Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisikö miehesi sinut

Vierailija
03.10.2007 |

viettämään lasten kanssa joulua 200 kilometrin päähän mummolaan? Mies jäisi yksin joulunpyhiksi kotiin, koska hänellä olisi töitä 7-9 tuntia/päivä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä lähtisi, haluan olla joulut kotona.

Vierailija
2/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin usko että olisi valmis lähtemään, vaan haluaisin viettää senkin ajan koko perheen kesken, mikä tuossa tilanteessa on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän ei saa juhlia rauhassa niin sitten ei muutkaan juhli!

ei vaan.. siis miten " päästäisikö" ? kun menisin vaan.

Vierailija
4/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napanuora on ihan hyvä katkaista ajoissa.

Vierailija
5/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. Miksi mun mieheltä pitäisi lupa kysyä? Mieshän kuitenkin töissä. Olisi todella itsekästä mieheltä vaatia ja pilata lasten ja sinun joulu. Mitäs menee jouluna töihin. Jos perhe oikeasti todella tärkeä niin olisi kyllä muuttanut työvuoronsa. Lapset nyt pieniä. Ehtii myöhemmin kyllä tienata joulukorotuksilla. Kärsiköön kurja. Eroa ja vaadi kovat elarit

Vierailija
6/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jos tilanne tosiaan olisi se, ettemme perheenä haluaisi joulua olla yhdessä taitaisi olla avioeron paikka.

Vierailija
7/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan perhe eikä sitä voi mikään muuttaa...

Vierailija
8/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuorojoulut eri isovanhempien kanssa. Tuossa tapauksessa ne isovanhemmat tulisivat meille käymään, joiden vuoro on. Miestäni en jättäisi missään nimessä yksin, eikä hän haluaisi olla ilman perhettään.

Vierailija
9/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tulisi kyllä mieleenkään lähteä kuten ei tule miehellekään silloin kun minä olen töissä.

Samaa ihmettelen kuin joku muukin täällä: mikä perhe se on joka ei vietä joulua yhdessä?

Olemme viettäneet miehen kanssa 10 yhteistä joulua joista kahdeksana meillä on ollut lapsi tai lapsia. Noista kahdeksasta joulusta ainoastaan yksi on ollut sellainen että kummallakaan meistä ei ole ollut töitä.

Minusta on todella merkillinen ajatus että jos toisella on töitä niin toinen lähtee lasten kanssa muualle! Kyllä joulu yritetään rakentaa niistä eväistä mitä on ja tehdä siitä niin perhejuhla kuin voidaan. On meillä lahjat jaettu monena jouluna muulloin kuin aattoiltana ja jouluruoatkin on syöty milloin mitenkin mutta siitä huolimatta olemme pystyneet luomaan omat jouluperinteemme töiden lomaan. Me lähtisimme jouluksi muualle vain silloin jos koko perheellä olisi vapaata.

Vierailija
10/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en todellakaan haluaisi mennä!

Vierailija
11/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman perheen kesken viettäisimme joulua " uudestaan" kun mihellä on vapaapäivä ja nauttisimme yhdessäolosta, herkuista ja lahjoista.

Vierailija
12/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks mun mies ei ole mustis tai omistavainen koska en voisi elää sellasen tyypin kanssa.

Vierailija
13/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ' päästäisi' .

Vierailija
14/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluhan on perhejuhla, eikä mikään äiti-halua-taas-olla-lapsi-juhla.

Vierailija
15/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta en ole yllättynyt.

Vierailija
16/22 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset isovanhemmat ovat alkoholisteja enkä halua sellaista joulua lapsilleni.

Toiset isovanhemmat taas haluavat viettää joulun rauhassa keskenään, näin ovat itse ilmoittaneet eli tehneet harvinaisen selväksi että olisimme ei-toivottuja vieraita jouluna eivätkä halua tulla meillekään.

Myöskään sisaruksemme eivät ole halunneet tulla meille viettämään joulua vaikka olemme kutsuneet.

Meillä vietetään siis joulua " perheen kesken" ihan olosuhteiden pakosta vaikka itse tykkäisin enemmän sellaisesta suuremman kokoonpanon joulunvietosta mutta ei ihmisiä voi pakottaa...

Vierailija
17/22 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa siis voisin lähteä, mutta käytännössä en välttämättä raaskisi lähteä.

Toisaalta meillä ei ole kovin suurta painoarvoa juuri joululle, joten mieskin voisi vain olla iloinen omasta ajastaan.

Vierailija
18/22 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten " päästäisi" ? Ei meiän suhteessa ainakaan kukaan päästä tai kiellä toista mihinkään menemästä - jos sovitaan et joulu vietetään nyt noin, niin sit se vietetään. Varmaan aika tapauskohtainen juttu. EIhän miehestä siellä töissä oo mitään iloa perheelle, niin miks lasten tarttis joulu sit kotona olla, jos toisaalla jotain järjestetään?

Vierailija
19/22 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mies on töissä vain 7-9 tuntia päivässä niin jäähän siinä perheelle aikaa vaikka kuinka. Minusta olisi törkeää lähteä jonnekin jouluna vaikka mies " päästäisikin" . Miksei joulua voi viettää kotona?

Vierailija
20/22 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

illat vietettäisiin perheen kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi