa kuulemma puhelinlaskunsa!! Ja jotain lehtiä ostaa.
Ei kun mä vaan ihmettelen. Ja 6: TIEDÄN!
ap
Jos nainen esim tienää huomattavasti vähemmän. Ehkä hän laittaa palkan vaikka lapsen ja omiin vaatteisiin yms. Tuskin se naisen palkka kuitenkaan menee vain sijoituksiin tai säästöön.
omiin kuluihin kuten bensaan, vaatteisiin, kampaajalle, kuntosali korttiin yms.
joka kuukausi jää ainakin 500 euroa säästöön
Oikeesti, jos on rahaa ja perheellä ihan sama kuka ne laskut maksaa, niin mitä sitten? Eikai kukaan oikeesti ajattele, että se, kenen nimi on laskun maksajana kertois siitä onko tasa-arvoa vai ei??? Nainen voi säästää rahansa vaikka perheen yhteisiä unelmia varten. Jos miehellä on hyvä palkka ja hoitelee mielellään tällaisia juttuja, mitä ihmettä siinä on?
Ja aika ihmettä on kyllä olla noin kiinnostunut toisten tiliotetiedoista.
Kaikki on sit kuitenkin miehen nimissä ja esim. kotona nainen palelee mutta mies ei suostu nostamaan lämpöä, talohan on hänen :) Että kai niitä ongelmiakin sitten tulee.
:
joka kuukausi jää ainakin 500 euroa säästöön
Tottakai jokaisella ihmisellä täytyy olla hieman säästöjä vai luuletko ettei mieheillä ole? Mulla on ainakin säästötili johon laitan joka kuukausi tietyn summan pahan päivän varalle. Meillä siis mies maksaa mutta ei tosiaakaan laita lämmitystä alas yms. Meillä rahat on yhteisiä mut mun palkka on mun käytössä eikä mene siis laskuihin. Ihan normaalia on. Se et mies maksaa enemmän ei tarkoita et mies kyykyttää naista!!! Ihan idioottimaista.
Voihan olla et talo on laitettu kummankin nimiin? Vai luuletko et se menee automaattisesti niin et mies kun maksaa talon niin se on miehen nimissä? ei ainakaan meillä ole niin
Ei se mies silti ihan tyhmä ole jos jotain sattuu, kun kaiken on hankkinut, tehnyt ja maksanut. Eri jos oiskin molempien nimissä.
KYLLÄ MINÄ TIEDÄN
siinä tapauksessahan sun ei kannata kadehtia, se sun ystäväsihän on ihan tyhmä. Varmaankin sun ystävälläsi on sit vain se vaihtoehto et säästää palkkansa kaiken varalle. Taitaa olla se mies sun veljesi tai joku muu läheinen? jos tämä pari on naimisissa niin saisi tämä ystävä kuitenkin jotain vaikka talo/tavarat ovatkin miehen nimissä.
Saanhan pohtia, saanhan :D Oon niin tottunu suurinpiirtein tasa-arvoon jossa kaikki on yhteistä, ja molemmat maksaa about puoliksi tai tulojen mukaan suhteutettuna.
Olen vain ihmetellyt miksi joku haluaa kaiken maksaa.