Lue keskustelun säännöt.
Hillitön päänsärky!
02.10.2007 |
Taitaa olla jo viidettä päivää pää tosi kipeä. Aamuisin se ei vaivaa, mutta iltapäivällä alkaa ja iltaa kohti pahenee. Mikä kumma sen aiheuttaa? Stressikö?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ittelläni migreeni saatto kestää päiviä.. Ennen särkyä oli näkökentässä häiriöö, semmosta raitaa tai pilkkusadetta.
Onko särky yhessä paikassa? Mulla migreeni tuntui vasemmassa silmässä. Joku lääkäri kehu aikanaan mulle että sillon jos vasemmalla puolen särkee niin oikeella puolen voi olla vikaa; hermoo kiristää vaikka joku polyyppi tai räkää jossain tukkeena?
Olisko sulla niskat jumissa? Lisää liikuntaa. Jos päinvastoin urheilet niin mieti onko niskat liian kovalla ja lisää raudan sijasta liikettä ja heilumista.
Oma huomio on että paskat elintavat saa niskakipuja/päänsärkyä. Juo vettä ja hanki lämmitettävä kaurapussi jonka laitat niskoille.
Migreeniin kannattaa varautua etukäteen, mitä nopeemin saat lääkkeet ja otat ne sitä paremmin tilanne helpottuu! Koita nukkua pidempään, ulkoile, rauhota tila jossa olet kotona.
Kiireeseen auttaa kun mietit mitä sulla on tekemistä: mitä teet tänään, huomenna, mitä teet tän viikon aikana, tässä kuussa.
Koita päästä välillä siitä mistä aita on matalin! Nauti olosta. Jos olet niinkuin minä; sun kannattaa vaan hoitaa asiat eikä murehtia niitä. Stressi helpottaa.
Mutta kannattaa mennä lääkäriin jos lääkkeet ei toimi ja vaan sattuu.