~Haahujen lokakuun alku~
Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~
Adette Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
bambiino 25 v. mies 27 v. Meillä on tyttö 04/05, ja keskenmeno 12/06 (rv 11+5).
Elisabeth72 Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
Essi78 Vauvalle annettiin lupa tulla 12/2006, plussa 01/2007, km 02/2007 Vauvakuume jatkuu edelleen!
fiiu77 Olemme siis mieheni kanssa molemmat kolmikymppisiä ja ensimmäistä lasta yritetään. Km tuli rv 11+3 noin kuukausi sitten.
hobe69 Olen 38v, mies 34v. Meillä on poika vm.-06, asumme Etelä-Pohjanmaalla. Tuulimuna 11/04 km. 05/07
-Idaliini- Kaksi km takana ensimmäinen 12/05 (rv 5) ja toinen 2/06 (rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys) Minä kohta 20 v ja mies pari vuotta vanhempi ja oulun seudulla asustellaan. Vauva ois todella tervetullut.
Jellonamami Ikää 40. Neljä km välillä tammikuu - marraskuu 2006 (viikoilla 2 - 8). Onneksi lohtunani on 2,5 vuotias pieni prinsessamme. Häntä ennen ei yhtään km, joten tämä on ihan uusi tilanne.
Jokejoke Olen 31-v., koettiin alkuraskauden km ensimmäisessä raskaudessamme. Kierukan poiston jälkeen tulin onnellisesti melkein heti raskaaksi, kunnes raskausviikolla 11 menin päivystykseen niukan vuodon takia ja ultrassa näkyi 8 viikon ikäinen sikiö ilman sykettä. Keskeytynyt km hoidettiin kaavinnalla.
kangasmaitikka Minä ja mieheni 38 vuotiaita, lapset 3- ja 5-vuotiaat. Keskenmenoja 2 kpl 2001 ja yksi 08/07. Hoito keskenmenosta edelleen kesken.
_kenguru_ Minä 20 ja mies 19 vuotta. Yritystä takana 9/06 lähtien, ensimmäisen kerran testi näytti plussaa 9/07 ja samassa keskenmeno. Tulevien kuukausien toiveet korkealla! :)
Leijonanhymy Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.
Liliane Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
maipi Olen kolmekymppinen kahden lapsen (tyttö-99, poika-01) äiti Etelä-Suomesta. Km viime kesäkuussa rv8+, yritystä raskautumiseksi on riittänyt, muttei ole vain napannut...
Mariia83 Keskeytynyt km 03/2007 rv 6+4
marza79 Ikää on kertynyt 28 v ja täällä Itä-Suomen läänissä asustellaan miehen kans. Meillä on 9 kk ikäinen poika ja toista tässä nyt sitten yritetään puuhastella. Heti ekalla yk:lla tärppäs ja nyt tuli viime viikolla eka km rv 4+6.
Menier Esikoinen toiveissa, takana kaksi keskenmenoa (rv 6+, 19+)ja yksi tuulimunaraskaus(rv7+). Pohjoisessa Suomessa asutaan. Ikää meillä 24 ja 25.
miukkeli75 Olen 31-vuotias ja ensimmäistä lasta odottamassa yhdessä miehensä kanssa. Koin keskenmenon 12/2006.
Moila Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
Norkki2 Minä olen 27v. ja mies 29v. Yritystä takana 1/06 ja 11/06 ollaan aloitettu lapsettomuushoidot, hoidoissa yksityisellä puolella. Minulla todettu pco. Eka plussa 2/07 ja km rv 5+6.
Pirpsu Olen 22v, mies 24v. Km.03/07, ensimmäistä kuumeillaan.
puhbear oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
Rilla-ma-rilla Minulla oli keskenmeno heinäkuun lopulla rv 18+ meillä on tyttö 6 vuotta ja poika 4 vuotta. Ja me vanhemmat olemme noin 30 vuotiaita. Viimeisin raskautuminen kesti reilusti kaksi vuotta ja senkin takia jo rankka juttu meille
Rouvavauva 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.
toivoilmari Olemme molemmat 38 ja yritämme neljättä. Minulla on 17,14 ja meillä 3v lapset. Sain km 04 vkolla 11 ja 05 viikolla 15 (Np ultrassa kaikki oli hyvin).
Twiggy77 Minä olen ihan kohta kolmekymmentä ja mies ihan kohta 32 (ollaan synnytty samassa kuussa). Kovasti ollaan kohta kaksi vuotta yritetty saada esikoistamme alulle. Tammikuussa tulin vihdoin vuoden yrittämisen jälkeen raskaaksi, mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka havaittiin raskausviikolla 9. Mulle tehtiin lääkkeellinen kohduntyhjennys, jonka jälkeen jouduin toimenpiteen onnistumisesta huolimatta odottamaan kolme kuukautta ensimmäisiä kuukautisia.
Vacsuli75 Olen 32v ja mieheni 29v. Koimme juuri kesken menon ja uutta yritellään heti kuin on lupa. Ennestään meillä ei ole lapsia ja " meidän poika" oli 10 kuukautis keirron yrittämisen tulos, mutta valitettavasti asia valkeni mielle 3 päivää sitten. Haikein mielin vielä täällä mutta tulevaisuuteen katsoen.
Viiputin Olen 32v 1,5 vuotiaan ihanan tytön äiti. Mies on 33v ja asumme Länsi-Suomessa. Alkuraskauden km 3/07.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~
ex-haahut eli jo plussanneet!!
Ultsi75 plussa 7.1.2007, la 13.9.2007
levinia plussa 9.1.2007, la 16.9.2007
Tuutupii plussa 12.1.2007, la 23.9.2007
lumipyry70 plussa 22.1.2007, la 27.9.2007
fairytales77 plussa 8.2.2007, la 18.10.2007
Tari plussa 19.2.2007, la ?
72oinas plussa 26.2.2007, la 4.11.2007
Pakkastaivas plussa 7.3.2007, la 15./16.11. 2007
Isotikru plussa 16.3.2007, la 22.11.07
Siru-Sofia plussa 3.5.2007
Jonttu plussa 28.5.2007, 5.2.2008
Villiina plussa ? la ?
Puddinghinu plussa 26.7.2007, la?
Trappa plussa ?, la ?
Passionate plussa 20.8.2007, la 27.4.2008
Kommentit (38)
Tänään tuli vastaukset vauvan kromosomeista ja eihän niistä mitään löytynyt, terveen pojan kromosomit olivat olleet. Istukasta ei saatu viljelmää onnistumaan, pahasti infekstioitunut oli ollut, että siinä se keskenmenon syy on varmasti ollut kuten olen itselleni tolkuttanut. Mutta eihän tällä ole mitään tekemistä järjen kanssa.
Ekat menkat vetelevät nyt juuri viimeisiään ja virallisesti yritys voidaan siis julistaa alkaneeksi, kunhan nyt näkee millainen kierto tässä on kehittymässä, normaalihko vai pitkä, mun tuurilla extra pitkä. Yleensä mua ei heilahtelut haittaa mutta nyt haluaisin olla säännöllinen kuin kello. Multa vaan puuttuu jotain =/
Noh, siivousta ja leipomista olis nyt tarjolla vaikka parille muullekin avuliaalle sielulle joten ei muuta kuin touhuihin niin saadaan tytn synttärit vietettyä viikonloppuna.
Rilla-ma-rilla
Olen kohta 30 (marraskuussa) ja mies jouluna 35- vuotias. Meillä on kaksi tyttöä -98 ja -00 syntyneet. Asumme pk-seudulla. Tuulimunaraskaus todettiin elokuussa 07 rv 12. Yritys on aloitettu 6/07. Lääkkeellisestä keskeytyksestä yritän tässä toipua edelleen, mulla on jotenkin tosi hitaasti lähtenyt tää käyntiin. Vuotoa tuli 5 viikkoa ja sitten lääkäri totesi että jotain on vielä jäänyt kohtuun mutta muuten kaikki ok, eli vuotakoon rauhassa pois. Kaksi viikkoa myöhemmin valkovuotomaista vuotoa enää, mutta hieman runsaampaa ja taas lääkäriin; tulehdus.
Vauvakuume on kova ja tunteet heilahtelee, kateudesta raivoon ja surkeuteen kun ympärillä mahat vaan kasvaa... Toki joskus voin olla iloinenkin ja toivon että ko. ihmiset ymmärtävät millainen onni heitä onkaan kohdannut!
Menkat ei siis ole vielä alkaneet ja kierroista ei mitään hajua, mutta toivo on kova! Olemme päättäneet aloittaa yrityksen samantien, uskon elimistön tietävän itse, milloin se on valmis raskautumaan.
Tervetuloa Sanelma mukaan.
Menkat näyttävät alkaneen tänään. *huoh* Olin niin toivonut että olisin raskaana, olihan nyt jo kp 40 (normisti 28-36) ja pari viikko närästänyt ja etonut. Juuri tänään ostinkin Aconin r-testin ja nyt mietin että testaanko silti huomen aamulla vai en. Vuoto vaikuttaa jotenkin erilaiselta.
T:Vacsuli
Eli nyt vaan odottelemaan että aika kuluu ja tää tosi runsas vuoto loppuisi ja päästäisiin uudelle yritykselle.
Menkat toi mieleen keskenmenon aikaisia fiiliksiä, itkuakin on tullut tuherrettua ja olen kyllä osuvasti haahu, mitään ei oikein saa kotona tehtyä, haahuilen vaan huoneesta toiseen.
Onneksi ensi viikolla lääkäri ja siltä kinuamaan (työ)psykologi lähetettä vetämättömään oloon ja väsymykseen, unohteluun ja alavireyteen jot aollut jo ennen keskenmenoa.
Olo on jotenkin outo ja todennäköisesti on menkat alkamassa pitkästä aikaa, vaikka oireet on jotenkin oudot ollakseen mun menkat; rintoja aristaa ja alavatsaa juilii ajoittain, myös selkäsärkyä on ollut jopa niin voimakasta, että olen joutunut ottamaan särkylääkkeen, mikä ei ole todellakaan tyypillistä! Olenkin päättänyt testata jos menkat ei viikon sisään ala. Tietysti toivon olevani raskaana, mutta jotenkin en kykene siihen kuitenkaan oikeasti uskomaan...
Pelottaa jotenkin etukäteen jo tulevat menkat, saattavat olla kuulemma tavallista kivuliaammat ja runsaammat, saattaa tosiaan tulla keskenmeno hiukan liiaksikin mieleen, se kun edelleen pyörii mielessä päivittäin, tiedän jopa millä viikolla olisin, jos se ei olisikaan ollut tuulimuna, rv 20...
Menkat ovat hiipumaan päin, onneksi. Kohta pääsee taas tosi toimiin.. Kahta sidettäoon käyttänyt peräkkäin kun mikään ei ole riittänyt, sohvaakin jouduin siivoamaan *mur*. Tosi oudosti mulla on edelleen oksettavaa oloa välillä, viiemksi tänään salilla.
Mulla ei siis tilanne ole muuttunut puoleen eikä toiseen. Alkuviikosta olin ihan varma että kohta alkaa menkat, nyt ei ole mitään oireita. Väsyttää, mutta se voi johtua kiireisestä työviikosta. Ja kuvottaa, mutta se on mulle tyypillistä, johtuu verensokerin heilahtelusta... Toivon tietysti, että olisin raskaana ja tekis mieli käydä ostamassa testi, mutta toisaaalta järki sanoo, että mitä sitä testailemaan, kun ei ole oireitakaan!
Mulla ei siis ole elokuisen tm:n jälkeen ollut yksiäkään menkkoja joten kiertoa on vaikea laskea... Kuten kaikkea muutakin! Mä en tykkää tällaisesta epämääräisestä olotilasta, kun ei tiedä missä mennään!!!
Kaunista ja kuulasta päivää kuitenkin kaikille, toivotaan parasta!
Hirveä kiire vaan väsyttää.
Mulla meni 9 viikkoa ennen menkkojen alkua keskenmenon jälkeen, ja nyt odottelen milloin seuraavat alkaisi jotta voisin edes ajatella jotain kiertoa, kun se on niin sekainen ollut aina.
Nyt on ollut vähän masentunut tai haikea olo, eilen oli esikoisen syntymäpäivä ja kovasti rynni mieleen se, että voisin olla raskaana juuri nyt. Ja meille tuli joku näytelehti seiskasta ja siinä taas iso kasa vauvauutisia, voi kun pian onnistuisi...
No siis surullinen olo täällä, eipä muuta ja tietty se kiire jatkuu
Rilla-ma-rilla
Unihiekat kyllä karisi silmistä. Eli tämä on kokonaisuudessaan niin uskomatonta, keskenmenon jälkeen odotettiin yhdet menkat ja ekasta yrityskierrosta (haalea) plussa. menossa nyt kp28/28-32-34. Tämä siis neljäs raskaus kahden vuoden sisällä, katotaan kuin käy. Miehelle en ole sanonu vielä, sillä alkaa sit se älytön panikointi!!!
Menier
...Onnittelin sinua jo tuolla toisaalla, mahtava juttu. Nyt vaan sitä kuuluisaa vauvaliimaa sinne sulle rutkasti :)
Tervetuloa haahuihin Sanelma, ja suuret osanotot.
Olen käynyt lukemassa pinoa muutaman kerran, en ole vaan ehtinyt kommentoimaan...(saamaton kun olen)
Vacsuli: Harmi, että menkat alkoivat. Mä olen testannut menkkojen jälkeenkin, kun tuntui et menkat oli jotenkin " kummalliset" . Mun kaverilla oli kunnon menkat, vaikka se oli raskaana. Silloin ajattelin, että mäkin voisin olla, kun mulla oli niiiin raskautunut olo.
-Viiputin-
Oikein paljon liimaa nyt, että pikkuinen pysyy matkassa loppuun saakka!
Mä en ole vielä testannut, kun on jotenkin niin varma olo siitä, etten ole raskaana. Luulisi sitä jotain oireita olevan, jos olisin! Olenkin päättänyt, että jos tätiä ei maanantaina näy, niin sitten kyllä testaan.
Mielestäni plussan saamisen aiheuttama tunne on maailman ihanimpia tunteita, mä leijun aina ihan euforiassa kun sellaisen olen saanut. Toivottavasti nytkin piakkoin!
Valitettavasti..
Eli siis minä buam, 26 vuotias, mies 28 ja toinen lapsi haaveissa.
8 km:ää takana. Kolme vuonna 2002 (6-8 vko) ja nyt nämä 5, 12/06-04/07 (alkuraskauden keskenmenoja)
Eli käytännössä testin jälkeen, vuoto alkoi näillä viimeisillä.
Pohjois-pohjanmaalla asustellaan ja haaveena tosiaan tuo toinen lapsi.
Odotellaan pääsyä perinnöllisyys polille, vaan kun on nämä palkka-keskustelut hoitajille niin aikahan peruuntui ja hamaan tulevaisuuteen siirtyi.
Että siihen asti katsellaan josko tärppäis näin luomusti ja pysyiskin sitten myös siellä.
Mä tein testin tänä aamuna, kun alkoi niin kovasti asia vaivaamaan. Negahan se tietysti oli. Nyt harmittaa ja surettaa ja kiukuttaa! Tulis nyt edes täti käymään niin tietäisi että elimistö toimii edes jotenkin päin, kohta kaksi kuukautta mennyt tm:stä ja edelleen keikun tässä kummallisessa välimaastossa...
Miks ihmeessä mulla on ajoittain huono olo ja huimaa ja muuta pikku oiretta kun en edes ole raskaana? Vai onko ne vaan jotain psykosomaattisia oireita, kun toivoo niin kovasti! Seuraavan kerran teen testin aikaisintaan kuukauden kuluttua, jos täti ei ole ennen sitä tullut käymään!
...Tervetuloa haahuihin Buam. Sulle kävi tosi huono säkä tuon hoitajien palkkataistelun takia, toivottavasti saatte pian uuden ajan.
Sanelma: Mä olen todennut itsestäni, että näemmä mun tarvitsee saada testistä nega ennenkuin menkat alkaa. Kun uskon olevani raskaana, ei menkat ala. Parhaimmillaan mulla on ollut viikon menkat myöhässä, ja mahasta on " juilinut" ihan kuin olisin raskaana.
-Viiputin, piinaillen-
ja silloin siellä näkyi haamuviiva! Siis sellainen vaalea punertava viiva, tiedän kyllä ettei tulos ole enää luotettava ja silkkaa itsekidutustahan tuokin oli, kun toivoin että tulos olisi tullut heti silloin testin tekemisen jälkeen!
No, jospa ensi kuussa sitten näyttää plussaa. Nyt toivon oikeastaan vain että täti tulisi kylään!
Heippa
Meillä todettiin neuvolassa viime viikolla, että masusta ei enää löydy elämää. Sikiö oli 9+0 (piti olla 10+4). Tämä siis keskiviikkona, jolloin sain sitten heti kohdunkaulaa pehmentävän lääkkeen otettavaksi. Perjantaina sitten keskussairaalaan, jossa tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Sieltä sitten pääsin lauantaina ja nyt toivutaan pari päivää kotona.
Loppuviikko oli ihan hirveä ja ajatukset mustia, mutta nyt tuntuu, että ollaan menossa kohti parempaa. Mä toivon vain,että kierto ei kauheasti heittäisi tämä takia. Yhdet menkat suositeltiin odottamaan, tosin toinen hoitaja sanoi, että hän on sitä mieltä, että ei tarvi odottaa. Ei kohtu ota uutta raskautta vastaan, jos se ei ole valmis. Silti aateltiin ne yhdet odotella.
Raskaus oli ensimmäiseni ja erittäin toivottu, yritysaika tosin oli lyhyt. Eli toukokuulla jätin pillerit pois ja sitten jo elokuussa tärppäs. Toivottavasti nytkin tärppäisi suht' nopeasti.
Eiköhän tää tästä...
T. Susuliinu
ja muille Haahuille lämmintä syksyä.
Kävin juuri perheen kanssa viemässä kynttilän Sofian uurnalehtoon, ja haahut muistui liiankin hyvin mieleen. Jaksamista ja pitkää pinnaa teille Haahuille toivottelee Sofia
lähettelee vanha haahu-kaveri vm69.
Ihanasti sulla viikkoja jo, käyn välillä " tarkistamassa vointisi" :)
Tänään tuli ikävä vuoden takaisia Haahuja. Ihania muistoja vaikeista ajoista. Olitte te sellainen tukiverkko! Ihana välillä lukea iloisia raskautumis- ja vauvauutisia! DreamOne, Tuutupii, sinä -rakas ystävä =) Ihanaa odotusta, käyn kurkkaamassa tasaisin väliajoin :)
Moikka kaikille. Taas uutta pinoa pystyyn.
Tulen kirjoittelemaan kuulumisia myöhemmin...
T: Viiputin, kaamean vauvakuumeen kourissa...