Ei ole totta, yksi korkeakoulutettu tuttu aikoo perustaa siivousyrityksen
ja ryhtyä itse siivoamaan muiden koteja. Tähänhän tarvittiinkin vuosia yliopistossa...
Kommentit (10)
Ehkä siitä firmasta saa enemmän rahaa kuin koskaan hänen koulutuksellaan (esim. suurinosa sosiaalialan palkoista on pieniä).
meillä päin kotisiivoojan tuntipalkka (siis se yrittäjälle itselleen käteen jäävä osuus) on 30-40 euroa. kotisiivousfirman perustamiskulut käytännössä olemattomat, kumihanskat saa alta 2 euron. mäkin harkitsen vakavasti kotisiivousyrityksen perustamista, tekisin 6 tunnin päivää hyvällä liksalla ja lapsilla olisi lyhempi hoitopäivä..
Olen lopen kyllästynyt ikuisiin pätkätöihin (" projekteihin" ), inhottaviin pomoihin, palkattomiin ylitöihin jne. Ja mistäs tiedät, millainen menestys tuttusi yrityksestä tulee. Ties vaikka ei tarvitsisi kauan itse siivoilla.
ja rakastan siivoamista! Usein mietin, että haluaisin siivoajaksi. Varsinkin esim. Lintsille, koska siellä on niin iloinen ilmapiiri ja ihanaa katsella ihmisten hauskanpitoa. Ja samalla saisi siivota ja saisi palkkaa!
Kukaan ei ymmärrä näitä mielihalujani siivoamiseen, koska olen todella älykäs ja minulla on korkea koulutus. Mutta minä pidän siivoamisesta todella paljon.
Mä olen harkinnut myöskin siivous/kotipalveluyrityksen perustamista. Lähinnä kiehtoisi yrittäjän vapaus ja yrityksen kasvattaminen. Minulla on myös korkeakoulututkinto. Minun mielestäni on erittäin hyvä, että ihmiset haluavat ryhtyä yrittäjiksi.
Saisi kerrankin fiksun siivoojan, eikä mitään kouluttamatonta röökaajaa, joka tekee työnsä hutaisten ja tulee miten sattuu.
Pitäisiköhän tehdä ehdotus, että siivoojat kouluihin opeiksi ja opettajat siivoamaan. Asiakkaat saisivat mitä ansaitsevat maksamillaan palkkioilla.
olin erään järjestön johtotehtävissä, taloudellisesti suuressa vastuussa projekteista, ihmisten työpaikoista ym. Tein töitä yötäpäivää .
Kunnes loppuunpalamisen merkit varoittivat ja läheiset pakottivat sairaslomalla. Tehdessäni sairaslomalla kuitenkin töitä tajusin ettei näin voi jatkua. Otin virkavapaata vuoden, muutin pois ja aloin tehdä siivoustyötä. Ah, miten terapeuttista ja yksinkertaista, palkitsevaa työtä! Kyllä siinä vuoden aikana moni asia loksahti mielessäni paikoilleen moppia liikutellessa.
Irtisanouduin omaa koulutustani vastaavasta työstäni ja nyt aion jatkaa siivoustyössä ! Mulle riitti työelämän oravanpyörä. Työt jäävät työpaikalle kun oven painan kiinni kotiinlähtiessäni.
Monet kummastelevat mutta tärkeintä että itse on löytänyt tyytyväisyyden.
Josko ajateltaisiin, että hän ryhtyi yksityisyrittäjäksi! Pian hänellä on siinä pari palkallista ja hän voi vain kerätä tuottoa ja hoitaa byrokratian, Siivousala on kasvava, ihmiset kun eivät enää viitsi itse siivota....
Yliopistotutkinto ei nimittäin nykyään takaa minkääntasoista työpaikkaa, eikä myöskään hyvää palkkaa.