Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylävatsakipu - katarri, sappikivet, mitä ihmettä? Muita?

27.10.2008 |

Jo kolmatta vuorokautta ylävatsani on ollut todella kipeä. Tämä ei ole närästystä (sitäkin piisaa nimittäin), vaan tasaista kipua pallean alueella. ihan kuin joku painaisi nyrkillä koko ajan tuohon rintojen alle, keskelle. panadol ei auta enkä ole huomannut ruoalla olevan asiaan vaikutusta (kuten närästyksen kanssa on aina). Kävin työterkkarilla mutta hän vain totesi, että johtunee raskaudesta. heh heh.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi rv20 jälkeen oireilla vatsa juuri tuosta rintalastan alta. Tuo kipu oli tosi inhottava eikä se tuntunut varsinaisesti närästykseltäkään. Rintalastan alle pisti ja puristi inhottavasti. Terveydenhoitaja epäili,että kysymys olisi ärsyyntyneestä vatsanportista ja kysyin myös lääkäriltä neuvoa ja hän suositteli Gaviscon nimistä närästys/vatsalääkettä,jota voi ottaa raskauden aikana. Sitä löytyy liuoksena sekä tabletteina. Lääke tekee sinne ruokatorven alueelle sellaisen suojaavan kalvon ja näin estää aluetta ärsyyntymästä. Ja tämä lääke kyllä vei minulta tuon kivun pois muutamassa päivässä ja vatsa rauhoittui muutenkin, nykyään otan sitä vain tarvittaessa. Monesti joutuu ottamaan Gavisconen esim.nukkumaan mennessä kun asettuu vaakatasoon.

Kokeile ihmeessä tuota Gavisconea,minulle se oli ainakin kuin taivaan lahja tuohon KAMALAAN kipuun.

Selma rv 39

2/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo muuten? Tuli mieleen, että ylävatsakipu on yksi raskausmyrkytyksen oire. Onko paineita mitattu, pissaa tutkittu tai turvotusta? Kun se kerran on todella kipeä, kannattaisi se ehdottomasti tutkia vähän tarkemmin. Liian helposti moni asia laitetaan vaan yleisesti raskauden piikkiin sen kummemmin taustoja tutkimatta. Kysäisepä vaikka neuvolasta mielipidettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylävatsakipua ollut jo tovin. Pahimmillaan oli silloin, kun poika oli kääntynyt perätilaan ja pää oli suoraan tuossa ylävatsan keskikohdassa. Silloin oli pistävää, jomotus, kosketusarkuus kipua ym. Joka hieman helpottua kun hieroi tuosta ylävatsalta. Kipu muuttui pojan kääntymisen jälkeen. Nyt se on enemmänki kosketusarka, välillä pientä kipua, mutta selvästi pienempää kuin aikaisemmin. Luulen, että on jotain liitoskipuja tai venymistä.

Vierailija
4/4 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on mitattu vastikään pissan arvot ja hemot ja verenpaineet ja kaikki arvot on kunnossa. Ei siis liene raskausmyrkytys.

Lääkäri pelotteli että voi olla tosiaan sappikivet tai katarri (vatsahaavan esiaste) tai jopa että mahalaukku on puristunut pallean alle! Sellainen tapaus on kuulemma todella vaikea eikä leikkauskaan läheskään aina onnistu... Kivaa säikyttelyä.

Olo on kyllä todella surkea. Sain lääkäriltä kolme päivää sairaslomaa ja mahahaavalääkkeet. Ei ainakaan vielä helpota -olen ottanut kaksi lääkettä. Sitä siis otetaan kerran päivässä.

Tuntuu tyhmältä olla sairaslomalla kun lepo ei todellakaan auta tähän vaivaan yhtään. Kipu on ihan sama, olinpa makuulla tai liikkeellä. Erityisesti hävettää ja harmittaa, että joudun olemaan poissa töistä - mä kun aloitin uuden duunin juuri elokuussa ja nyt jään vähän yli kuukauden päästä äippälomalle. Ehdin olla töissä juuri ja juuri koeajan... Onneksi olen turvassa - eihän Suomessa raskauden takia voida irtisanoa.

Sattuu...